Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα δομείται σε τρεις άξονες αναφορικά με:
(α)Το χειρισμό βασικών εννοιών, (μαθησιακά υλικά,αναλυτικό πρόγραμμα, σχεδιασμός διδακτικής ενότητας, πολιτισμός στη διδασκαλία της γλώσσας, οπτικός γραμμαισμός, σχέδιο μαθήματος, πιστοποίηση γλωσσομάθειας), τις οποίες οι φοιτητές θα κληθούν να αντιμετωπίσουν ως μελλοντικοί δάσκαλοι γλώσσας,
(β)) την ανάλυση μαθησιακών υλικών (γλώσσα και εικόνα) για τη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο η γλώσσα και η εικόνα μεταδίδουν μηνύματα
(γ) την παραγωγή εικονικού υλικού για θέματα πολιτισμού (PORTFOLIO) λαμβάνοντας υπόψη το σχεδιασμό μαθήματος.
Ο φοιτητής αναμένεται στο τέλος του εξαμήνου να μπορεί:
-Να κάνει προτάσεις εναλλακτικού εικονικού υλικού για εγχειρίδια που ήδη κυκλοφορούν στο εμπόριο, με στόχο η δημιουργία διδακτικού υλικού με έμφαση στην ιταλικότητα (για συγκεκριμένα γραμματικά φαινόμενα)
-Να δίνει οδηγίες χρήσης του υλικού του, περιγράφοντας το προφίλ του πιθανού χρήστη για τον οποίο παρήγαγε αυτό το υλικό (σχεδιασμός μαθήματος)
-Να παράγει συμπληρωματικό υλικό για βελτίωση της πολιτισμικής δεξιότητας των μαθητών του.
Το μάθημα απευθύνεται στους φοιτητές ως μελλοντικούς δασκάλους γλώσσας.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Πλαίσιο μαθήματος: Υποθέστε ότι είστε δάσκαλοι ιταλικής γλώσσας και χρειάζεται να κατασκευάσετε διδακτικό υλικό για την κάλυψη της βελτίωσης της πολιτισμικής δεξιότητας των μαθητών σας με τη χρήση κυρίως εικόνων από τον ιταλικό πολιτισμό (είτε διαφοροποιώντας ήδη υπάρχοντα υλικά είτε δημιουργώντας εκ νέου νέα υλικά).
Παράμετροι, τις οποίες πρέπει να λάβετε υπόψη σας είναι: (α) ο καθορισμός του προφίλ των μαθητών σας (ηλικία, επίπεδο γλώσσας κ.ά.), (β)οι στόχοι σας (κοινωνικοί γλωσσικοί, άλλοι), (γ) το γραμματικό φαινόμενο, (δ) το θέμα του ιταλικού πολιτισμού, (ε) τις εικόνες (αυθεντικό υλικό, δηλ. περιοδικά, εφημερίδες, έντυπα, τουριστικούς οδηγούς), (στ) τις δραστηριότητες που θα προτείνετε.
Το κοινό, για το οποίο θα παραχθεί το υλικό, είναι Έλληνες, οι οποίοι γνωρίζουν ή θέλουν να μάθουν την ιταλική γλώσσα. Το υλικό πρόκειται να καλύψει την ανάγκη βελτίωσης της πολιτισμικής γνώσης, δηλαδή, τη γνώση του άλλου πολιτισμού με στόχο την καλύτερη κατανόηση του.
Περιεχόμενο του μαθήματος:
(α)Εξοικείωση των φοιτητών με διάφορα είδη μαθησιακών υλικών και τυπολογίας ασκήσεων.
(β)Κατανόηση της δομής, του περιεχομένου και των πληροφοριακών στοιχείων των μαθησιακών υλικών
(γ)Παραγωγή μαθησιακών υλικών στη βάση παραμέτρων σχεδιασμού μαθήματος (κοινό, στόχοι, περιεχόμενο, αξιολόγηση)
(δ)Αναλυτικό πρόγραμμα γυμνασίου για την ιταλική και μαθησιακά υλικά
(ε)Πιστοποίηση και μαθησιακά υλικά
(στ)Σχέδιο μαθήματος
Ειδικότερα, στο μάθημα δίνεται έμφαση στην εικόνα στο εγχειρίδιο και τη σχέση της με τα γραμματικά φαινόμενα και τα πολιτισμικά στοιχεία.