ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ / Paediatric Development and Social Paediatrics
ΚωδικόςΙΑ0324
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Ζαφειρίου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID200000322

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600150433
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. Α' ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ
2. ΄
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΙΑ0306 ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ Ι (ΑΓΓΛΙΚΑ)
  • ΙΑ0311 ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΙΙ (ΑΓΓΛΙΚΑ)
Γενικές Προαπαιτήσεις
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα είναι σε θέση: 1. Να κατανοήσει την ανάπτυξη των δομών του Κεντρικού και Περιφερικού Νευρικού Συστήματος και των Αισθητηρίων Οργάνων απο την Εμβρυική, στη Νεογνική, Βρεφική, Παιδική και Εφηβική ηλικία καθώς και τους τομείς της ψυχοκινητικής ανάπτυξης του ανθρώπινου οργανισμού. 2. Να γνωρίζει τις βασικές καταστάσεις που σχετίζονται με τους επιμέρους τομείς της ανάπτυξης στην Παιδική ηλικία (παθοφυσιολογία, διάγνωση και αντιμετώπιση). 3. Να έχει αποκτήσει τις βασικές κλινικές δεξιότητες που θα τον βοηθήσουν στη διάγνωση των ανωτέρω καταστάσεων (κλινική εξέταση, παρατήρηση, συνέντευξη κα.). 4. Να γνωρίζει τις βασικές υποβοηθητικές διαγνωστικές παρακλινικές εξετάσεις αναφορικά με τη νοσολογία των παραπάνω παθήσεων (εργαστηριακές, ακτινολογικές, νευροφυσιολογικές, ψυχομετρικά τεστ κλπ.).
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ενβάθυνση στον τομέα της ανάπτυξης του ανθρώπινου οργανισμού στην κρίσιμη και συνεχώς μεταβαλλόμενη παιδική ηλικία σε επιμέρους τομείς που αφορούν την νοητική, κινητική, αισθητηριακή, συμπεριφορική και ψυχολογική σφαίρα (αναπτυξιακή εξέλιξη).
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα διαπραγματεύεται αίτια μειονεκτικότητας καΙ αναπτυξιακής καθυστέρησης στην παιδική ηλικία, αυτισμό και διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, εγκεφαλική παράλυση, διαταραχές ύπνου και συμπεριφοράς, φυσιολογική και αποκλίνουσα ανάπτυξη του ΚΝΣ, μαθησιακές δυσκολίες και θέματα κοινωνικής παιδιατρικής (το παιδί στο νοσοκομείο, παιδιά μεταναστών, το παιδί σε εποχές κρίσης κλπ.)
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις200,8
Σύνολο200,8
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Στοιχεία Αναπτυξιολογίας Στοιχεία Κοινωνικής Παιδιατρικής
Τελευταία Επικαιροποίηση
02-07-2020