Φιλοσοφικά προτάγματα της λογοτεχνικής κριτικής

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΦιλοσοφικά προτάγματα της λογοτεχνικής κριτικής / Philosophical Foundations of Literary Criticism
ΚωδικόςΜΕΦ 105
ΣχολήΦιλοσοφική
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Κόκορης
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΝΕΟΤΕΡΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600018169

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018 ΔΠΜΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ: ΚΕΙΜΕΝΑ, ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 13
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιστορία της ΦιλοσοφίαςΕπιλογής ΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-10
Πολιτική, Ηθική, ΔίκαιοΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΦιλοσοφικά προτάγματα της λογοτεχνικής κριτικής
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600148869
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορούν να γνωρίζουν και να κρίνουν ένα μεγάλο τμήμα της Νεοελληνικής Κριτικής, το οποίο βασίστηκε σε φιλοσοφικές αρχές. -Προσέγγιση των σχέσεων της φιλοσοφίας με τη λογοτεχνία -Μελέτη κειμένων λογοτεχνικής κριτικής που έχουν φιλοσοφικές βάσεις -Αφομοίωση στοιχείων της λογοτεχνικής θεωρίας -Τρόπος παρουσίασης ερευνητικών πορισμάτων -Εκπόνηση επιστημονικής – ερευνητικής εργασίας
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εξετάζεται το κριτικό έργο των Γ. Αποστολάκη, Φ. Πολίτη, Κ. Βάρναλη, Αλ. Αλαφούζου, Κ. Τσάτσου, Ν. Κάλα, Μ. Αυγέρη κ. ά. Δίδεται έμφαση σε κριτικά κείμενα που θεμελιώνονται σε φιλοσοφικές βάσεις, ώστε να διερευνηθούν τα φιλοσοφικά γνωρίσματα κειμένων λογοτεχνικής κριτικής.
Λέξεις Κλειδιά
φιλοσοφικά προτάγματα, λογοτεχνική κριτική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις502
Σεμινάρια502
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων1004
Συγγραφή εργασίας / εργασιών502
Σύνολο25010
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εργασία
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
-Στέλιος Βιρβιδάκης, Η υφή της ηθικής πραγματικότητας, Αθήνα, Leader Books, 2009. -Eileen John and Dominic McIver Lopes (ed.), Philosophy of Literature. Contemporary and Classic Readings. An Anthology, London, Blackwell Publishing, 62008. -Αλέξανδρος Νεχαμάς, «Ο Εικαζόμενος Συγγραφέας: Ο Κριτικός Μονισμός ως Ρυθμιστικό Ιδεώδες», Δευκαλίων, τχ. 26/2, 2008, σ. 321-341. - Ole Martin Skilleås, Philosophy and Literature. An Introduction, Edinburg, Edinburg University Press, 2001.
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-09-2019