Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές στα πλαίσια του μαθήματος:
• Θα αντιλαμβάνονται τον κυβερνοχώρο σαν συνέχεια του φυσικού χώρου και όχι σαν εικονικό, με την έννοια του πλασματικού.
• Θα κατανοούν τις έννοιες της πολυμεσικότητας, της διαδραστικότητας, της διακειμενικότητας.
• Θα αποκτήσουν τα απαραίτητα εννοιολογικά, μεθοδολογικά και ερευνητικά εργαλεία προσέγγισης και διαδικασίας παραγωγής του καλλιτεχνικού τους έργου στο εικαστικό πεδίο του Διαδικτύου.
• Θα αντιληφθούν την διεπιστημονικότητα που χαρακτηρίζει το εικαστικό πεδίο των ψηφιακών μέσων.
• Θα αποκτήσουν την δυνατότητα να πειραματίζονται με την χρήση διαφορετικών μέσων.
• Θα είναι σε θέση να αναλύουν και να προσεγγίζουν κριτικά έννοιες σχετικές με την εμβύθιση, την διάδραση και την συμμετοχή.
• Θα μπορούν να αξιολογούν σωστά την προσωπική τους έρευνα και πρακτική.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι φοιτητές ενθαρρύνονται να εκφραστούν μέσα από μια ευρεία κλίμακα μέσων.
Ο υπολογιστής ως εργαλείο και ως ολοκληρωμένο περιβάλλον εργασίας.
Οι φοιτητές εμβαθύνουν στις έννοιες της διάδρασης, του διαδικτύου, του εικονικού χώρου, της εμβύθισης, της συνθετικής κίνησης και της στερεοσκοπικής εικόνας. Διαφορές γραμμικής και η μη γραμμικής – διαδραστικής αφήγησης.
Εικονική (Virtual Reality VR), Επαυξημένη (Augmented Reality AR) και Μεικτή Πραγματικότητα (Mixed Reality MR). Εισαγωγή στον εξοπλισμό εμβύθισης. Το σύγχρονο παιχνίδι βίντεο.
Εισαγωγή των φοιτητών σε βασικές γνώσεις προγραμματισμού σε γλώσσες και κώδικες. Διαδικασίες ανάπτυξης εφαρμογών.
Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στον τρόπο παρουσίασης του εικαστικού καλλιτεχνικού έργου, στην ανάπτυξη θεωρητικής έρευνας και στην ανάπτυξη της προσωπικής καλλιτεχνικής έρευνας με τη χρήση των ψηφιακών μέσων.
Γίνεται ανάλυση έργων σύγχρονων καλλιτεχνών. Πραγματοποιούνται προβολές ντοκιμαντέρ και προβολές φωτογραφιών. Προτείνεται βιβλιογραφία.
Δίνεται έµφαση τόσο στην αυτόνομη όσο και στην συνεργατική παραγωγή καλλιτεχνικού έργου.
Οι φοιτητές παρουσιάζουν εργασίες ανά τακτά χρονικά διαστήματα και γίνονται συζητήσεις πάνω σε αυτές.
Λέξεις Κλειδιά
διάδραση, εικονική πραγματικότητα, διαδίκτυο, εγκατάσταση, βιντεοτέχνη, επαυξημένη πραγματικότητα