ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ / INFORMATICS I
ΚωδικόςΠΛ101
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΘεοδόσιος Σαπουνίδης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280009289

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 124
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600148924
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1) Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια θεωρητικού μέρους του μαθήματος θα αναπτύξουν βασικές γνώσεις για: - Η/Υ, Δεδομένα, Προγράμματα (λογισμικό), Υλικό (Hardware), Ελεύθερο λογισμικό, Δίκτυα, Παγκόσμιος Ιστός. - Πολυμέσα, Υπερμέσα, Αλληλεπίδραση, Συμπίεση και γενικά για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση Στην συνέχεια θα εξοικειωθούν με ειδικότερες γνώσεις που αφορούν: - Περιβάλλοντα εικονικής μάθησης-VLE - Ευφυής εκπαιδευόμενους πράκτορες Teachable Agents (TA) - Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση - Εικονική πραγματικότητα στην εκπαίδευση - Μαζικά Ελεύθερα Διαδικτυακά Μαθήματα 2) Στο Εργαστηριακό μέρος του μαθήματος οι φοιτητές θα αναπτύξουν: - Βασικές γνώσεις χειρισμού εφαρμογών γραφείου - Δημιουργική αξιοποίηση λογισμικών γραφείου με πραγματικά παραδείγματα και εφαρμογές
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Ομαδική εργασία
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Πρόκειται για εργαστηριακό και θεωρητικό μάθημα που προσφέρεται τόσο στο χειμερινό όσο και στο εαρινό εξάμηνο, ώστε να δίνεται η δυνατότητα για εκπαίδευση του συνόλου των φοιτητών του πρώτου έτους σε ολιγομελή και πιο λειτουργικά τμήματα. Προσφέρει τη δυνατότητα στον/στην φοιτητή/τρια να εξοικειωθεί στην πράξη με λογισμικά, τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου οι φοιτητές/τριες, αφού εξοικειωθούν με βασικές λειτουργίες, δημιουργούν εκπαιδευτικό υλικό χρησιμοποιώντας, κατά κύριο λόγο, λογισμικά της Microsoft. Ο κύριος σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει ιδέες και κατευθύνσεις για το πώς κοινά λογισμικά μπορούν να αποτελέσουν διδακτικές εφαρμογές των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών. Η παρουσία στο εργαστηριακό μέρος του μαθήματος είναι υποχρεωτική, καθώς και η διεκπεραίωση και παράδοση εργασιών που γίνονται κατά τη διάρκεια των συναντήσεων.
Λέξεις Κλειδιά
Πληροφορική, Εκπαιδευτικά Λογισμικά, Εκπαιδευτικές τεχνολογίες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις251
Εργαστηριακή Άσκηση502
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο251
Συγγραφή εργασίας / εργασιών251
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται με βάση τις ομαδικές εργασίες που θα υποβάλουν και την τελική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Η τελικά εξέταση είναι ατομική και περιλαμβάνει όλα τα θέματα που έχουν διδαχθεί στο θεωρητικό αλλά και στο εργαστηριακό μέρος του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Σενάρια διδασκαλίας με υπολογιστή, Τασος Α. Μικροπουλος, Ιωάννα Μπέλλου Εισαγωγή στη χρήση των Η/Υ, Βασίλειος Δαγδιλέλης, Γεώργιος Ευαγγελίδης, Μαρία Σατρατζέμη, Νικόλαος Φαχαντίδης
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Πληροφορική, Θεοδόσιος Σαπουνίδης, Αναστάσιος Τσιραντωνάκης (Στο elearning.auth.gr)
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-03-2020