ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / APPLICATIONS OF SOCIAL PSYCHOLOGY IN EDUCATION
ΚωδικόςΕΠ.2.032
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΜαρία Γκέκα
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003400

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (2012-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 99
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΜάθημα ΠροσανατολισμούΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600151556

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγική Σχολή (Πύργος)
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΜΕΓΑΛΗ ΙΣΟΓΕΙΟΥ (174)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 18:30 έως 21:00
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
  • Γαλλικά (Εξέταση)
  • Άλλη / Άλλες (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Kατανόηση, ανάλυση και εφαρμογή βασικών θεωρητικών μοντέλων της κοινωνικής ψυχολογίας όπως η δυναμική των ομάδων και η θεωρία της ταυτότητας και εαυτού στο πεδίο της εκπαίδευσης • Ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιότητων, αυτογνωσίας και αυτοεκτίμησης στο ρόλο του εκπαιδευτικού • Ανάπτυξη ερευνητικών δεξιοτήτων (σχεδιασμός, εκπόνηση, οργάνωση νέων ιδεών)- • Μάθηση και εφαρμογή διαχείρισης εκπαιδευτικών καταστάσεων (σχέσεις εκπαιδευτικού-μαθητών, σχέσεις εκπαιδευτικής κοινότητας, σχέσεις εκπαιδευτικού- γονέων) εκπαιδευτικής κοινότητας, σχέσεις εκπαιδευτικού- γονέων)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση, η ανάλυση και η εφαρμογή των θεωρητικών εννοιών της κοινωνικής ψυχολογίας στο πεδίο της εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα θα δοθεί έμφαση στη δυναμική της ομάδας στη σχολική τάξη, στο ρόλος του εκπαιδευτικού, στη βιωματική εκπαίδευση και στη θεωρία της ταυτότητας με ερευνητικές εφαρμογές στο χώρο της εκπαίδευσης.
Λέξεις Κλειδιά
Δυναμική της ομάδας, ρόλος του εκπαιδευτικού, Εαυτός, ταυτότητα, βιωματική εκπαίδευση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Το μάθημα διεξάγεται με βιωματικές ασκήσεις, την ενεργή συμμετοχή των φοιτητών/τριών, χρήση Power Point,βίντεο. Επικοινωνία και οργάνωση μαθήματος μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας elearning
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Άσκηση Πεδίου120,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301,2
Εκπόνηση μελέτης (project)341,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών351,4
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές/τριες επιλέγουν ελεύθερα ένα θεματικό πεδίο του μαθήματος πάνω στο οποίο θα εργαστούν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου ώστε να εκπονήσουν προφορική και γραπτή εργασία. Η δομή της εργασίας και τα βασικά συμπεράσματα παρουσιάζονται προφορικά κατά τη διάρκεια των ακαδημαϊκών μαθημάτων. Η γραπτή εργασία παραδίδεται στην εξεταστική περίοδο. Οι εργασίες θα είναι ομαδικές των εγγεγραμμένων φοιτητών/τριών Στην τελική βαθμολογία συνυπολογίζεται η προφορική παρουσίαση, η γραπτή εργασία, και η συμμετοχή στις παρακολουθήσεις μέσα από ημερολόγια.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Wetherell Margaret (επιμέλεια).(2005).Ταυτότητες, ομάδες και κοινωνικά ζητήματα. Μεταίχμιο Π.Σ. Κορδούτης, Β.Γ. Παυλόπουλος. (2011). Πεδία Έρευνας στην Κοινωνική Ψυχολογία: Πολιτισμός, μετανάστευση, οργανισμοί, υγεία-πρόληψη, στενές διαπροσωπικές σχέσεις. Διάδραση.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
• Μουμουλίδου, Μ. (2010) Μικρές ομάδες στην εκπαίδευση, Τυπωθήτω. • Μπίκος, Κ. (2011). Κοινωνικές σχέσεις και αλληλεπίδραση στη σχολική τάξη, Ζυγός. • ΜΠΑΚΙΡΤΖΗΣ, Κ. (2010), Βιωματική μάθηση και Εμψύχωση ή Ο Δάσκαλος-Εμψυχωτής (Δημοσιεύθηκε στο βιβλίο Μικρές Ομάδες στην Εκπαίδευση Αθήνα, Εκδ. Τυπωθήτω, σσ.191-202. • Μπακιρτζής, Κ.(1999) Η δυναμική της αλληλεπίδρασης στην επικοινωνία, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός • Μπακιρτζής, Κ. (2001). Επικοινωνία και Αγωγή, Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός • ΜΠΑΚΙΡΤΖΗΣ, Κ. (2005), Το βίωμα και η σημασία του (Δημοσιεύθηκε στο βιβλίο Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Ο νέος πολιτισμός που αναδύεται. Αθήνα εκδ. Gutenberg, σ.73-88. • ΜΠΑΚΙΡΤΖΗΣ, Κ. (2005), Βασικές θέσεις για μια παιδαγωγική της βιωματικής εμπειρίας (Δημοσιεύθηκε στο βιβλίο Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Ο νέος πολιτισμός που αναδύεται, εκδ. Gutenberg, σ. 495-513, Αθήνα, 2005. • ΜΠΑΚΙΡΤΖΗΣ, Κ. (2008), Η χαρά της μάθησης. Περιοδικό Κοινωνία και Υγεία, τεύχος 7, σ. 54-68.
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-03-2020