Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1. Είναι ικανοί να διδάξουν την ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα
2. Γνωρίζουν τις τρέχουσες επιστημονικές εξελίξεις και τη συναφή μεθοδολογία στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας είτε συμβατικά είτε εξ αποστάσεως
3. Αντιμετωπίζουν πρακτικά ζητήματα διδασκαλίας και θα διαχειρίζονται την τάξη της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας
4. Διακρίνουν βάσει επιστημονικών κριτηρίων την ποιότητα των προσφερόμενων πηγών και υλικών για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας
5. Χρησιμοποιούν εναλλακτικούς τύπους διδασκαλίας και αξιολόγησης της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα δομείται σε θεματικές ενότητες οι οποίες κατανέμονται ως εξής:
Ενότητα 1: Πρώτη - δεύτερη γλώσσα (ομοιότητες - διαφορές)
Ενότητα 2: Διγλωσσία
Ενότητα 3: Θεωρίες Μάθησης Γ2
Ενότητα 4 – Παράγοντες επιτυχούς εκμάθησης Γ2: Ηλικία-Έφεση-Κίνητρα-Στρατηγικές
Ενότητα 5 – Το κατάλληλο πλαίσιο μάθησης και διδασκαλίας της Γ2: διδακτικές μέθοδοι και προσεγγίσεις (α΄μερος)
Ενότητα 6 – Η χρήση (αυθεντικών) υλικών κατά το σχεδιασμό μαθήματος: παιχνίδι, τραγούδι, παραμύθι
Ενότητα 7 - Η αξιοποίηση της λογοτεχνίας στη διδασκαλία της δεύτερης/ξένης γλώσσας
Ενότητα 8 – Διδασκαλία γλωσσικών δεξιοτήτων, λεξιλογίου & γραμματικής
Ενότητα 9 – Αξιολόγηση και οργάνωση διδακτικού υλικού
Ενότητα 10 – Η αξιολόγηση των διδασκομένων την ελληνική ως Γ2 μαθητών
Ενότητα 11– Σχεδιασμός κριτηρίων αξιολόγησης για τις προσληπτικές και παραγωγικές δεξιότητες
Λέξεις Κλειδιά
Διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης, θεωρίες μάθησης δεύτερης γλώσσας, Μοντέλα διδασκαλίας και αξιολόγησης
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Σακελλαρίου Αγγελική (2000). Διδακτική της ελληνικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας. Αθήνα:Εκδόσεις Γρηγόρη
Σκούρτου, Ε., Κούρτη-Καζούλλη, Β., Σελλά-Μάζη, Ε., Χατζηδάκη, Α., Ανδρούσου, Α., Ρεβυθιάδου, Α., Τσοκαλίδου, Π., 2016. Διγλωσσία & Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών