ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΙΙ (1914 κ.ε.)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΙΙ (1914 κ.ε.) / MODERN GREEK LITERARY GENRES AND MOVEMENTS II (1914 FORWARD)
ΚωδικόςΝΕΦ256
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280000977

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 13
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μεσαιωνικής και Νεότερης Ελληνικής ΦιλολογίαςΚατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΙΙ (1914 κ.ε.)
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600149425
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Καμία
Μαθησιακά Αποτελέσματα
(α) Να αντιληφθούν οι φοιτητές ότι οι όροι ανανέωσης της νεοελληνικής ποίησης διαμορφώθηκαν πριν από το 1930· (β) να γνωρίσουν το έργο και την ποιητική σημαντικών εκπροσώπων της αποκαλούμενης Γενιάς του 1920· (γ) να εξοικειωθούν και να ασκηθούν στην κριτική ανάγνωση ποιητικών κειμένων και κειμένων της φιλολογικής και λογοτεχνικής κριτικής.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αντικείμενο του μαθήματος είναι η κληρονομιά του Υπερρεαλισμού σε ποιητές της Πρώτης Μεταπολεμικής Γενιάς· κληρονομιά που είναι χαρακτηρισμένη γραμματολογικά ως «νεοϋπερρεαλιστική» τάση. Μετά την εισαγωγή, στην οποία δίνεται έμφαση στην εμφάνιση του κινήματος του Υπερρεαλισμού στη Γαλλία αλλά και στην υποδοχή του κινήματος στην Ελλάδα κατά την τελευταία δεκαετία του Μεσοπολέμου, εξετάζονται οι όροι επιβίωσης του κινήματος στην ποιητική μεταπολεμική παραγωγή, σε συνάρτηση με τον καταλυτικό ρόλο της ιστορικής εμπειρίας και με άξονα αναφοράς μια αντιπροσωπευτική ανθολόγηση κειμένων του Έκτορος Κακναβάτου και του Δ. Π. Παπαδίτσα. Κύρια ερωτήματα που θα εξεταστούν: Με ποιους τρόπους ο μεταπολεμικός ποιητικός Υπερρεαλισμός ενσωματώνει το τραυματικό ιστορικο-πολιτικό βίωμα και την υπαρξιακή αγωνία; Σε ποιο βαθμό τελικά εμπλουτίζει/ανανεώνει ή αναπαράγει τον προπολεμικό/μεσοπολεμικό «πρόγονό» του;
Λέξεις Κλειδιά
Ελληνικός μεταπολεμικός υπερρεαλισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις672,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων592,1
Συγγραφή εργασίας / εργασιών421,5
Σύνολο1686
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
(1) Κώστας Γ. Παπαγεωργίου – Βαγγέλης Χατζηβασιλείου (Ανθολόγηση – Επιμέλεια), Ανθολογία της ελληνικής ποίησης (20ός αιώνας). Τόμος Γ΄ (1940-1970), Κότινος, Αθήνα 2012, σελ. 493. (2) Βαγγέλης Αθανασόπουλος, Το ποιητικό τοπίο του 19ου 20ού αιώνα, τόμος 2, Καστανιώτης, Αθήνα 31998, σελ. 361.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Στο e-learnig.
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-09-2020