Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1. Να ευαισθητοποιηθούν στα ζητήματα επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών.
2. Να κατανοούν τις συνθήκες εξέλιξης του εκπαιδευτικού επαγγέλματος.
3. Να θεμελιώσουν βασική γνώση για τις προσεγγίσεις μελέτης και τα θέματα του εν λόγω
πεδίου.
4. Να εντοπίζουν και να κατανοούν σημαντικές αλλαγές στο επάγγελμα των εκπαιδευτικών.
5.Να έρθουν σε επαφή με τη βασική βιβλιογραφίας του συγκεκριμένου πεδίου προκειμένου να θεμελιώσουν γνώσεις και ικανότητες για ερευνητικούς ή/και επαγγελματικούς σκοπούς.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το περιεχόμενο αναπτύσσεται με άξονες μελέτης την αρχική εκπαίδευση και πιστοποίηση της παιδαγωγικής επάρκειας, τις διαδικασίες εισδοχής και ανάπτυξης της επαγγελματικής δράσης στο πεδίο του σχολείου ή και άλλων εκπαιδευτικών φορέων, καθώς και τα σύγχρονα αιτήματα για συνεχή επαγγελματική μάθηση και εξέλιξη των επαγγελματιών της εκπαίδευσης. Αυτά τα πεδία γνώσης και πρακτικών και οι μετασχηματισμοί τους αναλύονται ως διακριτοί ωστόσο, αλληλοεξαρτώμενοι χώροι συγκρότησης και ανασυγκρότησης των επαγγελματικών ταυτοτήτων, τόσο για τους ενεργούς, όσο και για τους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς. Το μάθημα βασίζεται στην παρουσίαση και βιβλιογραφική τεκμηρίωση θεμάτων σχετικών με τις προωθούμενες αλλαγές για τους εκπαιδευτικούς και το έργο τους στο παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο της εκπαιδευτικής πολιτικής, με βασικότερα, τον προσδιορισμό των γνώσεων, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων που αναμένεται να επιδεικνύουν οι εκπαιδευτικοί σήμερα, τα όρια της αυτονομίας της επαγγελματικής τους δράσης, την άσκηση ελέγχου στο έργο τους μέσω μέτρων λογοδοσίας και αξιολόγησης, τις σύγχρονες συνθήκες και προοπτικές της εργασίας τους. Παράλληλα, το μάθημα στοχεύει να υποστηρίξει τη διερεύνηση των θεμάτων αυτών από τους φοιτητές και τις φοιτήτριες με αναφορά στην οπτική εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.