ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ (ΠΟΛΥ)ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ (ΠΟΛΥ)ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Ι / PROBLEMS OF (MULTI)CULTURAL RELATIONS I
ΚωδικόςΓΣΓ290
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΕΝΙΚΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280001021

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 28
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μεσαιωνικής και Νεότερης Ελληνικής Φιλολογίας Κατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ (ΠΟΛΥ)ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600149027
Τύπος Μαθήματος
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΓΣΓ228 ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΡΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
  • ΓΣΓ231 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε οι φοιτητές να εφαρμόζουν σύνθετες θεωρητικές έννοιες στην άσκηση της λογοτεχνικής κριτικής. Επιπλέον, θέλει οι συμμετέχοντες να παίρνουν ερευνητικές και διανοητικές πρωτοβουλίες. Τέλος, βασική σκόπευση είναι η εξοικείωση με την παρουσίαση συγκροτημένου επιστημονικού λόγου.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο εξάμηνο αυτό θα μελετήσουμε τις πολιτισμικές προϋποθέσεις της λογοτεχνικής διγλωσσίας, της κατάστασης του λογοτέχνη να σκέφτεται και να γράφει σε περισσότερες από μία γλώσσες. Μετά από μία λεπτομερή επισκόπηση των πλούσιων θεωρητικών προσεγγίσεων του ζητήματος, θα μελετήσουμε σε βάθος το έργο δύο σύγχρονων πεζογράφων που είναι κατ’ουσίαν δίγλωσσοι, πολιτισμικά δίγλωσσοι, του Βασίλη Αλεξάκη και του Πάνου Καρνέζη. Oι αναζητήσεις μας θα εκκινήσουν από την υπόθεση ότι η διγλωσσία είναι κανόνας και όχι εξαίρεση στην ιστορία της λογοτεχνίας.
Λέξεις Κλειδιά
Συγκριτική λογοτεχνία, κριτική της λογοτεχνίας, πολισμική διγλωσσία, πολιτισμική κινητικότητα, Βασίλης Αλεξάκης, Πάνος Καρνέζης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις240,9
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων120,4
Σύνολο361,3
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών συνίσταται στις γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου . Επίσης, οι φοιτητές εκπονούν σύντομες προφορικές παρουσιάσεις είτε ατομικές είτε ομαδικές. Μία εκτενέστερη γραπτή ερευνητική εργασία (περ. 40000 λέξεις) είναι προαιρετική.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Άπαντα Ποιήματα
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Βλ. ιστοσελίδα Τμήματος Φιλολογίας, ΓΣΓ 290.
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-01-2017