ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΙΑΛΕΚΤΟΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΙΑΛΕΚΤΟΙ / MODERN GREEK DIALECTS
ΚωδικόςΓΛΩ360
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280000636

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 81
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Γλωσσολογίας Κατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΙΑΛΕΚΤΟΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600149507
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν: (α) να αντιληφθούν τη σημασία των νεοελληνικών διαλέκτων για την κατανόηση της ιστορίας της ελληνικής γλώσσας. (β) να αντιληφθούν τη σημασία των νεοελληνικών διαλέκτων για την εκπαίδευση. (γ) να κατανοήσουν τη διάλεκτο ως στοιχείο γλωσσικής ταυτότητας. (δ) να κατανοήσουν τη διάλεκτο ως αυτόνομο γλωσσικό σύστημα.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βασικός σκοπός του μαθήματος είναι η μελέτη των νεοελληνικών διαλέκτων: η ταξινόμηση των νεοελληνικών διαλέκτων, η προέλευση και τα βασικά χαρακτηριστικά των νεοελληνικών διαλέκτων. Περιγραφή των επιμέρους διαλέκτων. Στα εισαγωγικά μαθήματα γίνεται αναφορά στη διαλεκτική γεωγραφία, στη διαλεκτολογία και τη γλωσσολογία (διαλεκτολογία και φιλολογία, δομική διαλεκτολογία, γενετική διαλεκτολογία), γεωγραφικές ποικιλίες (ισόγλωσσα, δέσμες ισογλώσσων κτλ.).
Λέξεις Κλειδιά
διάλεκτος, διαλεκτική γεωγραφία, γεωγραφικές ποικιλίες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών562
Εξετάσεις732,6
Σύνολο1686
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Τριανταφυλλίδης, Μ. 1981. Νεοελληνική Γραμματική. Ιστορική Εισαγωγή. Απαντα Μ. Τριανταφυλλίδη, τ. 3. θεσσαλονίκη: ΙΝΣ.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Κοντοσόπουλος, N. 2001. Διάλεκτοι και ιδιώματα της νέας ελληνικής. Αθήνα: Γρηγόρη Chambers, J. K. & Trudgill, P. 1998. Dialectology. Cambridge: Cambridge University Press. Τζιτζιλής, Χρ. 2000. Νεοελληνικές διάλεκτοι και νεοελληνική διαλεκτολογία. Στο Χριστίδης Α. - Φ. (επίμ.). Η ελληνική γλώσσα και οι διάλεκτοί της. Αθήνα: ΥΠΕΠΘ & ΚΕΓ, 15 -22.
Τελευταία Επικαιροποίηση
30-01-2020