Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημά αυτό οι φοιτητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία αφενός να καταρτιστούν θεωρητικά σχετικά με την έρευνα δράσης, το σκεπτικό, τη μεθοδολογία και τα οφέλη της και αφετέρου να σχεδιάσουν και, εφόσον είναι εφικτό, να πραγματοποιήσουν μια μικρής κλίμακας έρευνα δράσης. Κεντρικοί άξονες του μαθήματος είναι ερωτήματα όπως τι είναι η καλή διδασκαλία και ο/η καλός/η εκπαιδευτικός, πώς αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας ως εκπαιδευτικούς και πώς μπορούμε να εξελιχθούμε.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Altrichter, Herbert (1998). Lehrer erforschen ihren Unterricht: eine Einführung in die Methoden der Aktionsforschung. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt.
Altrichter, Herbert (2001). Οι εκπαιδευτικοί ερευνούν το έργο τους : μια εισαγωγή στις μεθόδους της έρευνας δράσης. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Bausch, K.-R., et al (2003). Handbuch Fremdsprachenunterricht. TUB: Francke Verlag
Bortz, J. & N. Döring (2006). Forschungsmethoden und Evaluation für Human- und Sozialwissenschaftler. Heidelberg: Springer.
Cohen, L., Manion, L. (1997). Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας. Αθήνα: Εκδόσεις έκφραση.
Creswell, John W. (2011). Η έρευνα στην εκπαίδευση. Σχεδιασμός, Διεξαγωγή και Αξιολόγηση της Ποσοτικής και Ποιοτικής Έρευνας. Μτφρ. Νάνσυ Κουβαράκου, Επιμ. Χαράλαμπος Τσορμπατζούδης. Αθήνα: Ίων-Έλλην.
Helbig, G., L. Götze, G. Henrici, H.-J. Krumm (Hsg.) (2001) Deutsch als Fremdsprache. Ein internationales Handbuch. Berlin: Walter de Gruyter.
Howard, K., Sharp, J. A. (1996). Η επιστημονική μελέτη. Οδηγός σχεδιασμού και διαχείρισης πανεπιστημιακών ερευνητικών εργασιών, Αθήνα: GUTENBERG.
Legutke, M., & Schart, M. (2012). DLL 1: Lehrkompetenz und Unterrichtsgestaltung: Fort-und Weiterbildung weltweit. München: Langenscheidt.