ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ-ΜΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ 2

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΦΑΙΝΟΜΕΝΑ-ΜΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ 2 / Phenomena-Non Narative Video for Audio-Visual Installations 2
ΚωδικόςΥΚΦΒ2
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Κατσάγγελος
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600018213

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΝΕΩΝ ΜΕΣΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝΚαλλιτεχνικό634

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΦΑΙΝΟΜΕΝΑ-ΜΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ 2
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600149107
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γερμανικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΚΒΣΧ ΣΧΕΔΙΟ ΕΚ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ -ΒΑΣΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
  • ΥΚΣΧΤ ΣΧΕΔΙΟ-TAGS ΚΑΙ FONTS
  • ΥΚΣΑΨ1 ΣΧΕΔΙΟ ΜΕ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ - ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΚΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ 1
  • ΥΚΣΑΨ2 ΣΧΕΔΙΟ ΜΕ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ-ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΚΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ 2
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Θεωρώντας ως δεδομένο τον Μή Αφηγηματικό χαρακτήρα των Εικαστικών Τεχνών, την δέ Αφήγηση ως πεδίο δράσης/“εργαλείο”των Παραστατικών Τεχνών (Θεάτρου, Κινηματογράφου, Κινούμενου Σχεδίου και Comic), και αποκαθιστώντας τα έργα του “Πειραματικού Κινηματογράφου” στην “θέση” που τους αρμόζει, διαπιστώνουμε μια ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΑ των ΑΜΙΓΩΣ Εικαστικών “video”, η οποία ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ, επι των οποίων “πλέκονται” πιθανές (και “απίθανες”) αφηγήσεις ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ των Θεατών/Παρατηρητών. Οι φοιτητές του μαθήματος: “ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ / ΜΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ”, καλούνται να εργασθούν πάνω στο Θέμα: ΧΩΡΟΣ-ΟΓΚΟΣ-ΧΡΟΝΟΣ, το οποίο είναι ο ΣΤΑΘΕΡΟΣ Εικαστικός Προβληματισμός, μέσα απο την πολλαπλότητα των προσωπικών διατυπώσεων του εκάστοτε Καλλιτέχνη, που θέτει η Εικαστική Πρωτοπορία απο την αρχή του Μοντερνισμού μέχρι και Σήμερα. Ως εργαλείο “καταγραφής” οπτικών ΣΥΜΒΑΝΤΩΝ μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι Βιντεοκάμερες των κινητών τηλεφώνων, πηγή δε ήχου, μπορεί να αποτελέσει το κάθε ενδεδειγμένο ηχητικό ερέθισμα. Ως εργαλεία επεξεργασίας, μπορεί να χρησιμοποιηθεί η κάθε εμπορική, ή, και Ανοικτού Κώδικα Ψηφιακή Εφαρμογή. Σκοπός είναι να ενεργοποιηθούν Αυτόνομοι “μηχανισμοί” Αφαιρετικής Σκέψης, να αποκτηθεί η Εμπειρία Οπτικοποίησης Αφαιρετικών Εννοιών, να αναπτυχθεί μια Προσωπική Εικαστική Μεθοδολογία Διαχείρισης Οπτικών Συμβάντων, αλλά και η εξοικίωση με “Εργαλεία” Χειρισμού αλληλοδιαδεχόμενων Ψηφιακών Εικόνων. Στόχος είναι τέλος, να φιλοτεχνηθούν Αυτόνομα Εικαστικά Έργα/ΜΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΑ βίντεο για ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ και να δοκιμαστούν σε Εκθεσιακές συνθήκες.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ / ΜΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ 1: Ιστορία του ΜΗ Αφηγηματικού Εικαστικού VIDEO. Παραδείγματα. ΧΩΡΟΣ-ΟΓΚΟΣ-ΧΡΟΝΟΣ στις Εικαστικές Τέχνες. Η Πρωτοπορία. Νέες Τεχνολογίες. Αναλογικό-Ψηφιακό. Απο την "Εφαρμογή" στην "Εκφραση". Σχεδίαση StoryBoard. Βιντεοσκόπηση προκαθορισμένων σκηνών. Παραγωγή Ηχητικών 'Συμβάντων" μέσω "ζωντανών" ηχογραφήσεων, Syntesizers, ή/και Χρήση Ψηφιακών "Βιβλιοθηκών". Ανάλυση "αρχείων" Video και Ήχου – Συμβατότητες. Ψηφιακή επεξεργασία Video και Ηχου, με FinalCut, ή/και Premiere. ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΞΑΜΗΝΟΥ: ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ – ΜΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ: ¨ΧΩΡΟΣ-ΟΓΚΟΣ-ΧΡΟΝΟΣ". Η εργασία παραδίδεται σε CD (με οδηγίες παρουσίασης του Εργου).
Λέξεις Κλειδιά
ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ – ΜΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ - ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο
Εκπόνηση μελέτης (project)
Καλλιτεχνική δημιουργία
Άλλο / Άλλα
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Ψηφιακές μορφές τέχνης Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 18549065, Έκδοση: 1η εκδ./2008, Συγγραφείς: Βασιλάκος Αθανάσιος, ISBN: 978-960-418-159-9, Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε. 2. Παραγωγή Βίντεο - Βασικές αρχές & τεχνικές Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 16534 Έκδοση: 1η έκδ./2004, Συγγραφείς: Zettl Herbert, ISBN: 978-960-286-406-7, Διαθέτης (Εκδότης): Γ.ΠΑΡΙΚΟΣ & ΣΙΑ ΕΕ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Παραπομπές σε Καλλιτεχνικά Εργα της κλασσικής πρωτοπορίας-μοντερνισμού, της Μεταπολεμικής Εικαστικής παραγωγής και της Πολυμεσικής Πρωτοπορίας, στο YOU TUBE. Σημειώσεις περί “ΧΩΡΟΥ”, “ΟΓΚΟΥ”, “ΧΡΟΝΟΥ”. Προτεινόμενη “αφηγηματική” βιβλιογραφία: “ΑΡΘΟΥΡ ΚΛΑΡΚ/Το τέλος της παιδικής ηλικίας”. Notes on "SPACE", "VOLUME", "TIME". Suggested "narrative" bibliography`: ARTHUR CLARK / “Childhoods End”.
Τελευταία Επικαιροποίηση
29-02-2020