Σύγχρονη έρευνα στην Ειδική Αγωγή/ΕΔΜ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣύγχρονη έρευνα στην Ειδική Αγωγή/ΕΔΜ / Current research in special education and specific learning disorders
ΚωδικόςΠΕΕΑ206
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΣουζάνα Παντελιάδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600018137

Πρόγραμμα Σπουδών: Παιδαγωγική Επιστήμη: Ειδική Αγωγή, Παιδαγωγική του Σχολείου, Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 11
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ειδική ΑγωγήΥποχρεωτικό217,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣύγχρονη έρευνα στην Ειδική Αγωγή/ΕΔΜ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600148493
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος στο μάθημα είναι η εξοικείωση των φοιτητών/τριών με την πλούσια ερευνητική μεθοδολογία που αξιοποιείται στην έρευνα στην ειδική αγωγή καθώς και τα σύγχρονα πορίσματα αυτής της έρευνας. Ειδικότερα, παρουσιάζονται θέματα που αφορούν σε συγκεκριμένες ερευνητικές προσεγγίσεις που είναι κυρίαρχες στην έρευνα σε κάθε διαγνωστική κατηγορία. Με αφορμή κάθε διαγνωστική κατηγορία, προσεγγίζεται σε βάθος μια ερευνητική περιοχή και μεθοδολογία. Επιπλέον, μελετώνται σε βάθος ειδικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις, όπως η πειραματική έρευνα, η μετα-ανάλυση, η έρευνα παρατήρησης και η έρευνα δημοσκόπησης. .Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις εκπαιδευτικές προεκτάσεις και συνέπειες των ερευνητικών πορισμάτων. Γνώσεις • Να κατανοήσουν βασικές έννοιες της ερευνητικής τεκμηρίωσης. • Να κατανοήσουν τα ερμηνευτικά μοντέλα στην έρευνα της αναπηρίας. • Να γνωρίσουν κύρια χαρακτηριστικά παιδιών από διαφορετικές διαγνωστικές κατηγορίες, μέσα από ανάλυση ερευνών. • Να γνωρίσουν εμπειρικά τεκμηριωμένες διδακτικές πρακτικές υλοποίησης της ειδικής αγωγής. • Να εξοικειωθούν με βασικά σύγχρονα ερωτήματα στο χώρο της έρευνας και της εφαρμογής της ειδικής αγωγής. Δεξιότητες • Να εντοπίζουν τις συνέπειες των ερευνητικών δεδομένων στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της ειδικής αγωγής. • Να συγκεντρώνουν ερευνητική αρθρογραφία για σύγχρονα θέματα ειδικής αγωγής. • Να ερμηνεύουν τη σχετική σύγχρονη ερευνητική αρθογραφία . • Να καταδεικνύουν συνθετική σκέψη σε πολλαπλούς άξονες ανάλυσης. Ικανότητες • Να αξιοποιούν ερευνητικά δεδομένα στην ανάπτυξη της επιχειρηματολογίας τους. • Να αναπτύξουν κριτικό στοχασμό σε σύνθετα ζητήματα έρευνας στην ειδική αγωγή.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Η σημασία της εμπειρικής τεκμηρίωσης στην ειδική αγωγή 2. Η μετα-ανάλυση ως βασικό εργαλείο έρευνας στην ειδική αγωγή 3. Απαιτήσεις και περιορισμοί της έρευνας ερωτηματολογίου για τη διερεύνηση διδακτικών πρακτικών 4. Η αναγκαιότητα και τα μέσα αξιόπιστου πειραματικού σχεδιασμού σε πληθυσμούς ειδικής αγωγής 5. Ερευνητικές προσεγγίσεις και πορίσματα στη διδασκαλία αναγνωστικής κατανόησης στις ΕΜΔ 6. Δυσαριθμησία και εμπειρικά τεκμηριωμένες διδακτικές παρεμβάσεις 7. Νοητική αναπηρία: αναπτυξιακή προσέγγιση και γενετικά σύνδρομα 8. Ερευνητικές προσεγγίσεις και ευρήματα: η σημασία της ψυχικής υγείας των γονέων 9. Η έρευνα στην επικοινωνία των ατόμων στο φάσμα του αυτισμού. 10. Ανάλυση ερευνητικών πορισμάτων σχετικά με την σχολική ένταξη 11. Ανάλυση ερευνητικών δεδομένων σχετικά με τη συνδιδασκαλία 12. Ανάλυση ερευνητικών δεδομένων για συγκεκριμένες διδακτικές πρακτικές.
Λέξεις Κλειδιά
έρευνα, ερευνητική τεκμηρίωση, δυσλεξία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια261,0
Εργαστηριακή Άσκηση251
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων753
Συγγραφή εργασίας / εργασιών652,6
Σύνολο1917,6
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση γίνεται στην ελληνική γλώσσα εκτός από τους φοιτητές Erasmus για τους οποίους γίνεται στην αγγλική γλώσσα. Η αξιολόγηση περιλαμβάνει: - Ατομική γραπτή εργασία (80% του τελικού βαθμού) - Εργασίες σε ζεύγη (20% του τελικού βαθμού) Τα κριτήρια αξιολόγησης των εργασιών δίνονται στους φοιτητές κατά την έναρξη του μαθήματος και διαφοροποιούνται ανάλογα με τις συγκεκριμένες εργασίες.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-05-2020