Εκπαιδευτική πράξη Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕκπαιδευτική πράξη Ι / Educational praxis I
ΚωδικόςΠ3009
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΚυριάκος Μπονίδης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600003201

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 16
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρ. Κατ΄ Επιλογήν ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6
ΠαιδαγωγικήΥποχρεωτικό Κατ' Επιλ. ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕκπαιδευτική πράξη Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600149040

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοSchool of Modern Greek
ΌροφοςGroundfloor
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 113 (112)
ΗμερολόγιοFriday 16:00 to 18:30
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
  • Γερμανικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
• Έχουν προβιβάσιμο βαθμό στα μαθήματα Σχολική Παιδαγωγική Ι, Σχολική Παιδαγωγική ΙΙ και σε 2 από τα τρία μαθήματα διδακτικής μεθοδολογίας (701 Διδακτική Μεθοδολογία Νέας Ελληνικής Γλώσσας, 702 Διδακτική Μεθοδολογία Ιστορίας, 703 Διδακτική Μεθοδολογία Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας). Επιπλέον όσοι και όσες ασκούνται σε δομές συνεχιζόμενης εκπαίδευσης έχουν προβιβάσιμο βαθμό σε 2 μαθήματα Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης ή Εκπαίδευσης Ενηλίκων της ειδίκευσης Παιδαγωγικής • Έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς τις «Α' και Β' σπείρες» του προγράμματος Πρακτικής Ασκησης στην εκπαίδευση, σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Φ.Π. • Συμμετέχουν υποχρεωτικά ταυτόχρονα με τη χρηματοδοτούμενη πρακτική τους άσκηση της «Γ΄ σπείρας» στα 2 μαθήματα ανατροφοδότησης «Π 3009 Παιδαγωγική πράξη Ι» και «Π 3010 Παιδαγωγική πράξη ΙΙ».
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να αξιοποιήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απέκτησαν τόσο κατά τις σπουδές τους όσο και από τη συμμετοχή τους στον Α’ και Β΄ κύκλο της Πρακτικής Άσκησης, συμμετέχοντας σε διδακτικές και γραφειοκρατικές δραστηριότητες ενός δευτεροβάθμιου σχολείου ή -κατ΄ επιλογήν- μιας εκπαιδευτικής δομής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης (π.χ. σε Κέντρο Δια Βίου Μάθησης, σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, σε Σχολή Γονέων, σε Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης, σε Σχολή Επαγγελματικής Κατάρτισης, σε Τάξη Μαθητείας, σε Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης, στον ΟΑΕΔ, σε υπηρεσία συμβούλων εργασίας, σε γραφείο ανάπτυξης προσωπικού σε κρατικές και ιδιωτικές επιχειρήσεις κ.λπ.).
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Περιεχόμενα μαθήματος, χρονοδιάγραμμα 1. Εισαγωγικό ενημερωτικό σεμινάριο στο Πανεπιστήμιο, άσκηση στα κριτήρια και στα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν, κατανομή σε σχολεία ή δομές Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης 2. Επίσκεψη στο εκπαιδευτικό πεδίο. Ενημέρωση για τη διοίκηση και τη λειτουργία του. Τήρηση ημερολογίου 3. Συνέντευξη από εκπρόσωπο των ομάδων αναφοράς (π.χ. του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, του συνδικαλιστικού οργάνου των εκπαιδευτικών, του δεκαπενταμελούς, από σχολικό σύμβουλο και προϊστάμενο διεύθυνσης, από το προσωπικό που εκπονεί και σχεδιάζει τα εκπαιδευτικά προγράμματα κ.λπ.) 4. Σεμινάριο ενημέρωσης και ανατροφοδότησης στο Πανεπιστήμιο 5. Παρατήρηση της δράσης εκπαιδευτικών (ή εκπαιδευτών ενηλίκων), μαθητών και μαθητριών (ή εκπαιδευομένων) στην τάξη. Λήψη συνεντεύξεων 6. Παρατήρηση διδασκαλιών ή/και δράσεων, αναστοχασμός 7. Σεμινάριο ενημέρωσης και ανατροφοδότησης στο Πανεπιστήμιο 8. Σχεδιασμός διδακτικών σεναρίων και παραγωγή υλικού για τη διδασκαλία του σε συνεργασία με τις ομάδες αναφοράς, πιθανόν στο πλαίσιο έρευνας δράσης 9. Σεμινάριο ενημέρωσης και ανατροφοδότησης στο Πανεπιστήμιο 10. Διδασκαλίες 11. Σεμινάριο ενημέρωσης και ανατροφοδότησης στο Πανεπιστήμιο 12. Διοικητικό/γραφειοκρατικό έργο 13. Σεμινάριο ενημέρωσης και ανατροφοδότησης στο Πανεπιστήμιο. Η αξιολόγηση των φοιτητών και φοιτητριών είναι «αυθεντική» και εστιάζει: - στην ενεργό συμμετοχή τους στα σεμινάρια ενημέρωσης και ανατροφοδότησης - στη βεβαιωμένη συμμετοχή τους σε παιδαγωγικές, διδακτικές και διοικητικές δραστηριότητες στο εκπαιδευτικό πεδίο, στο Portfolio τους, στα φύλλα παρατήρησης και αυτοαξιολόγησης κ.λπ. Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος δίνεται αναλυτική βεβαίωση συμμετοχής. Σημείωση: Το μάθημα αυτό συνδέεται με το μάθημα «Π 3010 Εκπαιδευτική Πράξη ΙΙ». Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες που το επιλέγουν δηλώνουν υποχρεωτικά στο ίδιο εξάμηνο και τα δύο μαθήματα. Στο μάθημα αυτό η συνολική απασχόληση του κάθε φοιτητή και φοιτήτριας είναι 100 ώρες οι οποίες κατανέμονται στο εξάμηνο, ανάλογα με τις ανάγκες του σχολείου ή της εκπαιδευτικής δομής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και το πρόγραμμα μαθημάτων του φοιτητή ή της φοιτήτριας, ως εξής: σεμινάρια ενημέρωσης και ανατροφοδότησης και συνεργασία με τους υπεύθυνους του μαθήματος στο Πανεπιστήμιο, δράση στο εκπαιδευτικό πεδίο (διδασκαλία και διοικητικό έργο) και προετοιμασία για την παραπάνω δράση (μελέτη, σχεδιασμός σεναρίων, παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού κ.λπ.) και τη δημιουργία του Portfolio αξιολόγησης (φύλλα παρατήρησης, σενάρια διδακτικής παρέμβασης, διδακτικό υλικό, αξιολόγηση παρεμβάσεων, έκθεση δραστηριοτήτων, τήρηση ημερολογίου, φύλλα αυτοαξιολόγησης κ.λπ.)
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια251
Εργαστηριακή Άσκηση120,5
Φροντιστήριο130,5
Πρακτική (Τοποθέτηση)1004
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-04-2020