ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ / EDUCATIONAL AND PHYCHOSOCIAL ASPECTS OF LEARNING DISABILITIES
ΚωδικόςΠ2106
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΜαρία Δόικου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280009261

Πρόγραμμα Σπουδών: ΜΕΡΙΚΗΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ 2011

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' Επιλ. ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣΥποχρεωτικό Κατ' Επιλ. ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 54
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό Κατ' Επιλ. ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6
ΠαιδαγωγικήΥποχρεωτικό Κατ' Επιλ. ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠαιδαγωγικές και ψυχοκοινωνικές διαστάσεις των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600148987

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοSchool of Modern Greek
ΌροφοςGroundfloor
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 113 (112)
ΗμερολόγιοFriday 11:00 to 13:30
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Aναμένεται ότι οι φοιτητές/τριες θα: - κατανοήσουν την έννοια των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και τη διαφοροποίησή τους από άλλες δυσκολίες μάθησης - αποκτήσουν γνώσεις ως προς τα αίτια των μαθησιακών δυσκολιών και τα ιδιαίτερα μαθησιακά και γνωστικά χαρακτηριστικά των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες - διερευνήσουν και να αποκτήσουν γνώσεις για την επίδραση που ενδέχεται να έχουν οι μαθησιακές δυσκολίες στην ψυχολογική κατάσταση και την κοινωνική αλληλεπίδραση του παιδιού/εφήβου με τους συνομηλίκους του - αποκτήσουν γνώσεις για τις αδυναμίες των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στις κοινωνικές δεξιότητες και τα προβλήματα συμπεριφοράς που παρουσιάζουν - κατανοήσουν τη σημασία της σφαιρικής αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών μέσα στο πλαίσιο του σχολείου και θα αξιολογήσουν τη συνεισφορά του εκπαιδευτικού στην μαθησιακή και ψυχοκοινωνική υποστήριξη αυτών των μαθητών
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Εισαγωγή: εννοιολογικό πλαίσιο, αποσαφήνιση της σχετικής ορολογίας, ορισμοί μαθησιακών δυσκολιών, αιτιολογικοί παράγοντες και κατηγορίες μαθησιακών δυσκολιών 2. Μαθησιακά και γνωστικά χαρακτηριστικά μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες 3. Ενίσχυση γνωστικών στρατηγικών και δεξιοτήτων μελέτης. 4. Ψυχοκοινωνικές δυσκολίες των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: εννοιολογική αποσαφήνιση- σχετική ορολογία. Αλληλεπίδραση του γνωστικού/μαθησιακού και ψυχοκοινωνικού παράγοντα - Οι αντιδράσεις και οι πρακτικές των γονέων των γονέων των παιδιών και εφήβων με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες 5. Εσωτερικευμένα προβλήματα μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες: στρες, άγχος, φοβίες, καταθλιπτικά συμπτώματα 6. Εξωτερικευμένα προβλήματα μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες: επιθετικότητα, διαταραχές διαγωγής, παραβατικότητα 7. Κοινωνικές δεξιότητες μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες 8. Oι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες στην ομάδα των συνομηλίκων: Κοινωνική θέση και κοινωνική αλληλεπίδραση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες με τους συνομηλίκους τους 9. Αυτοαντίληψη και αυτοεκτίμηση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες 10. Χαρισματικά παιδιά και έφηβοι με μαθησιακές δυσκολίες 11. Η αποδοχή της μαθησιακής δυσκολίας-στρατηγικές αντιμετώπισης 12. Ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις: Εκπαιδευτική θεραπεία, εκπαίδευση σε κοινωνικές δεξιότητες, συμβουλευτική 13. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού- Αποτίμηση του μαθήματος
Λέξεις Κλειδιά
ειδικές μαθησιακές δυσκοίες, γνψστικά χαρακτηριστικά, γνωστικές στρατηγικές, ψυχοκοινωνικές δυσκολίες, κοινωνικές δεξιότητες, εκπαιδευτικός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
- παρουσίαση περιεχομένου μαθήματος, διαλέξεων της διδάσκουσας και των εργασιών των φοιτητών με Power point - αναζήτηση βιβλιογραφίας από τους φοιτητές/τις φοιτήτριες σε επιστημονικά περιοδικά και σχετικές ιστοσελίδες - ανάρτηση εργασιών και παρουσιάσεων της διδάκουσας στο elearning - ανάρτηση ανακοινώσεων στο elearning
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις15
Σεμινάρια24
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων30
Συγγραφή εργασίας / εργασιών40
Εξετάσεις3
αυτοτελής μελέτη και προετοιμασία για τις εξετάσεις38
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών βασίζεται στα εξής κριτήρια (ανακοινώνονται στο μάθημα και στο elearning) : - εκπόνηση και παρουσίαση εργασίας –συμμετοχή στο μάθημα (40% της τελικής βαθμολογίας) - εξετάσεις (60% της τελικής βαθμολογίας)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- Δόικου-Αυλίδου, Μ. (2016). Δυσλεξία: Συναισθηματικοί παράγοντες και ψυχοκοινωνικά προβλήματα. Αθήνα: Gutenberg - Πολυχρόνη, Φ. (2011). Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Αθήνα: Εκδ. Πεδίο
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Ελληνόγλωσση Αναγνωστόπουλος, Δ. Κ. (2001). Η συννοσηρότητα των μαθησιακών δυσκολιών, Αρχεία Ελληνικής Ιατρικής, 18(1), 457-465/ Αντωνίου, Φ. (2008). Ενίσχυση της αναγνωστικής κατανόησης. Στο Παντελιάδου, Σ. & Αντωνίου, Φ. (Επιμ.), Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Βόλος: Εκδ. Γράφημα. Αποστόλου, Π. (2011). Μαθησιακές και ψυχοκοινωνικές διαστάσεις της δυσλεξίας: η οπτική των εφήβων μαθητών και των γονέων τους. Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη. Βολάκη, Ε. (2007). Χαρισματικοί μαθητές: Γενικά χαρακτηριστικά, τρόπος εκδήλωσης στην τάξη, τρόποι στήριξης και προσαρμογή διδακτικών στόχων. Στο Μακρή-Μπότσαρη, Ε. (Επιμ), Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης, Τόμος Α΄ (σσ. 141-158). ΥΠΕΠΘ-Παιδαγωγικό Ινστιτούτο http://www.pi-schools.gr/programs/sxoltaxi/tomos_A.pdf Γκαρή, Α. & Τσιγκρή Χ. (2009). Χαρισματικοί μαθητές και μαθησιακές δυσκολίες στη σχολική κοινότητα: διαφορετικές ανάγκες και δυσκολίες. Ψυχολογία,16(4), 439-454 Δαβάζογλου, Α. Μ. & Κόκκινος, Κ. Μ. (2003). Η σχέση του σχολείου με οικογένειες που έχουν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, Παιδαγωγική Eπιθεώρηση, 35, 97-114. http://dspace.lib.uom.gr/bitstream/2159/4245/1/kokkinos_p.97-p.114_2003.pdf Δόικου-Αυλίδου, Μ. (2002). Δυσλεξία: Συναισθηματικοί παράγοντες και ψυχοκοινωνικά προβλήματα. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Δόικου-Αυλίδου, Μ. (2006). Ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: Αντιλήψεις φοιτητών/τριών για το ρόλο του εκπαιδευτικού, Επιστημονική Επετηρίδα της Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος, 4, 89-118. Δόικου-Αυλίδου, Μ. (2006). Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες: Απόψεις εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 41, 93-116. Δόικου-Αυλίδου, Μ. (2007). Η αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: Η συμβολή των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, στο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο "Η ευρωπαϊκή διάσταση της ειδικής αγωγής. Ανάδυση μιας άλλης φυσιογνωμίας" (σσ. 240-253). Θεσσαλονίκη: University Studio Press. Δόικου-Αυλίδου, Μ. (2016). Δυσλεξία: Συναισθηματικοί παράγοντες και ψυχοκοινωνικά προβλήματα. Αθήνα: Gutenberg. Ζησιμόπουλος, Δ. (2009). Εσωτερικά κίνητρα μάθησης και σχολική επίδοση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 47, 44-59. Κάκουρος, Ε., & Μανιαδάκη, K. (2012). Η φύση της σχέσης ανάμεσα στη ΔΕΠ-Υ, τις μαθησιακές δυσκολίες και τη δυσλεξία. Στο E. Κάκουρος & Κ. Μανιαδάκη, (Επιμ.), Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα: Θεωρητικές προσεγγίσεις και θεραπευτική αντιμετώπιση (σσ. 161-180). Αθήνα: Gutenberg. Κωνσταντοπούλου, Ξ. (2002). Δεξιότητες μελέτης και στρατηγικές μάθησης για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και μαθητές at risk, Θέματα Ειδικής Αγωγής, 17, 3-8. Μαλικιώση-Λοίζου, Μ. (1994). Συμβουλευτική ψυχολογία. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα Μπαστέα, Α. & Παπαδάτος, Γ. (2016). Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητας και μαθησιακές δυσκολίες. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, http://dx.doi.org/10.12681/edusc.1025 Μπότσας, Γ. (2008). Ενίσχυση των γνωστικών και συναισθηματικών χαρακτηριστικών των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Στο Παντελιάδου, Σ. & Αντωνίου, Φ. (Επιμ.), Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με μαθησιακες δυσκολίες (σσ. 18-28). Βόλος: Εκδ. Γράφημα. Ντάβου, Μ. (1990). Ο ρόλος των ψυχοκοινωνικών παραγόντων στη γένεση των μαθησιακών δυσκολιών. Στο Μαθησιακές δυσκολίες: Θεωρητικές τάσεις, αξιολόγηση και αντιμετώπιση στον ελληνικό χώρο (σσ. 27-30). Θεσσαλονίκη: Εκδ. Σακκά. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο- Τμήμα Ειδικής Αγωγής (2004). Οδηγίες για τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: Εκπαίδευση των μαθητών με ιδιαίτερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα http://repository.edulll.gr/edulll/retrieve/3296/972.pdf Παντελιάδου, Σ. (2000). Μαθησιακές δυσκολίες και εκπαιδευτική πράξη: Τι και γιατί. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα (σελ. 318–403). Πολυχρόνη, Φ. (2011). Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο. Πολυχρόνη, Φ. (2012). Δεξιότητες μελέτης μαθητών με και χωρίς αναγνωστικές δυσκολίες. Στο Χ. Xατζηχρήστου & Η. Μπεζεβέγκης (Επιμ.) Θέματα ανάπτυξης και προσαρμογής των παιδιών στην οικογένεια και στο σχολείο (σσ. 205-231). Αθήνα: Πεδίο. Σακκάς, B. (2002). Μαθησιακές δυσκολίες και οικογένεια: παιδαγωγική και κοινωνιοψυχολογική προσέγγιση. Αθήνα : Ατραπός Σοφιανίδου, Ε. (2004). Η χρησιμότητα των προγραμμάτων οργάνωσης της μελέτης. Στο Α. Καλαντζή-Αζίζι & Μ. Ζαφειροπούλου (Επιμ.), Προσαρμογή στο σχολείο: Πρόληψη και αντιμετώπιση δυσκολιών (σσ. 425-438). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Σουσαμίδου-Καραμπέρη, Α. (2007). Μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες: Μια ερευνητική προσέγγιση των κινήτρων τους στο γυμνάσιο, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 43, 159-177. Συγκολλίτου, Ε. & Λουράκη, Ε. (2005). Φοίτηση σε τάξεις ένταξης και αυτοεκτίμηση παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: Μια αναπτυξιακή προσέγγιση. Ψυχολογία, 12(2), 210-231. Ξενόγλωσση Bryan, T., Burstein, K. & Ergul, Cevriye. (2004). The social-emotional side of learning disabilities: A science-based presentation of the state of the art. Learning Disability Quarterly, 27(1), 45-51. Chinn, S. J. & Crossman, M. (1997). Stress factors in the adolescent. In T. R. Miles & V. Varma (Eds), Dyslexia and stress (pp. 49-54). London: Whurr Publishers. Dargie, R. (2001). Dyslexia and History. In L. Peer & G. Reid (Eds.), Dyslexia – Successful inclusion in the secondary school. London: David Fulton. Doikou-Avlidou, Μ. (2015). The educational, social and emotional experiences of students with dyslexia: The perspective of postsecondary education students, International Journal of Special Education, 30(1), 132-145. Elksnin, L. & Elksnin, N. (1998). Teaching social skills to students with learning and behavior problems. Intervention in School and Clinic, 33, 131-140. Gallegos, J., Langley, A., & Villegas, D. (2012). Anxiety, depression, and coping skills among Mexican school children: A comparison of students with and without learning disabilities. Learning Disability Quarterly, 35(1), 54-61. Geddes, H. (1996). Educational therapy and the classroom teacher. In Barrett, M. & V. Varma (Eds).Educational therapy in clinic and classroom. London: Whurr (pp. 98-111). Griffiths, M. (2002). Study skills and dyslexia in the secondary school: A practical approach. London: David Fulton. Hales, G. (2001). Self – esteem and counseling. In L. Peer & G. Reid (Eds.), Dyslexia – Successful inclusion in the secondary school. London: David Fulton (pp. 230 – 241). High, H. (1996) Educational Therapy with children who resist learning. In Barrett, M. & V. Varma (Eds), .Educational therapy in clinic and classroom (pp. 3- 15). London: Whurr. Kirk, J. & Reid, G. (2001). An examination of the relationship between dyslexia and offending in young people and the implications for the training system, Dyslexia, 7, 77–84. Klassen, R. M., Krawchuk, L. L., Lynch, S. L., & Rajani, S. (2008). Procrastination and motivation of undergraduates with learning disabilities: A Mixed‐Methods Inquiry. Learning Disabilities Research & Practice, 23(3), 137-147. Mastropieri, A.M., Scruggs, E.T. & Butcher, E.K. (1997). Counseling individuals with learning disabilities: research, practice, and future issues. In Scruggs, T.E. & Mastropieri, M.A. (Eds). Advances in Learning and Behavioral Disabilities, Vol. 11 (pp. 235-261). Greenwitch: JAI Press. McCoach, D. B., Kehle, T. J., Bray, M. A., & Siegle, D. (2001). Best practices in the identification of gifted students with learning disabilities. Psychology in the Schools, 38(5), 403-411. Mishna, F. (2003). Learning disabilities and bullying: Double jeopardy. Journal of Learning Disabilities, 36(4), 336-347. Munro, J. (2002). Gifted learning disabled students, Australian Journal of Learning Difficulties, 7(2), 20-30. Reid, G. (1998). Dyslexia: A practitioner’ s handbook. Chichester: John Wiley and Sons (pp. 127 – 150). Reis, M. S. & Ruban, M. L. (2004). Compensation strategies used by high- ability students with learning disabilities, Neuropsychology and Cognition, 25, 155-198. Saunders, R. (1995). Factors within the family. In T. R. Miles & V. Varma (Eds), Dyslexia and stress (pp. 97-104). London: Whurr Publishers. Shevitz, B., Weinfeld, R., Jeweler, S., & Barnes‐Robinson, L. (2003). Mentoring empowers gifted/Learning disabled students to soar!. Roeper Review, 26(1), 37-40. Vaughn, S., Elbaum, B., & Boardman, A. G. (2001): The social functioning of students with learning disabilities: Implications for inclusion, Exceptionality: A Special Education Journal, 9(1-2), 47-65. Weinfeld, R., Barnes-Robinson, L., Jeweler, S. & Betty Roffman Shevitz, B. (2005). What we have learned: Experiences in providing adaptations and accommodations for gifted and talented students with learning disabilities. Teaching Exceptional Children, 2005, 49, 49-53. Σχετικές ερευνητικές μεταπτυχιακές εργασίες Αλευρίδου, Ε. (2009). Δυσλεξία και προβλήματα συμπεριφοράς: η οπτική και ο ρόλος των μητέρων. Μεταπτυχιακή εργασία, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Τομέας Παιδαγωγικής. Γαζέτη Άννα (2016). Η ψυχοκοινωνική στήριξη των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: Εμπειρίες και απόψεις εκπαιδευτικών για τη συμβουλευτική διάσταση του ρόλου τους Μεταπτυχιακή εργασία, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Τομέας Παιδαγωγικής. Γούναρη, Σ. (2016). Σχέσεις συνεργασίας μεταξύ δασκάλων γενικής αγωγής και γονέων μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες με στόχο την αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών δυσκολιών των μαθητών. Μεταπτυχιακή εργασία, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Τομέας Παιδαγωγικής. Δεληγκάρη, Ο. (2015). Κοινωνικές δεξιότητες και κοινωνική αλληλεπίδραση των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: Η οπτική των εφήβων. Μεταπτυχιακή εργασία, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Τομέας Παιδαγωγικής. Δεληδημούδη, Ι. (2011). Δεξιότητες μελέτης και στρατηγικές μάθησης: Η οπτική εφήβων με δυσλεξία για τη διαδικασία της μελέτης. Μεταπτυχιακή εργασία, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Τομέας Παιδαγωγικής. αντζάρης, Κ. (2019) Μαθησιακές δυσκολίες και φιλικές σχέσεις: η οπτική των εφήβων με μαθησιακές δυσκολίες και των στενών τους φίλων. Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Νιζάμη, Χ. (2013). Κοινωνικές σχέσεις των μαθητών με δυσλεξία με τους συνομηλίκους τους: Εμπειρίες ενηλίκων με δυσλεξία από τη φοίτηση στο γενικό σχολείο. Μεταπτυχιακή εργασία, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Χατζοπούλου, Π. Θ. (2003). Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία) στο γυμνάσιο: Εκπαιδευτικές και ψυχοπαιδαγωγικές διαστάσεις: Θεωρητική και ερευνητική προσέγγιση. Μεταπτυχιακή εργασία, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Τομέας Παιδαγωγικής. Σχετικά επιστημονικά περιοδικά Journal of Learning Disabilities Learning Disabilities Research and Practice Learning Disabilities Quarterly Exceptional Children Annals of Dyslexia Ιστοσελίδες www.specialeducation.gr http://www.ldonline.org/indepth
Τελευταία Επικαιροποίηση
19-11-2020