ΡΗΤΟΡΙΚΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΡΗΤΟΡΙΚΗ / RHETORIC
ΚωδικόςΑΕΦ147
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280000599

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 13
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Κλασικής ΦιλολογίαςΚατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6
Γλωσσολογίας Επιλεγόμενα ΦιλοσοφικήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΡΗΤΟΡΙΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600149346
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
  • Γερμανικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
(α) να γνωρίσουν οι φοιτητές συγγραφείς και ρητορικά κείμενα της αρχαιότητας. (β) να βοηθήσει τους φοιτητές να μεταφράζουν και να ερμηνεύουν ρητορικά κείμενα της αρχαιότητας. (γ) να εξοικειωθούν οι φοιτητές με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της λογοτεχνικής παραγωγής στον τομέα της ρητορικής κατά την ύστερη αρχαιότητα, κυρίως σε σχέση με προγενέστερες περιόδους. (δ) να βοηθήσει τους φοιτητές να αναγνωρίζουν ομοιότητες και διαφορές στο ύφος ποικίλων συγγραφέων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εστιάζει στην αρχαία ελληνική πεζογραφία, με έμφαση στη ρητορική, και περιλαμβάνει διεξοδική μελέτη αντιπροσωπευτικών συγγραφέων και έργων. Επιλέγονται ένας ή περισσότεροι συγγραφείς (όπως ο Ισοκράτης, ο Δίων Χρυσόστομος και ο Ιουλιανός) και έμφαση δίνεται στη μελέτη κειμένων από το πρωτότυπο, στην εξοικείωση με την εποχή δράσης του συγγραφέα και σε θέματα ερμηνείας και σχολιασμού των έργων. Στο πλαίσιο του μαθήματος αξιοποιούνται τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ), όπως για παράδειγμα ηλεκτρονικά εποπτικά μέσα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο TLG, στην Πύλη της Ελληνικής Γλώσσας και σε πρόγραμμα παρουσίασης της ερασμικής προφοράς. Εξωτερικοί σύνδεσμοι αναρτώνται στην ιστοσελίδα του μαθήματος.
Λέξεις Κλειδιά
Ρητορική, δεύτερη σοφιστική, ρητορική-φιλοσοφία, vita contemplativa - vita activa
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
1. Xρήση ηλεκτρονικών εποπτικών μέσων (power point) κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στο TLG, στην Πύλη της Ελληνικής Γλώσσας και σε πρόγραμμα παρουσίασης της ερασμικής προφοράς. 2. Δραστηριότητες, εργασίες, μικροεργασίες, εξωτερικοί σύνδεσμοι αναρτώνται στην ιστοσελίδα του μαθήματος (elearning). 3. Ηλεκτρονική αλληλογραφία.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις281
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων281
Συγγραφή εργασίας / εργασιών602,1
Εξετάσεις521,9
Σύνολο1686
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-02-2018