Ο 20ος ΑΙΩΝΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΟ 20ος ΑΙΩΝΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ / THE 20th CENTURY ON SCREEN
Τίτλος στα ΓερμανικάDas zwanzigste Jahrhundert im Film
ΚωδικόςΕΠ0417
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΕΠΙΛΟΓΕΣ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280011091

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 59
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (2015-2019)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 13
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΟ 20ος ΑΙΩΝΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600148024
Τύπος Μαθήματος
  • Γενικών Γνώσεων
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Γερμανικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα: • έχουν αποκτήσει βασικές γνώσεις σχετικά με έργα του γερμανικού κινηματογράφου που πραγματεύονται τους βασικούς ιστορικούς σταθμούς του 20ού αιώνα στην Γερμανία, • έχουν εξοικειωθεί με διαφορετικές τεχνικές της κινηματογραφικής αφήγησης • έχουν μάθει να αναλύουν και να ερμηνεύουν πολιτισμικά και ιστορικά φαινόμενα που πραγματεύονται οι κινηματογραφικές ταινίες.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα αυτό θα ασχοληθούμε με έργα του κινηματογράφου που είτε πραγματεύονται βασικούς ιστορικούς σταθμούς του 20ου αιώνα στην Γερμανία, είτε δίνουν το στίγμα της αισθητικής που επικρατεί στην εκάστοτε εποχή. Το σεμινάριο ξεκινάει με τη «Λευκή κορδέλα» του Michael Haneke και την εικόνα που περιγράφει στη Γερμανία πριν από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, και προχωράει χρονολογικά μέχρι το κινηματογραφικό έργο του Fatih Akin και τον σύγχρονο μικρόκοσμο της Γερμανίας. Πιο αναλυτικά το πρόγραμμα: 1. (2.10.) Organisation 2. (9.10.) Theoretische Grundlagen 3. (16.10) Vom Wilhelminismus zum Nationalsozialismus: Das weiße Band (Michael Haneke) 4. (23.10) Interpretation 5. (30.9) fällt aus (Erasmusbesuch) 6. (6.11) Nachkriegszeit und Wirtschaftswunder: Die Ehe der Maria Braun (Rainer Werner Fassbinder) 7. (13.11.) Eine Auseinandersetzung mit dem Holocaust: Hannah Arendt (Margarethe von Trotta) 8. (20.11.) Von der 68-er Bewegung zum Deutschen Herbst: Der Baader Meinhof-Komplex (Uli Edel) 9. (27.11.) fällt aus 10. (4.12.) Die DDR als Diktatur: Das Leben der Anderen (Florian Henckel von Donnersmarck) 11. (11.12.) Interpretation 12. (18.12.) Die DDR als Utopie: Good Bye, Lenin! (Wolfgang Becker) 13. (12.1.) Abschlusssitzung (Klausurbesprechung) *Die beiden Sitzungen, die ausfallen, werden „nachgeholt“, indem die Seminarsitzungen 3 - 13 eine halbe Stunde vorher beginnen!
Λέξεις Κλειδιά
Κινηματογράφος, ιστορικοί σταθμοί, 20ος αιώνας, πολιτισμός του 20ου αιώνα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων321,3
Εκπόνηση μελέτης (project)401,6
Εξετάσεις
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
ενεργή συμμετοχή, παρουσίαση και γραπτή εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Bibliographie a) Analysen zu den einzelnen Filmen Das weiße Band (Michael Haneke, 2009) www.bpb.de/files/ACWWUF.pdf http://www.bpb.de/shop/lernen/filmhefte/33991/das-weisse-band-eine-deutsche-kindergeschichte Die Ehe der Maria Braun (Rainer Werner Fassbinder, 1979) http://www.bpb.de/gesellschaft/kultur/filmbildung/filmkanon/43605/die-ehe-der-maria-braun http://www.dieterwunderlich.de/Fassbinder_Braun.htm http://www.filmportal.de/film/die-ehe-der-maria-braun_19aa119b33664e1aae41e7fdeea89998 Hannah Arendt (Margarethe von Trotta, 2012) http://www.zeitgeistfilms.com/hannaharendt/ http://www.hannaharendt-derfilm.de/ http://www.hannaharendt-derfilm.de/HA_Rede_dt_02.pdf http://www.kathimerini.gr/488560/article/politismos/arxeio-politismoy/otan-h-evraia-xana-arent-e3orgise-toys-evraioys http://www.hannaharendt-derfilm.de/HA_Bildungsmaterial.pdf Der Baader-Meinhof-Komplex (Uli Edel (Regie) und Bernd Eichinger (Drehbuch), 2008) http://www.daserste.de/baadermeinhofkomplex/allround_dyn~uid,zpih72mxtpjvxkhl~cm.asp http://www.kinofenster.de/lehrmaterial/filmhefte/B http://www.kinofenster.de/filme/neuimkino/archiv_neuimkino/der_baader_meinhof_komplex_film/ http://www.bpb.de/themen/TSS56U,0,0,Die_Geschichte_der_RAF.html http://www.gew-hb.de/Binaries/Binary10858/BMK.pdf Das Leben der Anderen (Florian Henckel von Donnersmarck, 2006) http://www.bpb.de/shop/lernen/filmhefte/34052/das-leben-der-anderen https://www.goethe.de/mmo/priv/2933832-STANDARD.pdf Good Bye, Lenin! (Wolfgang Becker, 2003) http://www.bpb.de/shop/lernen/filmhefte/34162/good-bye-lenin file:///C:/Users/user/Documents/Downloads/RQZRHU.pdf b) Internet (zum Film) us.imdb.com/a2z (Internet Movie Database) cinema-cites.com (cinema sites) www.sa.ua.edu/TCF/welcome.html (screensite: Film&TV Studies) www.lib.utexas.edu/Pubs/guides/chadwickhealy/filmch.html (Film Index International) c) Literatur zur Zeitgeschichte: Glaser, Hermann: Deutsche Kultur: 1945-2000, Berlin 1999 Müller, Helmut: Deutsche Geschichte in Schlaglichtern, Mannheim 1990 Parry, Christoph: Menschen, Werke, Epoche, Ismaning 1997 Schulze, Hagen: Kleine Deutsche Geschichte, München 1996 Studt, Christoph (Hg.): Die Deutschen im 20. Jahrhundert, München, 1999 https://opencourses.auth.gr/courses/OCRS475/ d) Einführende allgemeine Studien zum Film. (Sind in unseren Uni-Bibliotheken oder im Goethe-Institut vorhanden) Beicken Peter, Wie interpretiert man einen Film?, Reclam, Stuttgart 2004 Bordwell David & Thompson Kristin, Εισαγωγή στην τέχνη του κινηματογράφου, μτφ.-εισαγωγή Κατερίνα Κοκκινίδη, ΜΙΕΤ, Αθήνα 2006 Dick Bernard F., Anatomy of Film, St. Martins Press, New York 1998 Faulstich Werner& Faulstich Ingeborg, Modelle der Filmanalyse, Fink, Munchen 1977 Faulstich Werner, Einführung in die Filmanalyse, Narr, Tübingen 1980 Faulstich Werner, Medientheorien, Vandehoeck & Ruprecht, Göttingen 1991 Felix Jürgen (Hrsg.), Moderne Film Theorie, Theo Bender Verl., Mainz 2002 Gronemeyer Andrea, Film Schnellkurs, DuMont, Köln 2004 (11998) Jacobsen Wolfgang, Kaes Anton, Prinzler Hans Helmut., Filmmuseum Berlin-Deutsche Kinemathek, Geschichte des deutschen Films, Metzler 2004 Kracauer Siegfried, Von Caligari zu Hitler : eine psychologische Geschichte des deutschen Films, Suhrkamp, 1979 Kracauer Siegfried, Theorie des Films. Die Errettung der äußeren Wirklichkeit, Suhrkamp, Ffm 1985 (11960/64) Prokop Dieter, Soziologie des Films, Fischer 1982 (11970, 1974)
Τελευταία Επικαιροποίηση
31-10-2020