ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΦΥΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΜ.ΔΑΣ.ΤΟΠ.

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΦΥΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΜ.ΔΑΣ.ΤΟΠ. / Nature Conservation & Forest Landscaping
Κωδικός054Υ
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΔασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID420000063

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος (2009-2019)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 216
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό954

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΦΥΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΜ.ΔΑΣ.ΤΟΠ.
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600150939
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι ικανοί: 1) Να καταγράφουν και να αξιολογούν τις λειτουργίες και τις αξίες των προστατευόμενων περιοχών και της βιοποικιλότητας, καθώς και των παραγόντων που τις επηρεάζουν. 2) Να διαθέτουν το επιστημονικό υπόβαθρο για τη διαχείριση και προστασία προστατευόμενων περιοχών και της βιοποικιλότητας χερσαίων οικοσυστημάτων. 3) Να αναλύουν και να αξιολογούν το τοπίο και να διαγνώσουν τα υφιστάμενα προβλήματα. 4) Να διαθέτουν το υπόβαθρο και τις απαραίτητες ικανότητες για την εκπόνηση μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων και αποκατάστασης του περιβάλλοντος. 5) Να διαθέτουν τις απαραίτητες ικανότητες για την εκπόνηση μελετών και έργων διαμόρφωσης και αποκατάστασης διαταραγμένων δασικών εκτάσεων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
α) Γενικά – Ορισμοί – Σύγχρονες τάσεις έρευνας. Προστατευόμενες φυσικές περιοχές-κατηγορίες προστατευόμενων φυσικών περιοχών. Προστατευόμενα είδη χλωρίδας-πανίδας. Προστασία της φύσης στη χώρα μας. β) Ανάλυση φυσικού τοπίου, περιποίηση-διαχείριση φυσικού τοπίου. Διαμόρφωση τεχνικού τοπίου. γ) Ανθρώπινες δραστηριότητες και τοπίο. Ανάλυση επιπτώσεων στο τοπίο. Αποκατάσταση τοπίου.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,3
Εργαστηριακή Άσκηση260,9
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων80,3
Εκπόνηση μελέτης (project)301
Συγγραφή εργασίας / εργασιών120,4
Εξετάσεις50,2
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Αξιολόγηση με γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου. Αξιολόγηση των γραπτών εργασιών που παραδίδονται για κάθε μία εργαστηριακή άσκηση, στο πλαίσιο των Υποχρεωτικών Εργαστηριακών Ασκήσεων του μαθήματος. Αξιολόγηση με υποχρεωτικές γραπτές εξετάσεις στο τέλος όλων των Εργαστηριακών Ασκήσεων του μαθήματος. Αξιολόγηση με γραπτή εξέταση όλης της ύλης του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Τσιτσώνη Θ. 2015. Πανεπιστημιακές Παραδόσεις, Προστατευόμενες Περιοχές. ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη. Γκανάτσας Π. 2018. Πανεπιστημιακές Παραδόσεις, Διαμόρφωση και Αποκατάσταση Τοπίου. ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη.
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-06-2020