Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μάθημα μέσα από το οποίο επιδιώκεται:
Η εξοικείωση των φοιτητών με βασικές γνώσεις που αφορούν στη σύσταση, λειτουργία και διοίκηση μίας επιχείρησης.
Η προσέγγιση, ερμηνεία και ανάδειξη της έννοιας “επιχειρηματικότητα”, καθώς και της έννοιας “καινοτομία”, σε σχέση με την επιχειρηματικότητα.
Η ικανότητα των φοιτητών να συνδυάζουν την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία με γνώσεις και δεξιότητες που αποκτώνται κατά τη διάρκεια των θεολογικών σπουδών.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει μαθήματα που σχετίζονται, αφενός με γνώσεις που αφορούν στην αντίστοιχη κατάρτιση των φοιτητών ως προς τη δημιουργία μίας επιχείρησης και αφετέρου με γνώσεις σχετικά με τη διάσταση και το περιεχόμενο της έννοιας “καινοτομία”, σε σχέση με την επιχειρηματικότητα.
(1) Εισαγωγικά. Η έννοια της επιχειρηματικότητας. Τεχνολογία- Καινοτομία- Επιχειρηματικότητα. Το προφίλ του σύγχρονου επιχειρηματία.
(2) Βασικές Αρχές Διοίκησης για μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
(3) Βασικές Αρχές Μάρκετινγκ για μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ανάλυση S.W.O.T.
(4) Επενδυτικά Προγράμματα.
(5) Κοινωνική επιχειρηματικότητα
(6) Πηγές χρηματοδότησης για τη δημιουργία μιας νέας επιχείρησης ή χρηματοδότησης μιας καινοτόμου ιδέας.
(7) Επιχειρηματικότητα και οικονομική ανάπτυξη.
(8) Επιχειρηματικότητα και ανώτατη εκπαίδευση.
(9) Καινοτόμες ιδέες και start up επιχειρήσεις
(10)Εκπαιδευτική επίσκεψη σε καινοτομικές επιχειρήσεις.
(11)Εκπαιδευτική επίσκεψη σε καινοτομικές επιχειρήσεις.
(12)Εκπαιδευτική επίσκεψη σε καινοτομικές επιχειρήσεις.
(13)Εκπαιδευτική επίσκεψη σε καινοτομικές επιχειρήσεις.
Λέξεις Κλειδιά
Οικονομία, Επιχείρηση, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία, marketing, Bussines Plan, Επανδύσεις, Χρηματοδότηση
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Η. Γωνιάδης, Γ. Χατζηκωνσταντίνου, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία, εκδ. Gutenberg, Αθήνα 2009.
2. Π. Πιπερόπουλος, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία και Business Glasters, εκδ. Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη 2007.
3. Ε. Σκαλίδης, Εισαγωγή στο εμπορικό δίκαιο, εκδ. Ius, Θεσσαλονίκη 52000.
4. Σ. Ιωαννίδης, Επιχείρηση και επιχειρηματικότητα, εκδ. Παπαζήση, Αθήνα 2000.
5. Ζ. Γεωργαντά, Επιχειρηματικότητα και καινοτομίες: Το management της επιχειρηματικής καινοτομίας, εκδ. Ανικούλα, Θεσσαλονίκη 2003.
6. Ηλεκτρονική Συλλογή εκπαιδευτικού υλικού (CD) που διανέμεται στα πλαίσια του μαθήματος.