Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει την ικανότητα να:
1. σχεδιάζουν πλήρεις ιστοσελίδες
2. υλοποιούν την δημιουργία και λειτουργία ιστοσελίδων
3. διαχειρίζονται έργα ψηφιακών αρχείων
4. αντιλαμβάνονται και μετέρχονται θεμελιώδη υπολογιστικά ψηφιακά έργα πολιτιστικής χροιάς
5. σχεδιάζουν και υλοποιούν πιλοτικά έργα ψηφιακού πολιτισμού
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η προοπτική της διανυόμενης εποχής αναδεικνύει τον δυναμικό χώρο της Διατήρησης Πολιτιστικής Κληρονομιάς ως ένα πεδίο ιδιαιτέρου επιστημονικού και τεχνολογικού ενδιαφέροντος με άμεσες και χρηστικές εφαρμογές. Αποδεικτικό στοιχείο αποτελεί το πολύπτυχο ερευνητικό και εκπαιδευτικό ενδιαφέρον τόσο σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσο και σε παγκόσμιο. Αντικείμενα του μαθήματος: Α. Τεχνικές ψηφιακής ανάκτησης και διατήρησης έργων. Β. Μεγάλα Ψηφιακά Πολιτιστικά Έργα Γ.Ψηφιακές συλλογές. Δ. Ψηφιακά μουσεία. Ε.Λεξικά ΣΤ.Σχεδίαση έργων
Επίσης το μάθημα ενασχολείται με την παροχή της γνώσης σχεδίασης και κατασκευής ιστοσελίδων με βάση: 1.τα πιο ενημερωμένα προγράμματα τα οποία είναι διαθέσιμα για το επίπεδο των φοιτητών 2. τις κυριότερες αρχές σχεδίασης ιστοσελίδων 3.την παρεχόμενη υποδομή
Λέξεις Κλειδιά
Πολιτιστική Κληρονομιά, Ιστοσελίδες, Δικτυακοί τόποι, αποθετήρια, Europeana, πολιτιστικές οντότητες, συλλογές, λεξικά
Περιγραφή
Αξιολογούνται τα ακόλουθα:
Συνεργατικότητα, προσπάθεια, φιλότιμο, αντίληψη: κατά την διαρκή εργαστηριακή διεπαφή και αλληλεπίδραση με τον φοιτητή
Ικανότητες, ευφυϊα, ακρίβεια, σαφήνια: κατά την διαδικασία των εξετάσεων (προφορικών και εργαστηριακών) Προθυμία, φιλεργατικότητα, φιλοπονία, στρατηγική: κατά την εκπόνηση ευρύτερου κατ' επιλογή έργου (εργασίας)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
-Web Engineering- A Practicioner's Approach, R.Pressman & D.Lowe, McGraw-Hill
-Τεχνολογία & Πληροφορική στον χώρο του Πολιτισμού -Βυζαντινή Εικόνα, ΜΥΡΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ,Εκδ.ΠΑΜΑΚ
- Digital Heritage, L.MacDOnald, Butterworth-Heinemann