ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΚΥΠΡΙΟΙ ΚΑΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΙΑΤΡΟΦΙΛΟΣΟΦΟΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΚΥΠΡΙΟΙ ΚΑΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΙΑΤΡΟΦΙΛΟΣΟΦΟΙ / Ancient Greek, Cypriot and Roman physician philosophers
ΚωδικόςΦΚ273
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΕλένη Καλοκαιρινού
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280009620

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 131
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΚατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΚΥΠΡΙΟΙ ΚΑΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΙΑΤΡΟΦΙΛΟΣΟΦΟΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600148883

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 7 (108)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 13:30 έως 16:00
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
*Να συλλάβουν τις πιο σημαντικές έννοιες - κλειδιά της αρχαίας ελληνικής ιατρικής δεοντολογίας και ηθικής φιλοσοφίας. *Να μάθουν να διακρίνουν τις ποικίλες δεοντολογικές και ηθικές έννοιες τη μια από την άλλη. *Να μάθουν να συγκρίνουν τις δεοντολογικές έννοιες της κλασικής αρχαιότητας με αυτές της σύγχρονης ηθικής. *Να μάθουν να αναλύουν τις δεοντολογικές και ηθικές έννοιες. *Να μάθουν πώς εφαρμόζονταν οι βασικές δεοντολογικές έννοιες της αρχαιότητας στην τότε καθημερινή ζωή. * Να συγκρίνουν τον τρόπο με τον οποίον εφαρμόζονταν οι βασικές δεοντολογικές έννοιες της αρχαιότητας στην τότε καθημερινή ζωή με τον τρόπο που εφαρμόζονται αυτές σήμερα στην εποχή μας.
Γενικές Ικανότητες
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος μας στην παράδοση αυτή είναι να αναζητήσουμε τις απαρχές της Ιατρικής Ηθικής και της Βιοηθικής, και να ερευνήσουμε κατά πόσον αυτές μπορούν να αναχθούν στην ελληνική αρχαιότητα. Για τον λόγο αυτό γίνεται συστηματική μελέτη των αντιπροσωπευτικότερων ιατροφιλοσοφικών κειμένων της αρχαίας ελληνικής, κυπριακής και ρωμαϊκής γραμματείας σε μια προσπάθεια την οποία κάνουμε να εντοπίσουμε τις απαρχές της Ιατρικής Ηθικής και της Βιοηθικής στην αρχαιότητα.
Λέξεις Κλειδιά
ιατροφιλόσοφοι, αρχαίος 'Ελληνας, Ρωμαίος, Ιπποκράτης, Γαληνός, Κέλσος
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
  • κόρπους κειμένων
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1.Κέλσος, Περί Ιατρικής, μτφρ. Χρήστος Εμμανουηλίδης, επιμ., πρόλογος Ελένη Καλοκαιρινού, Ρώμη, Θεσσαλονίκη 2019. 2. Δεληβογιατζής Σωκράτης και Ελένη Καλοκαιρινού (επιμ.). Εισαγωγή στη Βιοηθική: Ιστορικές και συστηματικές προσεγγίσεις, Σύγχρονη Παιδεία, Θεσσαλονίκη 2014.
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-05-2020