Διαπολιτιστική θρησκευτική εκπαίδευση. Το παράδειγμα της Θράκης.

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔιαπολιτιστική θρησκευτική εκπαίδευση. Το παράδειγμα της Θράκης. / Intercultural Religious Education. The example of Thrace
Κωδικός2184
ΣχολήΘεολογική
ΤμήμαΘεολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΑγγελική Ζιάκα
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΜαθήματα Θεολογίας
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014138

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεολογίας (2013 έως σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 12
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογήςΧειμερινή-3

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔιαπολιτιστική θρησκευτική εκπαίδευση. Το παράδειγμα της Θράκης.
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600151226
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές μετά το πέρας των διαλέξεων θα είναι σε θέση να: α) σέβονται τον θρησκευτικά άλλον β) ευαισθητοποιύνται σε θέματα ειρηνικής συνύπαρξης με τον αλλόθρησκο γ) παρουσιάζουν τα αποτελέσματα και τις προτάσεις που απορρέουν από την υλοποίηση εκπαιδευτικού Προγράμματος Επιμόρφωσης θεολόγων και ιεροδιδασκάλων της Θράκης σε θέματα θρησκευτικών, θρησκευτικής ετερότητας και διαπολιτισμικής θρησκευτικής αγωγής. δ) γνωρίσουν τόσο την ελληνική όσο και τις ευρύτερες ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές πολιτικές για τη διδασκαλία του ΜτΘ στα σχολεία και την κατανόηση της ποικιλίας του θρησκευτικού φαινομένου καθώς και τη μελέ- τη του Ισλάμ στα Πανεπιστήμια.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Είναι δυνατόν να μικρύνουν οι αποστάσεις που έχουν δημιουργηθεί εξαιτίας μακραίωνων αφηγήσεων, μουσουλμανικών και χριστιανικών,αλλά και μη θρησκευόμενων, «μειονότητας» και «πλειονότητας», στην περιοχή της Θράκης; Μπορεί να γίνουν όλοι μέτοχοι μιας δημοκρατικής παιδείας χωρίς την εργαλειοποίηση και τον φόβο της διαφορετικής «θρησκείας», με σεβασμό απέναντι στον συνάνθρωπο και συνέργειαστον κοινό δημόσιο χώρο; Είναι ουτοπικό το μάθημα των Θρησκευτικών να καλλιεργεί πνεύμα πολιτισμού, συναλληλίας και συνάντησης με τον «θρησκευτικώς άλλον», τον Έλληνα πολίτη, για τη συνδιαμόρφωση ενός ειρηνικού πνεύματος κατανόησης και συνευθύνης για το παρόν και το μέλλον της κοινωνίας; Στο μάθημα αυτό συζητούνται τα αποτελέσματα και οι προτάσεις που απορρέουν από την υλοποίηση ενός κατεξοχήν καινοτόμου για τα ελληνικά και ευρύτερα διεθνή εκπαιδευτικά δεδομένα Προγράμματος Επιμόρφωσης θεολόγων και ιεροδιδασκάλων της Θράκης σε θέματα θρησκευτικών, θρησκευτικής ετερότητας και διαπολιτισμικής θρησκευτικής αγωγής. Οι φοιτητές θα γίνουν μέτοχοι των εμπειριών, των απόψεων, των εκπαιδευτικών πρακτικών και των προτάσεων σχετικά με μια σύγχρονη διαπολιτισμική θρησκευτική εκπαίδευση. Παραλλήλως θα γνωρίσουν τόσο την ελληνική όσο και τις ευρύτερες ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές πολιτικές για τη διδασκαλία του ΜτΘ στα σχολεία και την κατανόηση της ποικιλίας του θρησκευτικού φαινομένου καθώς και τη μελέ- τη του Ισλάμ στα Πανεπιστήμια.
Λέξεις Κλειδιά
Μειονότητα, πλειονότητα, θρησκευτικά άλλος
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
α) χρήση του υπολογιστή και του προβολέα για την παρουσίαση μικρών ταινιών, τραγουδιών και ανακοινώσεων που αφορούν τις υποενότητες του μαθήματος β) χρήση διαδικτύου και αναζήτηση θεμάτων που αφορούν τις ενότητες του μαθήματος
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων170,7
Συγγραφή εργασίας / εργασιών170,7
Εξετάσεις20,1
Σύνολο753
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές εξετάζονται προφορικά
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Αγγ. Ζιάκα, Διαπολιτιστική Θρησκευτική Εκπαίδευση και Ισλαμικές Σπουδές, εκδ. Μαίστρος, Αθήνα 2016.
Τελευταία Επικαιροποίηση
17-05-2020