Ισλαμική Ιστορία και Θεολογία ΙΙ (Νεότερη)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙσλαμική Ιστορία και Θεολογία ΙΙ (Νεότερη) / Islamic History and Theology II (Modern)
ΚωδικόςΥ201
ΣχολήΘεολογική
ΤμήμαΘεολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΜαρίνα άννα Πυροβολάκη
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600012627

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμ. Θεολογίας - Εισαγωγική Κατεύθυνση Μουσουλμανικών Σπουδών (ΕΚΜΣ 2016-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 68
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό215

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙσλαμική Ιστορία και Θεολογία ΙΙ (Νεότερη)
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600151367
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές που ολοκλήρωσαν επιτυχώς το μάθημα είναι σε θέση να γνωρίζουν τους λόγους και τις αιτίες των ποικίλων θρησκευτικο-πολιτικών τάσεων εντός του Ισλάμ από τον 15ο αιώνα έως τα τέλη του 19ου αιώνα.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εξετάζει την ιστορία του ισλαμικού κόσμου κατά τους Μέσους Χρόνους και την Πρώιμη Νεοτερικότητα, καλύπτοντας την περίοδο από το 13ο αιώνα μέχρι περίπου το 1800, και δίνοντας έμφαση στην ιστορική εξέλιξη της Εγγύς και Μέσης Ανατολής. Η υπό εξέταση περίοδος ξεκινάει από την καταστροφή του αραβικού χαλιφάτου μαζί με τη Βαγδάτη από τους Μογγόλους το 1258, σημαδεύεται από την ανάδυση μη αραβικών δυναστειών (Μαμελούκοι, Οθωμανοί, Σαφαβίδες), και τροφοδοτεί την αποκρυστάλλωση των δογματικών και θεολογικών διαφορών ανάμεσα στο σουνιτικό και σιϊτικό Ισλάμ, καθώς και την εμφάνιση ευσεβιστικών κινημάτων όπως ο ουχαμπιτισμός.
Λέξεις Κλειδιά
Ισλαμ, Θεολογία, Μεσαιωνας, Πρώιμη Νεοτερικότητα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση Power Points κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Συνεργασία μέσω E-Mails.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις652,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων401,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών180,7
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι εξετάσεις είναι γραπτές ή προφορικές ή με μορφή εργασίας. Ο βαθμός συμμετοχής στην τάξη συνυπολογίζεται στην τελική αξιολόγησή τους.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Η. Inalcık (1995), Η Οθωμανική Αυτοκρατορία: Η Κλασική Εποχή, 1300-1600, Αλεξάνδρεια Διδάσκων: Παναγιώτης Παχής / Ανάθεση / ΠΔ407
Τελευταία Επικαιροποίηση
24-09-2018