Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητής/φοιτήτριες, πέραν της θεωρητικής γνώσης που θα αποκτήσουν, θα μπορούν (α) να διερευνούν σχετική επιστημονική βιβλιογραφία, (β) να σχεδιάζουν και να πραγματοποιούν εκπαιδευτική έρευνα δράσης και (γ) να συγγράφουν επιστημονικές εργασίες.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο σεμινάριο αυτό οι μεταπτυχιακοί/κες φοιτητές/φοιτήτριες θα μελετήσουν και διερευνήσουν (βιβλιογραφικά/αρχειακά/εμπειρικά) ζητήματα που έχουν επιλέξει προσωπικά και σχετίζονται με τις διδακτικές προσεγγίσεις της ξένης γλώσσας σε πολύγλωσσα και πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα. Έτσι, θα επιτευχθεί ο εξής τριπλός στόχος: α) η εξοικείωση και συστηματική ενασχόλησή τους με βασικές έννοιες και θεωρίες σχετικά με τις διδακτικές προσεγγίσεις και τη διδασκαλία ξένων γλωσσών, β) η απόκτηση/επικαιροποίηση/εμβάθυνση/εφαρμογή των γνώσεων και δεξιοτήτων τους στην εκπαιδευτική έρευνα και γ) η σύνδεση θεωρίας και πράξης που αποσκοπεί στην ατομική επίγνωση και βελτίωση του/της εκπαιδευτικού και της εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Οι φοιτητές/φοιτήτριες θα μπορούν, εφόσον είναι οργανωτικά εφικτό και το επιθυμούν, να συνδυάσουν την έρευνά τους με κάποια μορφή Πρακτικής Άσκησης.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
ΞAnciaux, F., Forissier, T. et Prudent, L.F. (2013).
Contextualisations didactiques. Approches théoriques. Paris : L’Harmattan.
Causa, M. (2012). Formation initiale et profils d’enseignants de langues: enjeux et questionnements. Bruxelles : De Boeck.
De Angelis G. & Dewaele, J.-M. (eds) (2011): New trends in Crosslinguistic Influence and Multilingualism Research. Clevedon: Multilingual Matters.
Debono, M. et Pierozak, I. (2015). Enjeux et limites de la contextualisation en didactique diversitaire des langues-cultures. Réflexions en lien avec le projet Diffodia. Les cahiers de l’ACEDLE, 12(1), 23-53. Disponible en ligne sur :
http://acedle.org/old/IMG/pdf/3__M_Debono_et_I_Pierozak.
Kramsch, C. (2009). The multilingual subject: What foreign language learners say about their experience and why it matters. Oxford: Oxford University Press.
Sensevy, G. (2011). Le sens du savoir. Éléments pour une théorie de l’action conjointe en didactique. Bruxelles : De Boeck.