ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΑ Ι (ΑΡΧΕΣ-1914)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΑ Ι (ΑΡΧΕΣ-1914) / MODERN GREEK GENRES AND MOVEMENTS I (BEGINNINGS - 1914)
ΚωδικόςΝΕΦ255
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280000976

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 55
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μεσαιωνικής και Νεότερης Ελληνικής ΦιλολογίαςΚατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΑ Ι (ΑΡΧΕΣ-1914)
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600149424
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
KAMIA. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση -Να αναγνωρίζουν τα έργα από τα οποία προέρχονται δεδομένα αποσπάσματα (καθώς και το θεατρικό τους είδος), και να τα αποδίδουν σε ρέουσα νεοελληνική γλώσσα. -Να έχουν εποπτεία του κινήματος στην πολυπολιτισμική του διάσταση επιχειρώντας συνδέσεις ανάμεσα στη νεοελληνική και την ιταλική εκδοχή του κινήματος. -Να προσλαμβάνουν τη λογοτεχνία σε σύνδεση με τα κοινωνικά, πολιτικά και αισθητικά συμφραζόμενα της εποχής. -Να ορίζουν και να διατυπώνουν τις βασικές θεωρητικές αρχές του αναγεννησιακού θεάτρου και να τις εντοπίζουν σε αντιπροσωπευτικά κείμενα μεταβαίνοντας από τη θεωρία στην πράξη. -Να υιοθετούν κάποια μέθοδο και να εφαρμόζουν ένα σύστημα κατά τη συγκρότηση διεξοδικών, εκ του σύνεγγυς αναγνώσεων των κειμένων. -Να συλλέγουν κατάλληλα ερευνητικά δεδομένα και να τα διαχειρίζονται αξιολογώντας τη σημασία τους κατά το σχεδιασμό της εργασίας τους. -Να αναπτύσσουν την ικανότητά τους στην εκ του σύνεγγυς ανάγνωση κειμένων και να εντοπίζουν εκλεκτικές συγγένειες σε επίπεδο θεματικής και ρητορικής. -Να εκτιμούν τη χρήση της τεχνολογίας και να την αξιοποιούν αποτελεσματικά στη διαδικασία της διδασκαλίας και της αξιολόγησης αλλά και για την επαγγελματική τους εξέλιξη.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Κρητικό αναγεννησιακό θέατρο Το μάθημα αυτό αποτελεί μια εισαγωγή στο Κρητικό Θέατρο της Αναγέννησης. Φέρνει σε επαφή τους φοιτητές με τις θεωρητικές αρχές που καθόρισαν τη συγγραφή θεατρικών έργων κατά την Ιταλική Αναγέννηση, αφού έχει προηγηθεί η γνωριμία με την περίοδο προετοιμασίας της ακμής της Κρητικής λογοτεχνίας, και κυρίως με τα "Ερωτικά όνειρα" του Μαρίνου Φαλιέρου (15ος), που θεωρούνται πρόδρομη μορφή θεατρικού έργου. Οι φοιτητές γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά των δραματικών ειδών Κωμωδία, Τραγωδία, Ποιμενικό δράμα, Θρησκευτικό δράμα, και Ιντερμέδια, και μελετούν εκτενή αποσπάσματα από όλα τα σωζόμενα έργα του Κρητικού Θεάτρου ως προς τη γλώσσα, το μέτρο και το ύφος τους.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Γενικευμένη χρήση Η/Υ κατά τη διδασκαλία μέσα και έξω από την αίθουσα, μέσα στην αίθουσα για την παρουσίαση του μαθήματος μέσω word και powerpoint και έξω από την αίθουσα με χρήση του παγκόσμιου ιστού (internet) για τη βιβλιογραφική ενημέρωση των φοιτητών και για επικοινωνία τους με τη διδάσκουσα. Επίσης, οι φοιτητές έχουν στη διάθεσή τους τη νησίδα Η/Υ του Τμήματος εξοπλισμένη ειδικά από το Τμήμα με υπολογιστές και ψηφιακή τεχνολογία όπου μπορούν να εκπονούν εργασίες και βιβλιογραφική αναζήτηση μέσω διαδικτυακού ιστού.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις281
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων562
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Εξετάσεις843
Σύνολο1686
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με γραπτή εξέταση εφ’ όλης της ύλης στο τέλος του εξαμήνου. Η γραπτή δοκιμασία αξιολόγησης απαρτίζεται κυρίως από ερωτήματα ανάπτυξης όπου εξετάζεται η αφομοίωση της γνώσης αλλά και η συντακτική και γραμματική ικανότητα των φοιτητών.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. D. Holton, Λογοτεχνία και κοινωνία στην Κρήτη της Αναγέννησης, Ηράκλειο, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Επιλεγμένες μελέτες της διδάσκουσας που αναφέρονται στη σχέση των έργων του Κρητικού Θεάτρου με τη δραματική θεωρία της Αναγέννησης.
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-02-2016