ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ: ΜΠΕΡΤΟΛΤ ΜΠΡΕΧΤ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ: ΜΠΕΡΤΟΛΤ ΜΠΡΕΧΤ / SPECIAL TOPICS OF WORLD THEATER:BERTOLT BRECHT
ΚωδικόςΣΤ0801
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΑναστασιος Αγγελοπουλος
Γνωστικό ΑντικείμενοΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ - ΠΑΡΑΣΤΑΣΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120000557

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ: ΜΠΕΡΤΟΛΤ ΜΠΡΕΧΤ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600148254
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα εμβαθύνουν τις γνώσεις τους στο θέατρο του 20ου αιώνα και ειδικότερα στο έργο ενός κορυφαίου συγγραφέα, σκηνοθέτη και θεωρητικού του θεάτρου, του Μπέρτολ Μπρεχτ.
Γενικές Ικανότητες
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό επιδιώκει να μελετήσει παράλληλα τον θεατρικό συγγραφέα, τον θεωρητικό του θεάτρου και τον πρακτικό της σκηνής (δίχως να αγνοεί βέβαια τον μεγάλο ποιητή), στις διάφορες φάσεις του, όπως αυτές αναγκαστικά συνυφαίνονται με την επώδυνη ιστορία του 20ού αιώνα. Από τα ορμητικά χρόνια της νιότης μετά από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, στο Μόναχο και το Βερολίνο της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης, όπου ο Μπρεχτ γίνεται διάσημος με την Όπερα της πεντάρας, αλλά και στρατεύεται στην Αριστερά και το Επικό Θέατρο. Ακολουθούν τα χρόνια της εξορίας και της περιπλάνησης για να αποφύγει τον ναζισμό: Πράγα, Βιέννη, Ελβετία, Δανία, Σουηδία, Μόσχα, ΗΠΑ. Ο Μπρεχτ δίχως Σκηνή, πειραματίζεται και ερευνά: «διδακτικά» έργα, αλλά και τα μεγάλα έργα της τελευταίας περιόδου. Φιλία με τον Βάλτερ Μπένγιαμιν, σύγκρουση «για τον ρεαλισμό» με τον Καρλ Λούκατς. Επιστροφή στην Ευρώπη, εγκατάσταση ξανά στο Ανατολικό –πλέον– Βερολίνο, δημιουργία του Μπερλίνερ Ανσάμπλ. Η διαδρομή ολοκληρώνεται με τις πρώτες περιοδείες του Μπερλίνερ Ανσάμπλ και με την «ανακάλυψή» του από τη Δυτική Ευρώπη.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων562,2
Εξετάσεις291,2
Σύνολο1245,0
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εξέταση γραπτή στο τέλος του εξαμήνου. Κατ΄οίκον εργασία.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-04-2020