ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ) / Modern Greek Language Didactics in Secondary Education
Κωδικός701
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΚωνσταντίνα Ηλιοπούλου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280008201

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 107
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔιδακτική μεθοδολογία του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (με εφαρμογές)
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600148921

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 106 (125)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 11:00 έως 13:30
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
-Ενημέρωση για τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών -Θεωρητική προσέγγιση της μεθόδου Project ως προς τη νεοελληνική γλώσσα ως διδακτικό υλικό -Eφαρμογές της παραπάνω μεθόδου σε σχολεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης -Προσέγγιση του τρόπου κατασκευής των κριτηρίων αξιολόγησης για τους μαθητές και τις μαθήτριες -Επαρκής χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας κατά τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Κριτική προσέγγιση των μεθόδων διδασκαλίας του μαθήματος Νεοελληνική Γλώσσα, ενημέρωση και κριτική ως προς τις κατευθύνσεις του Αναλυτικού Προγράμματος Γυμνασίου και Λυκείου, πρακτική άσκηση των φοιτητριών/φοιτητών σε σχολείο.
Λέξεις Κλειδιά
Νεοελληνική Γλώσσα, Μέθοδος "Project", πρακτική άσκηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1204,8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301,2
Πρακτική (Τοποθέτηση)
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις στο γνωστικό τμήμα του μαθήματος, πρωτόκολλο διδασκαλίας.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
-Δημήτρης Κουτσογιάννης, Γλωσσική Διδασκαλία. Χθές, σήμερα,αύριο, Θεσσαλονίκη: Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών 2017. -Ναπολέων Σ. Μήτσης Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση 1833-1933, Αθήνα, Εκδόσεις Gutenberg, 2002. -Φιλήμων Παιονίδης, Στοιχεία κριτικής επιχειρηματολογίας, Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις Ζήτη, 2014.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
-Ναπολέων Σ. Μήτσης, Η διδασκαλία της γραμματικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Αθήνα, Εκδόσεις Gutenberg, 1999. *Σχολικά εγχειρίδια Νεοελληνικής Γλώσσας (Α΄- Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου) και Έκφρασης – Έκθεσης (Α΄ - Β΄ - Γ΄ Λυκείου). *Αναλυτικά Προγράμματα και Φ.Ε.Κ., που προσδιορίζουν τις κατευθύνσεις και τον τρόπο αξιολόγησης του μαθήματος. - «Γλώσσα και Νέες Τεχνολογίες», στον σύμμεικτο τόμο Φιλόλογοι στον υπολογιστή, επιμέλεια : Έλσα Μυρογιάννη – Δημήτρης Μαυροσκούφης, Αθήνα, Καλειδοσκόπιο, 2004, σ. 37-81. -Γραμματισμός, νέες τεχνολογίες και εκπαίδευση [= συλλογικό έργο], επιμέλεια : Δημήτρης Κουτσογιάννης, Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις Ζήτη, 2009. -Η διδασκαλία της γλώσσας. Επισημάνσεις, παρατηρήσεις, προοπτικές [=συλλογικό έργο], επιμέλεια : Ναπολέων Σπ. Μήτσης – Δημήτριος Θ. Καραδήμος, Αθήνα, Εκδόσεις Gutenberg, 2007. -Δημήτρης Κόκορης, «Τυπολογία των εκφωνήσεων της Έκθεσης Ιδεών στις “Πανελλαδικές” και στις “Γενικές” εξετάσεις (1983-1991)», Σίρις, τόμος 3, 1992, σ. 119-124. -Αγαθοκλής Χαραλαμπόπουλος – Σωφρόνης Χατζησαββίδης, Η διδασκαλία της λειτουργικής χρήσης της γλώσσας. Θεωρία και πρακτική εφαρμογή, Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις Κώδικας, 1997.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-04-2020