ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ) / History Didactics in Secondary Education: Methodology and Practice
Κωδικός702
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΦωτεινή Τολούδη
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280008202

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 113
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔιδακτική μεοδολογία του μαθήματος της ιστορίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (με εφαρμογές)
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600148922
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1. Επαφή με τα κύρια επιστημολογικά προβλήματα της ιστορικής επιστήμης 2. Η θέση και ο ρόλος του μαθήματος της Ιστορίας στην Ελληνική εκπαίδευση, καθώς και σε ξένες χώρες 3. Κατανόηση και αξιολόγηση των ιδεολογικών και επιστημολογικών ρευμάτων που επηρεάζουν τις εξελίξεις στον τομέα της Διδακτικής Μεθοδολογίας της Ιστορίας 4. Κατανόηση της φύσης, του χαρακτήρα και της διδακτικής λειτουργίας των ιστορικών πηγών 5. Κριτική προσέγγιση ιστορικών πηγών -στρατηγικές διδασκαλίας
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Επιστημολογικά θέματα Ιστορία και Ιστοριογραφίας. Από την επιστήμη της Ιστορίας στη σχολική Ιστορία. Γενικοί και ειδικοί σκοποί του μαθήματος. Επιλογή περιεχομένων διδασκαλίας, διάταξη και οργάνωσή τους (προγράμματα σπουδών και αναλυτικά προγράμματα). Η χρήση των πηγών στη διδασκαλία. Ανάλυση και ερμηνεία πηγών. Στρατηγικές διδασκαλίας και μάθησης με τη χρήση πηγών. Η χρήση των ΤΠΕ στη διδασκαλία της Ιστορίας. Αξιολόγηση των μαθητών στο μάθημα της Ιστορίας.
Λέξεις Κλειδιά
Ιστορία, ιστορική εκπαίδευση, διδακτική μεθοδολογία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
1. Ηλεκτρονικά αρχεία στη πλατφόρμα elearning 2. Forum Τμήματος. 3. Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Εργαστηριακή Άσκηση200,8
Άσκηση Πεδίου261,0
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Συγγραφή εργασίας / εργασιών60,2
Εξετάσεις90,4
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1.Με την έναρξη των μαθημάτων είναι γνωστά τα κριτήρια αξιολόγησης (ρουμπρίκες) των γραπτών, καθώς και η μοριοδότηση των επιμέρους θεμάτων. 2.Με παραδείγματα θεμάτων και παραδειγματική διόρθωση – αξιολόγηση γραπτών (είναι προσβάσιμα στο forum του Τμήματος). 3.Όλοι οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να δουν το γραπτό τους και να ζητήσουν εξηγήσεις για τη βαθμολόγησή τους.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Δ.Κ. Μαυροσκούφης (2005), Αναζητώντας τα ίχνη της ιστορίας: ιστοριογραφία, διδακτική μεθοδολογία και ιστορικές πηγές, Θεσσαλονίκη: Αδελφοί Κυριακίδη, ΙSBN: 978-960-343-792-5
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Σημειώσεις του διδάσκοντος (προσβάσιμες σε ηλεκτρονική μορφή) 2. Παρέχεται εκτενής βιβλιογραφία για το γνωστικό αντικείμενο (ιστοριογραφία) και διδακτική μεθοδολογία του μαθήματος της Ιστορίας στα ηλεκτρονικά αρχεία του μαθήματος (στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-learning)
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-07-2017