Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
να γνωρίζουν τους τρόπους με τους οποίους οι συγκεκριμένες θρησκείες και οι θρησκευτικοί θεσμοί είναι δομημένοι και οργανωμένοι
να κατανοούν και να αξιολογούν παραδοσιακές και εξελισσόμενες μορφές θρησκευτικών πεποιθήσεων και πρακτικώ
να γνωρίζουν τους τρόπους αλληλεπίδρασης μεταξύ των θρησκειών και των κοινωνιών, τόσο στην ιστορία όσο και στο σύγχρονο κόσμο.
να γνωρίζουν το ρόλο της θρησκείας στη δημόσια σφαίρα όπως αυτός διαμορφώνεται από το πολιτειακό δίκαιο, τη θεωρία για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις ευρωπαϊκές πολιτιστικές αξίες.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα προσεγγίζει συγκριτικά το δίκαιο με το οποίο οι δυο θρησκευτικές κοινότητες, η χριστιανική και η μουσουλμανική, αφενός ρυθμίζουν την εσωτερική τους οργάνωση και διοίκηση, αφετέρου προσδιορίζουν την σχέση τους με το κράτος, έτσι ώστε να αναδειχθούν ομοιότητες και διαφορές. Ιδιαίτερη αναφορά θα γίνει στο ατομικό δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας και στην προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην εσωτερική και διεθνή έννομη τάξη. Επίσης στο πλαίσιο αυτό θα εξεταστούν θέματα που αφορούν μεταξύ άλλων στις θεολογικές προϋποθέσεις του δικαίου των θρησκευμάτων, τις πηγές του, τη γένεση και την εξέλιξη των βασικών θεσμών διοίκησης και οργάνωσης των θρησκευτικών κοινοτήτων, τη σχέση της διοίκησης με τους πιστούς, το οικογενειακό και ποινικό δίκαιο και ευρύτερα τις σχέσεις με το κράτος και τη διεθνή κοινότητα.
Λέξεις Κλειδιά
Δικαιο, Θρησκεία, Κράτος, Ανθρώπινα Δικαιώματα
Περιγραφή
Ο βαθμός συμμετοχής των φοιτητών στην τάξη (συζήτηση, ερωτήσεις, παρατηρήσεις,παροχή πληροφοριών) αποτελεί σημαντικός δείκτης του ενδιαφέροντος του μαθητή και συνυπολογίζεται στα αποτελέσματα των εξετάσεων. Οι εξετάσεις είναι γραπτές ή προφορικές, σε μορφή εργασιών ή συνδυαστικά.
Ο βαθμός συμμετοχής των φοιτητών στην τάξη (συζήτηση, ερωτήσεις, παρατηρήσεις,παροχή πληροφοριών) αποτελεί σημαντικός δείκτης του ενδιαφέροντος του μαθητή και συνυπολογίζεται στην προβλεπόμενη τελική αξιολόγηση, η οποία γίνεται συνήθως προφορικά και συνυπολογίζονται οι γραπτές εργασίες.