Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Θεωρώντας ως δεδομένο τον Μή Αφηγηματικό χαρακτήρα των Εικαστικών Τεχνών,
την δέ Αφήγηση ως πεδίο δράσης/“εργαλείο”των Παραστατικών Τεχνών (Θεάτρου, Κινηματογράφου, Κινούμενου Σχεδίου και Comic), και αποκαθιστώντας τα έργα του “Πειραματικού Κινηματογράφου” στην “θέση” που τους αρμόζει,
διαπιστώνουμε μια ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΑ των ΑΜΙΓΩΣ Εικαστικών “video”,
η οποία ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ,
επι των οποίων “πλέκονται” πιθανές (και “απίθανες”) αφηγήσεις ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ των Θεατών/Παρατηρητών.
Οι φοιτητές του μαθήματος: “ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ / ΜΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ”, καλούνται να εργασθούν πάνω στο Θέμα: ΧΩΡΟΣ-ΟΓΚΟΣ-ΧΡΟΝΟΣ, το οποίο είναι ο ΣΤΑΘΕΡΟΣ Εικαστικός Προβληματισμός, μέσα απο την πολλαπλότητα των προσωπικών διατυπώσεων του εκάστοτε Καλλιτέχνη,
που θέτει η Εικαστική Πρωτοπορία απο την αρχή του Μοντερνισμού μέχρι και Σήμερα.
Ως εργαλείο “καταγραφής” οπτικών ΣΥΜΒΑΝΤΩΝ μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι Βιντεοκάμερες των κινητών τηλεφώνων, πηγή δε ήχου, μπορεί να αποτελέσει το κάθε ενδεδειγμένο ηχητικό ερέθισμα.
Ως εργαλεία επεξεργασίας, μπορεί να χρησιμοποιηθεί η κάθε εμπορική, ή, και Ανοικτού Κώδικα Ψηφιακή Εφαρμογή.
Σκοπός είναι να ενεργοποιηθούν Αυτόνομοι “μηχανισμοί” Αφαιρετικής Σκέψης,
να αποκτηθεί η Εμπειρία Οπτικοποίησης Αφαιρετικών Εννοιών,
να αναπτυχθεί μια Προσωπική Εικαστική Μεθοδολογία Διαχείρισης Οπτικών Συμβάντων,
αλλά και η εξοικίωση με “Εργαλεία” Χειρισμού αλληλοδιαδεχόμενων Ψηφιακών Εικόνων.
Στόχος είναι τέλος, να φιλοτεχνηθούν Αυτόνομα Εικαστικά Έργα/ΜΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΑ βίντεο για ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ και να δοκιμαστούν σε Εκθεσιακές συνθήκες.
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΣΧΕΔΙΟ ΜΕ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ, ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΚΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ 1 - "CONCEPT ART"
Επιλογή και Διατύπωση σκεπτικού (concept) για ένα από τα παρακάτω θέματα:
•«Άλωση της Θεσσαλονίκης από τους Νορμανδούς»
•«Επανάσταση των Ζηλωτών της Θεσσαλονίκης»
•«Κρητικοί τοξότες, οι τελευταίοι υπερασπιστές της Κωνσταντινούπολης»
•«Θεσσαλονίκη, η Γοργόνα αδερφή του Μεγαλέξανδρου»
Παραδοτέα εργασία ΕΞΑΜΗΝΟΥ αποτελούμενη από:
•Δακτυλογραφημένη εκδοχή της προσωπικής «Ιστορίας»/Πρόλογος.
•Έγχρωμος Χάρτης «Ιστορίας»/ Σκαρίφημα συμβάντων.
•Τυπολογία «εποχής» (κτίρια, ενδυμασία κλπ).*
•Προσχέδια/εικονογραφήσεις Ηρώων (outline φιγούρας/προσώπου).*
•Γενικά πλάνα «σκηνών δράσης» (από 5, έως 15 «σκηνές»), *
•Γραπτή «αιτιολόγηση» Εννοιολογικών επιλογών και Εικαστικών λύσεων.
•Προπλάσματα «φιγούρας» και «προσώπου» (τεμάχια 2).
ΤΕΛΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΑΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ: 1.COMIC vs 2.GAME.
1. STORYBOARD/COMIC: Εικονογράφηση 7 σελίδων "Ιστορίας"/"διάλογων" - Σελιδοποίηση.
2. Game Board - "Πιόνια" - Κανόνες Παιχνιδιού - Παραγωγή/"Συσκευασία Παρουσίασης".
Λέξεις Κλειδιά
"CONCEPT ART"-COMIC-GAME: «Άλωση της Θεσσαλονίκης από τους Νορμανδούς» •«Επανάσταση των Ζηλωτών της Θεσσαλονίκης» •«Κρητικοί τοξότες, οι τελευταίοι υπερασπιστές της Κωνσταντινούπολης» •«Θεσσαλονίκη, η Γοργόνα αδερφή του Μεγαλέξανδρου»
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. “Η Αλωση της Κωνσταντινούπολης”, Εκδόσεος ΠΑΠΑΔΗΜΑ, Συγγραφέας: STEVEN RUNCIMAN, ISBN: 978-960-206-479-5.
2. “GRAPHIC DESIGN”, Εκδόσεις GRAMMA, Συγγραφέας: Πάνος Κωνσταντόπουλος, ISBN: 960 867 53 40.