ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ / ANCIENT GREEK PROSE
ΚωδικόςΑΕΦ141
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014244

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 108
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Κλασικής Φιλολογίας Υποχρεωτικό ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6
Γλωσσολογίας Επιλεγόμενα ΦιλοσοφικήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600148952

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 101 (133)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 13:30 έως 16:00
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι να προσφέρει στους φοιτητές τη δυνατότητα να διαβάσουν στο πρωτότυπο ένα πανόραμα από εμβληματικά κείμενα της αρχαίας ελληνικής πεζογραφίας (ιστοριογραφία, ρητορεία, φιλοσοφία), να μελετήσουν το ύφος του πεζού λόγου και να ενισχύσουν τη γλωσσική και γραμματολογική τους υποδομή.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Πρόκειται για συστηματική εξάσκηση των φοιτητών στην κατανόηση αρχαιοελληνικού πεζού κειμένου με την παράλληλη κάλυψη του σχετικού γραμματολογικού υλικού βάσει ενός σώματος πεζών κειμένων: α. Ηρόδοτος, ΙΙΙ 49-98 β. Θουκυδίδης, ΙΙ 10-66 γ. Ξενοφώντας, Ιέρων δ. Πλάτων, Πολιτεία, Βιβλίο Χ ε. Ισοκράτης, Πανηγυρικός 1-99 στ. Δημοσθένης, Κατά Φιλίππου Ι Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε ζητήματα που αφορούν τη δημιουργία και εξέλιξη των πεζογραφικών ειδών, τα χαρακτηριστικά τους στοιχεία, τη δομή και περιεχόμενο των αντιπροσωπευτικών κειμένων, όπως και ειδικότερα προβλήματα που σχετίζονται με τη μελέτη των συγκεκριμένων συγγραφέων.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις782,8
Εξετάσεις903,2
Σύνολο1686
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-02-2018