ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΙV (ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΙV (ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ) / SPECIALISED TOPICS OF MODERN GREEK PHILOLOGY IV (SEMINAR)
ΚωδικόςΝΕΦ260
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280000981

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 6
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μεσαιωνικής και Νεότερης Ελληνικής ΦιλολογίαςΚατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΙV (ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ)
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600149009
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Καμία
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να κατανοήσουν τις εξελίξεις στη νεοελληνική λογοτεχνία κατά την κρίσιμη δεκαετία του 1940, και ειδικότερα τη σχέση τους με τα ιστορικά συμφραζόμενα της εποχής.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Από τις αρχές της δεκαετίας του 1950, αρκετοί από τους ποιητές της αποκαλούμενης Πρώτης Μεταπολεμικής Γενιάς αναπτύσσουν δραστήρια συγγραφική παρουσία και ως κριτικοί. Μετά την εισαγωγή και την επισκόπηση της ιδιαίτερης αυτής πνευματικής λειτουργίας στο ευρύτερο φάσμα της νεοελληνικής λογοτεχνικής γραμματείας (με αφετηρία τους ποιητές-κριτικούς της Επτανησιακής Σχολής), εξετάζονται οι όροι υπό τους οποίους εμφανίστηκαν οι ποιητές-κριτικοί της Πρώτης Μεταπολεμικής Γενιάς. Μέσα από μια ευρεία και αντιπροσωπευτική ανθολόγηση κειμένων δοκιμίου και κριτικής, και σε συνδυασμό με την επισήμανση του ρόλου που διαδραμάτισαν τόσο τα ιστορικά και πολιτικά γεγονότα όσο και τα λογοτεχνικά περιοδικά της εποχής, επιχειρείται να αναδειχθούν τα ειδοποιά χαρακτηριστικά του λόγου αυτού, οι πολυκύμαντες εκφάνσεις του, οι αισθητικές προκαταβολές του και ο βαθμός στον οποίο ο λόγος αυτός επιχείρησε να καθορίσει νέες ορίζουσες στη νεοελληνική κριτική.
Λέξεις Κλειδιά
Μεταπολεμική λογοτεχνική κριτική της Αριστεράς
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση H/Y κατά τη διδασκαλία στην αίθουσα, για τη βιβλιογραφική ενημέρωση των φοιτητών και για την επικοινωνία τους με τον διδάσκοντα.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις421,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων281
Συγγραφή εργασίας / εργασιών562
Εξετάσεις421,5
Σύνολο1686
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με γραπτή υποχρεωτική εργασία στο τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Αντώνης Καρτσάκης, Μεταπολεμική κριτική και ποίηση. Ζητήματα αισθητικής και ιδεολογίας, Βιβλιοπωλείον της «Εστίας», Αθήνα, 2009.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Στο e-learning.
Τελευταία Επικαιροποίηση
19-09-2020