Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του συγκεκριμένου μάθήματος είναι οι συυμμετέχουσες κι οι συμμετέχοντες να καταστούν ικανοί να κατανοούν τους βασικούς μηχανισμούς με τους οποίους λειτουργεί η εκπαιδευτική πολιτική και τις παραμέτρους από τις οποίες εξαρτάται,να αντιλαμβάνονται το ρόλο του κοινωνικού περιβάλλοντος στη λειτουργία της και τους περιορισμούς που αυτό θέτει. Ζητούμενο είναι να είναι σε θέση να την αναλύουν , σε ένα πρώτο επίπεδο και να την προσεγγίζουν κριτικά , καθώς και να αναγνωρίζουν ιδιαίτερες εκφάνσεις της. Η προσέγγιση συγκεκριμένων εκπαιδευτικών συμβάντων αποσκοπεί στο να αποκτούν μια εικόνα βασική εικόνα της λειτουργίας της εκπαιδευτικής πολιτικής σε διεθνές και εθνικό επίπεδο.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Τα χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής πολιτικής
Η έννοια του εκπαιδευτικού σχεδιασμού και της εκπαιδευτικής πολιτικής
Ιστορικός και Κοινωνικός Τόπος της Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Εκπαιδευτική πολιτική και εκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Εκπαίδευση και εκσυγχρονισμός.
Εκπαίδευση και ανθρώπινο κεφάλαιο.
Οι κυριότεροι συντελεστές της εκπαιδευτικής πολιτικής.
Μοντέλα εκπαιδευτικής πολιτικής.
Ο ρόλος των Διεθνών Οργανισμών στην εκπαιδευτική πολιτική
Συγκεντρωτισμός και αποκεντρωτισμός στην εκπαίδευσης Το νεοφιλελεύθερο μοντέλο .
Τύπος και εκπαιδευτική πολιτική.
Η πολιτική του αναλυτικού προγράμματος
Σχολική ηγεσία και διοίκηση της εκπαίδευσης.
Διαπολιτισμική εκπαιδευτική πολιτική.
Ερμηνευτικά σχήματα της εκπαιδευτικής πολιτικής.
Η έρευνα της εκπαιδευτικής πολιτικής.
Λέξεις Κλειδιά
εκπαιδευτική πολιτική, εκπαιδευτικός σχεδιασμός, εκπαίδευτική μεταρρύθμιση, εκπαίδευση και εκσυγχρονισμός
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γουβιάς Κ. -Θεριανός Κ., Εκπαιδευτική Πολιτική, Gutenberg,Αθήνα 2014
Σταμέλος Γ., Εκπαιδευτική Πολιτική, Διόνικος, Αθήνα 2009
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Υφαντή Α., εκπαιδευτική Πολιτική και Σχεδιασμός για ένα Σύγχρονο Σχολείο, Εκδ.Α.Α.Λιβάνη, Αθήνα 2012
Καλεράντε Ε.-Πετρουλάκης Ν., Από την Εκπαιδευτική Πολιτική στην Εκπαιδευτική Πράξη, Γρηγόρης , Αθήνα 2013.