Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να αξιοποιήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απέκτησαν τόσο κατά τις σπουδές τους όσο και από τη συμμετοχή τους στον Α’ και Β΄ κύκλο της Πρακτικής Άσκησης, συμμετέχοντας σε διδακτικές και γραφειοκρατικές δραστηριότητες ενός δευτεροβάθμιου σχολείου ή -κατ΄ επιλογήν- μιας εκπαιδευτικής δομής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης (π.χ. σε Κέντρο Δια Βίου Μάθησης, σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, σε Σχολή Γονέων, σε Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης, σε Σχολή Επαγγελματικής Κατάρτισης, σε Τάξη Μαθητείας, σε Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης, στον ΟΑΕΔ, σε υπηρεσία συμβούλων εργασίας, σε γραφείο ανάπτυξης προσωπικού σε κρατικές και ιδιωτικές επιχειρήσεις κ.λπ.).
Περιεχόμενο Μαθήματος
Περιεχόμενα μαθήματος, χρονοδιάγραμμα
1. Εισαγωγικό ενημερωτικό σεμινάριο στο Πανεπιστήμιο, άσκηση στα κριτήρια και στα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν, κατανομή σε σχολεία ή δομές Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης
2. Επίσκεψη στο εκπαιδευτικό πεδίο. Ενημέρωση για τη διοίκηση και τη λειτουργία του. Τήρηση ημερολογίου
3. Συνέντευξη από εκπρόσωπο των ομάδων αναφοράς (π.χ. του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, του συνδικαλιστικού οργάνου των εκπαιδευτικών, του δεκαπενταμελούς, από σχολικό σύμβουλο και προϊστάμενο διεύθυνσης, από το προσωπικό που εκπονεί και σχεδιάζει τα εκπαιδευτικά προγράμματα κ.λπ.)
4. Σεμινάριο ενημέρωσης και ανατροφοδότησης στο Πανεπιστήμιο
5. Παρατήρηση της δράσης εκπαιδευτικών (ή εκπαιδευτών ενηλίκων), μαθητών και μαθητριών (ή εκπαιδευομένων) στην τάξη. Λήψη συνεντεύξεων
6. Παρατήρηση διδασκαλιών ή/και δράσεων, αναστοχασμός
7. Σεμινάριο ενημέρωσης και ανατροφοδότησης στο Πανεπιστήμιο
8. Σχεδιασμός διδακτικών σεναρίων και παραγωγή υλικού για τη διδασκαλία του σε συνεργασία με τις ομάδες αναφοράς, πιθανόν στο πλαίσιο έρευνας δράσης
9. Σεμινάριο ενημέρωσης και ανατροφοδότησης στο Πανεπιστήμιο
10. Διδασκαλίες
11. Σεμινάριο ενημέρωσης και ανατροφοδότησης στο Πανεπιστήμιο
12. Διοικητικό/γραφειοκρατικό έργο
13. Σεμινάριο ενημέρωσης και ανατροφοδότησης στο Πανεπιστήμιο.
Η αξιολόγηση των φοιτητών και φοιτητριών είναι «αυθεντική» και εστιάζει:
- στην ενεργό συμμετοχή τους στα σεμινάρια ενημέρωσης και ανατροφοδότησης
- στη βεβαιωμένη συμμετοχή τους σε παιδαγωγικές, διδακτικές και διοικητικές δραστηριότητες στο εκπαιδευτικό πεδίο, στο Portfolio τους, στα φύλλα παρατήρησης και αυτοαξιολόγησης κ.λπ.
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος δίνεται αναλυτική βεβαίωση συμμετοχής.
Σημείωση: Το μάθημα αυτό συνδέεται με το μάθημα «Π 3010 Εκπαιδευτική Πράξη ΙΙ». Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες που το επιλέγουν δηλώνουν υποχρεωτικά στο ίδιο εξάμηνο και τα δύο μαθήματα.
Στο μάθημα αυτό η συνολική απασχόληση του κάθε φοιτητή και φοιτήτριας είναι 100 ώρες οι οποίες κατανέμονται στο εξάμηνο, ανάλογα με τις ανάγκες του σχολείου ή της εκπαιδευτικής δομής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και το πρόγραμμα μαθημάτων του φοιτητή ή της φοιτήτριας, ως εξής: σεμινάρια ενημέρωσης και ανατροφοδότησης και συνεργασία με τους υπεύθυνους του μαθήματος στο Πανεπιστήμιο, δράση στο εκπαιδευτικό πεδίο (διδασκαλία και διοικητικό έργο) και προετοιμασία για την παραπάνω δράση (μελέτη, σχεδιασμός σεναρίων, παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού κ.λπ.) και τη δημιουργία του Portfolio αξιολόγησης (φύλλα παρατήρησης, σενάρια διδακτικής παρέμβασης, διδακτικό υλικό, αξιολόγηση παρεμβάσεων, έκθεση δραστηριοτήτων, τήρηση ημερολογίου, φύλλα αυτοαξιολόγησης κ.λπ.)