Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου μαθήματος οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες αναμένεται να είναι σε θέση να:
Καλλιεργήσουν κριτική στάση για ζητήματα που αφορούν στις έμφυλες διαστάσεις στο σχολικό περιβάλλον.
Αποκτήσουν θεωρητικές γνώσεις και κριτική κατανόηση των θεωριών και των ερευνητικών προσεγγίσεων οι οποίες αφορούν στις διαδικασίες συγκρότησης των έμφυλων ταυτοτήτων και των πράξεων και πρακτικών που απορρέουν από αυτές.
Ευαισθητοποιηθούν ως προς την επίγνωση των διαφόρων μορφών έμφυλων διαστρεβλώσεων, προκαταλήψεων και διακρίσεων που σχετίζονται με το φύλο στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ασκηθούν σε βιωματικές τεχνικές και σε ασκήσεις που ενθαρρύνουν την ενσυναίσθηση και την αποδοχή στη διαφορετικότητα.
Ασκηθούν στη συγγραφή ομαδικής και ατομικής εργασίας βάσει συγκεκριμένης ορολογίας, λογικών επιχειρημάτων και βιβλιογραφικών αναφορών.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό έχει στόχο να εξοικειώσει τους φοιτητές και τις φοιτήτριες ως μελλοντικούς/ές εκπαιδευτικούς με έννοιες, φαινόμενα και καταστάσεις που άπτονται σε θέματα σεξισμού στο σχολείο. Αφού κατανοήσουμε το θεωρητικό υπόβαθρο των έφυλων σχέσεων, θα προσπαθήσουμε να καλλιεργήσουμε την ενδυνάμωση και τη συμμετοχικότητα, τη γνώση μέσα από την εμπειρία και την εκμάθηση καλών πρακτικών που βοηθούν τόσο στην αναγνώριση όσο και στον περιορισμό σεξιστικών φαινομένων στο σχολείο (τόσο στον λόγο όσο και στις πράξεις).
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ROSENBERG, M. (2016). ΜΗ ΒΙΑΙΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ. (Μετάφραση ΤΣΙΤΣΙΡΙΓΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ) (Επιμέλεια ΜΑΣΤΡΟΚΑΛΟΥ ΑΓΛΑΙΑ, ΤΣΑΤΣΑ ΛΟΥΣΙΡΕΝΑ, ΦΟΣΤΕΡ ΠΑΤΡΙΣΙΑ). Αθήνα: ΚΟΝΤΥΛΙ. ISBN 9789609661232
[ΚΩΔΙΚΟΣ ΕΥΔΟΞΟΥ: 59386107]
ΦΡΟΣΗ, Λ. (2010). ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΛΟΓΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ. Αθήνα: ΜΟΤΙΒΟ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Α.Ε. ISBN: 978-960-6863-32-5
[Κωδικός Εύδοξου: 21695]