Αντωνίου, Δ. (1992). Οι απαρχές του εκπαιδευτικού σχεδιασμού στο Νεοελληνικό κράτος: Το σχέδιο της Επιτροπής του 1833. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη.
Βεργίδης, Δ. & Υφαντή, Α. (επιμ.) (2011). Θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής. Θεωρητικές αφετηρίες και εκπαιδευτικά προγράμματα για τη βελτίωση του σχολείου. Αθήνα: Ύψιλον.
Γουβιάς, Δ. & Θεριανός, Κ. (2014). Εκπαιδευτική Πολιτική. Αθήνα: Gutenberg.
Γράβαρης, Δ. & Παπαδάκης, Ν. (επιμ.) (2005). Εκπαίδευση και εκπαιδευτική πολιτική μεταξύ κράτους και αγοράς. Αθήνα: Σαββάλας.
Γρόλλιος, Γ. & Τζήκας, Χρ. (2002). Ηγεμονία, παιδαγωγική και εκπαιδευτική πολιτική: Το Επιστημονικόν Βήμα του Διδασκάλου (1953-1967). Αθήνα: Μεταίχμιο.
Δημαράς, Αλ. (1979). Υπουργείο Παιδείας και εκπαιδευτική πολιτική: Δοκίμιο προβληματισμού. Σύγχρονα Θέματα, 4, 3-8.
Δημαράς, Αλ. (επιμ.) (19982). Η μεταρρύθμιση που δεν έγινε: Τεκμήρια ιστορίας. Τόμ. Α΄ και Β΄. Αθήνα: Εστία.
Δημαράς, Αλ. (2013). Ιστορία της νεοελληνικής εκπαίδευσης. Το “ανακοπτόμενο άλμα”: Τάσεις και αντιστάσεις στην ελληνική εκπαίδευση 1833-2000. Β. Βασιλού-Παπαγεωργίου (επιμ.). Αθήνα: Μεταίχμιο.
Ζαμπέτα, Ε. (1994). Η εκπαιδευτική πολιτική στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 1974-1989. Αθήνα: Θεμέλιο.
Ζιώγου-Καραστεργίου, Σ. (2006). "Φρονίμους δεσποινίδας και αρίστας μητέρας": Στόχοι Παρθεναγωγείων, απόψεις παιδαγωγών και εκπαιδευτική πολιτική κατά τον 19ο αιώνα. Στο: Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου, Διερευνώντας το φύλο: Ιστορική διάσταση και σύγχρονος προβληματισμός στη Γενική, Επαγγελματική και Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση (σσ. 129-169). Θεσσαλονίκη: Βάνιας.
Ζιώγου-Καραστεργίου, Σ. (2006). Εκπαιδευτική πολιτική και ανάπτυξη του εκπαιδευτι-κού δικτύου από το 1929 και εξής: Νομοθετικές ρυθμίσεις, νέες τάσεις και προοπτικές. Στο: Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου, Διερευνώντας το φύλο: Ιστορική διάσταση και σύγχρονος προβληματισμός στη Γενική, Επαγγελματική και Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση (σσ. 199-216). Θεσσαλονίκη: Βάνιας.
Ζιώγου-Καραστεργίου, Σ. (2006). Μικτά ή αμιγή σχολεία; Εκπαιδευτική πολιτική για τη συνεκπαίδευση, δημόσια συζήτηση και σχολική πράξη κατά τον 19ο και 20ό αιώνα (μέχρι το 1979). Στο: Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου, Διερευνώντας το φύλο: Ιστορική διάσταση και σύγχρονος προβληματισμός στη Γενική, Επαγγελματική και Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση (σσ. 217-232). Θεσσαλονίκη: Βάνιας.
Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών & Μελετών «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος» (2007). Η εκπαιδευτική πολιτική στα χρόνια του Ελευθερίου Βενιζέλου. Πρακτικά Συνεδρίου Αθήνα 22-24 ιανουαρίου 2004. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Κυπριανός, Π. (2004). Συγκριτική ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης. Αθήνα: Βιβλιόραμα.
Κωστής, Κ. (2013). «Τα κακομαθημένα παιδιά της Ιστορίας»: Η διαμόρφωση του νεοελληνικού κράτους, 18ος -21ος αιώνας. Αθήνα: Πόλις.
Λιάκος, Α. (2007). Πανεπιστήμιο και Μεταρρύθμιση: Τα ζητούμενα. Ανακτήθηκε 18 Ο-κτωβρίου 2016, από
http://www.archive.uoa.gr/fileadmin/archive.uoa.gr/uploads/IA.EKPA_conf_June2007_LIAKOS.pdf
Μαυροσκούφης, Δ. (1988). Το μεταπολεμικό κράτος πρόνοιας και οι εκπαιδευτικοί: Οι επιπτώσεις του ανοίγματος της εκπαίδευσης στη θέση και τους ρόλους των εκπαιδευτικών. Σύγχρονη Εκπαίδευση, 40, 64-78.
Μαυροσκούφης, Δ. (1996). Εκπαίδευση και εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα 1821-1832. Θεσσαλονίκη: [αε].
Μαυροσκούφης, Δ. (2000). Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και σχολική ιστορία: Το "αρχαίον μαθηματικόν πρόβλημα". Χρονικά, 10, 52-66.
Μαυροσκούφης, Δ. (2002). Ημερήσιος τύπος και εκπαιδευτική πολιτική (1976-1998): Η ανατομία ενός πάθους. Σύγχρονη Εκπαίδευση, 125, 73-81.
Μαυροσκούφης, Δ. (2002). Χριστιανικά σωματεία και εκπαιδευτική πολιτική (1964-1999): Η εξέγερση του "καλού νοικοκύρη" ως στοιχείο κανονικότητας. Στο: Σ. Μπουζάκης (επιμ.). Επίκαιρα Θέματα Ιστορίας Εκπαίδευσης, Πρακτικά 1ου Επιστη-μονικού Συνεδρίου Ιστορίας Εκπαίδευσης (σσ. 121-141). Αθήνα: Gutenberg,.
Μαυροσκούφης, Δ. (2004). Μαρξιστική «ορθοδοξία» και σχολική ιστορία στην Ελλάδα: Κριτική και προπαγάνδα στην κρίσιμη δεκαετία του 1980. Στο: Σ. Μπουζάκης (ε-πιμ.). Ιστορικές Προσεγγίσεις της Εκπαίδευσης. Πρακτικά του 2ου Επιστημονικού Συνεδρίου Ιστορίας της Εκπαίδευσης (Πάτρα, 4-6/10/2002) (σσ. 165-184). Αθήνα: Gutenberg.
Μαυροσκούφης, Δ. (2006). Εκπαιδευτική πολιτική και εκπαιδευτική ιδεολογία: Ερμηνευτική προσέγγιση του "επεισοδίου Τρίτση". Στο: Δ. Φ. Χαραλάμπους (επιμ.). Διαχρονικές και συγχρονικές προσεγγίσεις της εκπαίδευσης: Αντιχάρισμα στον καθηγητή Νίκο Π. Τερζή (σσ. 153-196). Θεσσαλονίκη: Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη.
Μπαμπούνης, Χ. (2013). Ιστορική αφήγηση και πηγές. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση.
Μπαμπούνης, Χ. & Τουλιάτος, Σ. (2017). Μεθοδολογία και ερμηνεία της Ιστορίας. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση.
Μπουζάκης, Σ. (2001). Εκπαιδευτική πολιτική και συγκριτική επιχειρηματολογία στο πα-ράδειγμα των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων της γενικής και τεχνικο-επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα: Με-ταρρυθμιστικά επεισόδια 1913, 1929, 1959, 1964, 1976/77, 1985 και 1997/98. Αθήνα: Gutenberg.
Νούτσος, Χ. (1986). Ιδεολογία και εκπαιδευτική πολιτική. Αθήνα: Θεμέλιο.
Νούτσος, Χ. (2003). «Ο δρόμος της καμήλας» και το σχολείο: Η εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα, 1944-1946. Αθήνα: Βιβλιόραμα.
Παπαδάκης, Ν. (2004). Η Παλίμψηστη Εξουσία: Κράτος, Πανεπιστήμιο και Εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα. Αθήνα: Gutenberg.
Σιμενή, Π. (2008). Μεταρρύθμιση και αντίδραση: Το Πανεπιστήμιο Αθηνών απέναντι στις εκπαιδευτικές αλλαγές (1899-1926). Αθήνα: Gutenberg.
Σταμέλος, Γ. (2009). Εκπαιδευτική πολιτική. Αθήνα: Διόνικος.
Τερζής, Ν. Π. (1993). Εκπαίδευση και εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα: Διαχρονική ανασκόπηση και σημερινή συγκυρία. Στο
Α.Π.Θ. – Επιστημονική Επετηρίδα Φιλο-σοφικής Σχολής, Τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής, περίοδος Γ΄, τομ. 1 (σσ. 323-332). Θεσσαλονίκη: Α.Π.Θ.
Τερζής, Ν. Π. (20082). Εκπαιδευτική πολιτική και εκπαιδευτική μεταρρύθμιση: Ιστορικο-κοινωνιολογικό πλαίσιο και ‘μελέτες περίπτωσης’. Θεσσαλονίκη: Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη.
Τερζής, Ν. Π. (20143). Μελέτη της εκπαίδευσης του Νεοελληνισμού: Πριν από το Κράτος-έξω από το Κράτος-στο Κράτος. Θεσσαλονίκη: Δέσποινα Κυριακίδη.
Υφαντή, Α. (2012). Εκπαιδευτική πολιτική και σχεδιασμός για ένα σύγχρονο σχολείο. Αθήνα: Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη.
Φούκας, Β. & Βαχάρογλου, Ευστρ. (2010). "Περί των χρεών των διδασκαλισσών". Οι ρυθμίσεις της πολιτείας και οι απόψεις των παιδαγωγών κατά τον 19ο αιώνα: Εκ-παιδευτική πολιτική και παιδαγωγική θεωρία. Στο: Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου (ε-πιμ.). Γυναίκες στην ιστορία των Βαλκανίων. Ιστορίες ζωής γυναικών εκπαιδευτικών (σσ. 329-352). Θεσσαλονίκη: Βάνιας,.
Φραγκουδάκη, Αν. ([χ.χ.]). Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και φιλελεύθεροι διανοούμενοι: Άγονοι αγώνες και ιδεολογικά αδιέξοδα στο μεσοπόλεμο. Αθήνα: Κέδρος.
Χαραλάμπους, Δ. Φ. (1990). Εκπαιδευτική πολιτική και εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στη μεταπολεμική Ελλάδα, 1950-1974. Θεσσαλονίκη: Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυρια-κίδη.
Χαραλάμπους, Δ. Φ. (2007). Μεταπολίτευση & Εκπαιδευτική πολιτική: Παρελθόν-παρόν-μέλλον. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Χατζηβασιλείου, Ευ. (2010). Ελληνικός φιλελευθερισμός: Το ριζοσπαστικό ρεύμα, 1932-1979. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη.