Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ / ASSESSMENT IN EDUCATION
ΚωδικόςΕΠ.2.046
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΜαρία Μπιρμπίλη
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003419

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (2012-2023)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 109
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΜάθημα ΠροσανατολισμούΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600151570

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΥΠΟΓΕΙΟ ΛΥΟΜΕΝΟ 1 (171)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 13:30 έως 16:00
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν προβληματιστεί για ζητήματα που αφορούν την αξιολόγηση των μικρών παιδιών και θα έχουν γνωρίσει εργαλεία παρατήρησης, καταγραφής και αξιολόγησης που μπορούν να χρησιμοποιήσουν σε δομές προσχολικής εκπαίδευσης. Επιπλέον θα είναι σε θέση να οργανώσουν και να χρησιμοποιησουν το φάκελο αξιολόγησης του μαθητή με παιδιά προσχολικής ηλικίας και να επικοινωνούν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης σε γονείς και άλλους εκπαιδευτικούς.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα θα εξετάσει την έννοια, τα είδη, τη διαδικασία και τα εργαλεία αξιολόγησης του μαθητή και της μάθησης, γενικότερα, στην προσχολική εκπαίδευση. Στόχοι του μαθήματος είναι, οι φοιτητές: Να γνωρίσουν τις βασικές αρχές της αξιολόγησης για τη μάθηση και τις θεωρίες που την καθοδηγούν. Να κατανοήσουν το ρόλο της αξιολόγησης του μαθητή στο σχεδιασμό και την οργάνωση της μαθησιακής διαδικασίας. Να διακρίνουν τα είδη της αξιολόγησης (π.χ. διαμορφωτική, τελική κ.ά.), τα χαρακτηριστικά και τους στόχους που εξυπηρετούν. Να αναλύσουν και να ερμηνεύσουν τα δεδομένα που έχουν συλλέξει με στόχο να διευκολύνουν τη μάθηση και την ανάπτυξη των παιδιών της προσχολικής ηλικίας
Λέξεις Κλειδιά
αξιολόγηση για τη μάθηση, φάκελος αξιολόγησης του μαθητή, προσχολική εκπαίδευση, παρατήρηση-καταγραφή
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
  • Επισκέψεις εκπαιδευτικών στην τάξη
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων401,6
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων200,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών401,6
Εξάσκηση στην τάξη και στο σπίτι200,8
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται στο τέλος του μαθήματος Η τελική εργασία είναι ομαδική και ζητά από τους φοιτητές να εφαρμόσουν αυτά που έμαθαν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Για να είναι επιτυχημένη η τελική εργασία, δίνεται στους φοιτητές η δυνατότητα να ασκηθούν στα ζητούμενα της εργασίας κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [68405453]: ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ, Marilyn Fleer, Μπιρμπίλη Μαρία Βιβλίο [50662498]: Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση: Παιδαγωγική και διδακτική διάσταση, ΚΑΚΑΝΑ ΔΟΜΝΑ ΜΙΚΑ, ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ ΚΑΦΕΝΙΑ, ΧΑΝΙΩΤΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ, ΚΑΒΑΛΑΡΗ ΕΥΗ
Τελευταία Επικαιροποίηση
26-02-2020