Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του συγκεκριμένου μαθήματος είναι οι συμμετέχουσες και οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν βασικές γνώσεις για την οργανωση και διοίκηση της εκπαίδευσης και για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν, να κατανοήσουν τη σημασία της νομοθεσίας , της οργάνωσης και της διοίκησης της εκπαίδευσης για την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου, να γνωρίσουν τον τρόπο λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος και να αντιληφθούν τις λειτουργίες και τις ιδιαιτερότητές του, να αντιληφθούν τη σημασία της διευθυνσης του σχολείου και τη σχέση της με την επικοινωνία με τους εμπλεκόμενους παράγοντες.Σημαντικό είναι ακόμη να προσεγγίσουν το ρόλο της ηγεσίας και τις διαστάσεις της για τη λειτουργία ενός εκπαιδευτικού οργανισμού, αλλά και να αποκτήσουν εικόνα για τις ιδιαίτερες διαστάσεις του. Μέσα από τη μελέτη συγκεκριμένων περιπτώσεων αποκτούν τη δυνατότητα , μέσω της προσομοιωσης, να παίρνουν θέση για τη διαχείριση συγκεκριμένων εκπαιδευτικών προβλημάτων.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διοικητική επιστήμη και Management
Ο ρόλος της διοίκησης στην εκπαίδευση
Οι έννοιες της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας
Θεωρητικές προσεγγίσεις -Πρότυπα Διοίκησης στην Εκπαίδευση (γραφειοκρατικό , ορθολογικό, των συστημάτων, συνεργατικό)
Προγραμματισμός στην εκπαίδευση
Η έννοια της ηγεσίας στην εκπαίδευση
Προσεγγίσεις -τύποι ηγεσίας στην εκπαίδευση
Το σχολείο ως οργανισμός
Το διδακτικό προσωπικό του σχολείο
Ο ρόλος του διευθυντή στη σχολική μονάδα
Η λήψη των αποφάσεων στη σχολική μονάδα.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Αννα Σαϊτη-Χρήστος Σαϊτης, Οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης, Εκδ. Αννα Σαϊτη, Αθήνα 2012.
Αναστασία Αθανασούλα-Ρέππα, Εκπαιδευτική Διοίκηση και Οργανωσιακή Συμπεριφορά., Ελλην , Αθήνα 2008.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Γεώργιος Παπακωνσταντίνου, Αρχές διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού της Εκπαίδευσης, Gutenberg , Αθήνα 2013.
Πέτρος Πασσιαρδής, Εκπαιδευτική Ηγεσία. Από την εποχή της ευμενούς αδιαφορίας στη σύγχρονη εποχή, Μεταίχμιο, Αθήνα 2014.
Ιωάννης Κατσαρος, Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης, ΥΠΕΠΘ-Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Αθήνα 2008.