ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΙΑΣ:ΝΕΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΡΗΞΕΙΣ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΕΤΑ ΤΟ 1970

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΖΗΤΗΜΑΤΑ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΙΑΣ:ΝΕΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΡΗΞΕΙΣ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΕΤΑ ΤΟ 1970 / THEATRE STUDIES ISSUES NEW FORMS AND RUPTURES IN THE EUROPEAN THEATRE AFTER 1970
ΚωδικόςΘΘ0401
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΧριστινα Χατζηβασιλειου
Γνωστικό ΑντικείμενοΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ - ΠΑΡΑΣΤΑΣΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120000432

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΖΗΤΗΜΑΤΑ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΙΑΣ:ΝΕΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΡΗΞΕΙΣ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΕΤΑ ΤΟ 1970
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
  • Χριστινα Χατζηβασιλειου
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600148184
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ο φοιτητής θα έρθει σε επαφή με τη σημαντικότερες όψεις του θεατρικού φαινομένου, τις τελευταίες δεκαετίες του 20ου αιώνα.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Δύο «πολιτικές» ημερομηνίες σημαδεύουν καθοριστικά το μεταπολεμικό ευρωπαϊκό θέατρο: ο Μάης του ’68 και η Πτώση του Τείχους το 1989. Οι επιπτώσεις τους στη θεατρική πράξη καλύπτουν όλο το εύρος των ζητημάτων του: τη θεματολογία του, τη δραματουργία, την έξοδο από τα παραδοσιακά κτίρια, τον ρόλο των σκηνοθετών, των ηθοποιών, των σκηνογράφων των μουσικών. Με τον Μάη του ΄68 ανθίζουν οι ομάδες, η ρηξικέλευθη ανάγνωση των κλασικών, η άμεση αναμέτρηση με την κοινωνική πραγματικότητα. Με την Πτώση του Τείχους διευρύνεται η ίδια η ιδέα του θεάτρου και οσμώνεται πλέον με τον χορό, τα εικαστικά, τις περφόρμανς, την αρχιτεκτονική και τα θεάματα σε ειδικούς χώρους, αλλά επιζητά να μεταβάλει και τον ίδιο τον ρόλο του θεατή, προσφέροντας μια νέου είδους θεατρική απόλαυση και συμμετοχή πέρα από τα δεσμά του νοήματος. Ο γερμανός θεατρολόγος Χανς-Τις Λέμαν κατέταξε εύστοχα όλες αυτές τις αναζητήσεις κάτω από τον γενικό τίτλο «μεταδραματικό θέατρο».
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων562,2
Εξετάσεις291,2
Σύνολο1245,0
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Με γραπτή εξέταση. Με γραπτή εργασία.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-04-2020