Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα συζητά τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στην εκπαίδευση σε όλες της τις παραμέτρους (δημιουργία σχετικών προγραμμάτων διδασκαλίας, περιεχόμενο και διδακτικές
μέθοδοι, αξιολόγηση της ανταπόκρισης των μαθητών στην ανάγνωση των λογοτεχνικών
κειμένων) αλλά και τους τρόπους με τους οποίους δημιουργούνται –στη δημόσια σφαίρα και
σε εξωεκπαιδευτικούς θεσμούς– παραστάσεις, εικόνες και αντιλήψεις για τη λογοτεχνία, τη
σχέση των ανθρώπων με το βιβλίο και την ανάγνωση, τη διάδοση των λογοτεχνικών κανόνων
καθώς και τις πρακτικές προώθησης της ανάγνωσης στο δημόσιο χώρο. Εξετάζει τη σχέση της
ενδοσχολικής διδασκαλίας της λογοτεχνίας με την άτυπη «διδασκαλία» της στα άλλα
κοινωνικά πεδία: τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και τη λογοτεχνική κριτική που ασκείται σε
αυτά, τις δραστηριότητες των δημόσιων βιβλιοθηκών, τα προγράμματα ανάγνωσης που
προωθούνται από θεσμούς όπως το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου κ.ά. Το μάθημα εξοικειώνει τους
φοιτητές με την προβληματική του μαθήματος της λογοτεχνίας και τα προβλήματα που
προκύπτουν από τη διδασκαλία του στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τους βοηθά στον
σχεδιασμό σεναρίων διδασκαλίας κάνοντας χρήση όλων των διαθέσιμων ψηφιακών πόρων.
Το μάθημα δεν διδάσκει τη χρήση Η/Υ, προϋποθέτει ότι οι φοιτήτριες και οι φοιτητές είναι
ψηφιακά εγγράμματοι.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Αποστολίδου, Β., Κόκορης, Δ., Μπακογιάννης, Μ. Γ., & Χοντολίδου, Ε. (2018). Λογοτεχνική ανάγνωση στο σχολείο και στην κοινωνία. Αθήνα: Gutenberg.
Χοντολίδου, Ε., Φραγκουδάκη, Ά., Δραγώνα, Θ., & Δανιήλ, Χ. (2015). Προσεχώς εμείς μεγαλώνουμε: μαρτυρίες εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στο πλαίσιο του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων. Αθήνα: Τόπος.