ΣΧΕΔΙΟ-TAGS ΚΑΙ FONTS

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΟ-TAGS ΚΑΙ FONTS / Drawing - Tags and Fonts
ΚωδικόςΥΚΣΧΤ
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Κατσάγγελος
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600018188

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 2
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΝΕΩΝ ΜΕΣΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝΚαλλιτεχνικό215

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΟ-TAGS ΚΑΙ FONTS
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600148974
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γερμανικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΚΒΣΧ ΣΧΕΔΙΟ ΕΚ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ -ΒΑΣΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Τα μαθήματα Σχεδίου που διδάσκονται στο 1ο έτος σπουδών στο εργαστήριο Νέων Μέσων στις Εικαστικές Τέχνες, έχουν Στόχο την εκπαίδευσή τους σε “παραδοσιακά” Αναλογικά, ΚΑΙ Ψηφιακά “εργαλεία” αλλά και τις Διαφοροποιημένες Μεθοδολογίες των “παραδοσιακών” Αναλογικών, αλλά ΚΑΙ των Νέων Ψηφιακά “εργαλείων” , όπως αυτές έχουν καταγραφεί στην Ιστορία της Εικαστικής Παράδοσης, αλλά και στην νεώτερη εξέλιξη των τελευταίων ετών, μέσω της δραστικής επιρροής και χρήσης αυτών των Ψηφιακών Εργαλείων, στην Βιομηχανία παραγωγής και προώθησης Εικόνας. Επίσης παρέχουν την δυνατότητα στους φοιτητές/φοιτήτριες να μπορούν να Μεταδώσουν εργαστηριακές γνώσεις, να οργανώσουν εργαστήρια Σχεδίου με Αναλογικά και Ψηφιακά Μέσα, καθώς και να διδάξουν το Γνωστικό Αντικείμενο του Σχεδίου, με χρήση αυτών των Αναλογικών και Ψηφιακών Εργαλείων, βασίζοντας τις ¨πρακτικές” τους στα Εκφραστικά, Αντιληπτικά, Ψυχολογικά και Κοινωνιολογικά Χαρακτηριστικά της κάθε πιθανής Έκφανσης της Χρονικής περιόδου προέλευσης των εν λόγω Εργαλείων και Τεχνικών. Στόχος είναι η Προσωπική Εικαστική “αποτύπωση της πραγματικότητας”, αλλά και η επεξεργασία μιας Εικαστικής Ιδέας, με απλά “αναλογικά” μέσα, ή, και, η παρουσίαση “απλών” και καθημερινών “στιγμιότυπων” με πιθανούς ΝΕΟΥΣ περίτεχνους τρόπους, χρησιμοποιώντας τα Νέα Εικαστικά Ψηφιακά Εργαλεία και Τεχνικές. Ζητούμενο είναι να αποκτήσουν τα “πρακτικά” αλλά και τα Νοητικά/Εννοιολογικά Εργαλεία που θα τους δώσουν την δυνατότητα να Εκφραστούν Καλλιτεχνικά σε κάθε επιμέρου τμήμα του Ιδιωτικού και Δημόσιου/Κοινωνικού Χώρου, χρησιμοποιώντας κάθε φορά τις ενδεδειγμένες Εικαστικές/Επικοινωνιακές Στρατηγικές.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το Σχέδιο ως “Αποτύπωση της Πραγματικότητας”: ΒΛΕΠΩ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ !!! ΑΔΡΑΝΕΙΑ: “Τεμπελιά ως Προσωπική Στρατηγική με στόχο το ΑΔΙΕΞΟΔΟ”. “Εσωτερικό Τοπίο”. Παραδείγματα. “Αστικό Τοπίο”, Ταχύτητα, Πληροφορία, Λόγος, Γραφή. Χρήση “κειμένου” στις Εικαστικές Τέχνες. Σεμινάριο/Παρουσίαση Ιστορικής Εικαστικής Παράδοσης χρήσης “Λόγου”. Απο την ΙΔΕΑ, στόν ΛΟΓΟ, στην ΕΙΚΟΝΑ: Προσωπική «βινιέτα»/vector (ασπρόμαυρο + έγχρωμο). Χρήση “κειμένου” στον Δημόσιο Χώρο: WEB / GRAFFITI. Σύνθεση με Χρήση “Κειμένου”. ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ: Ψηφιακή Στοιχειοθέτηση "Προσωπικού Συνθήματος" / Εναλλακτικό ΓΚΡΑΦΙΤΙ. Εισαγωγή στην Εικαστική Σχεδίαση με Χρήση Ηλεκτρονικών Υπολογιστών. Vector vs Bitmap. TAGS: Προσωπική “Γραμματοσειρά”. Εισαγωγή στης Ψηφιακή Σχεδίαση Γραμματοσειρών.
Λέξεις Κλειδιά
ΒΛΕΠΩ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ - “Εσωτερικό Τοπίο” - “Αστικό Τοπίο” - ΙΔΕΑ - ΛΟΓΟΣ + Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές + Vector vs Bitmap - Βινιέτα - Τέχνη στον `Δημόσιο Χώρο - Γκραφίτι - Σχεδίαση Γραμματοσειρών.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Εκπόνηση μελέτης (project)
Καλλιτεχνική δημιουργία
Άλλο / Άλλα
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συμμετοχή στο Μάθημα, Εργασίες Εξαμήνου και Δημόσια Παρουσίασή τους. Εξέταση του καλλιτεχνικού έργου των φοιτητών.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. “Τέχνη και Οπτική Αντίληψη”, Εκδόσεος ΘΕΜΕΛΙΟ,Συγγραφέας: Ρούντολφ Αρνχαιμ, ISBN: 960-310-260-1. 2. “Η Φυλλάδα του Μεγ΄Αλέξαντρου”, Εκδόσεις ΣΤΟΧΑΣΤΗΣ, Συγγραφέας: Α. Α. Πάλλης, ISBN: 960-303-088-0.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. “Τέχνη και Οπτική Αντίληψη”, Εκδόσεος ΘΕΜΕΛΙΟ,Συγγραφέας: Ρούντολφ Αρνχαιμ, ISBN: 960-310-260-1. 2. “Η Φυλλάδα του Μεγ΄Αλέξαντρου”, Εκδόσεις ΣΤΟΧΑΣΤΗΣ, Συγγραφέας: Α. Α. Πάλλης, ISBN: 960-303-088-0.
Τελευταία Επικαιροποίηση
29-02-2020