Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
(α) να γνωρίσουν οι φοιτητές συγγραφείς και ρητορικά κείμενα της αρχαιότητας.
(β) να βοηθήσει τους φοιτητές να μεταφράζουν και να ερμηνεύουν ρητορικά κείμενα της αρχαιότητας.
(γ) να εξοικειωθούν οι φοιτητές με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της λογοτεχνικής παραγωγής στον τομέα της ρητορικής κατά την ύστερη αρχαιότητα, κυρίως σε σχέση με προγενέστερες περιόδους.
(δ) να βοηθήσει τους φοιτητές να αναγνωρίζουν ομοιότητες και διαφορές στο ύφος ποικίλων συγγραφέων.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εστιάζει στην αρχαία ελληνική πεζογραφία, με έμφαση στη ρητορική, και περιλαμβάνει διεξοδική μελέτη αντιπροσωπευτικών συγγραφέων και έργων. Επιλέγονται ένας ή περισσότεροι συγγραφείς (όπως ο Ισοκράτης, ο Δίων Χρυσόστομος και ο Ιουλιανός) και έμφαση δίνεται στη μελέτη κειμένων από το πρωτότυπο, στην εξοικείωση με την εποχή δράσης του συγγραφέα και σε θέματα ερμηνείας και σχολιασμού των έργων. Στο πλαίσιο του μαθήματος αξιοποιούνται τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ), όπως για παράδειγμα ηλεκτρονικά εποπτικά μέσα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο TLG, στην Πύλη της Ελληνικής Γλώσσας και σε πρόγραμμα παρουσίασης της ερασμικής προφοράς. Εξωτερικοί σύνδεσμοι αναρτώνται στην ιστοσελίδα του μαθήματος.
Λέξεις Κλειδιά
Ρητορική, δεύτερη σοφιστική, ρητορική-φιλοσοφία, vita contemplativa - vita activa