Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν προβληματιστεί για ζητήματα που αφορούν την αξιολόγηση των μικρών παιδιών και θα έχουν γνωρίσει εργαλεία παρατήρησης, καταγραφής και αξιολόγησης που μπορούν να χρησιμοποιήσουν σε δομές προσχολικής εκπαίδευσης. Επιπλέον θα είναι σε θέση να οργανώσουν και να χρησιμοποιησουν το φάκελο αξιολόγησης του μαθητή με παιδιά προσχολικής ηλικίας και να επικοινωνούν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης σε γονείς και άλλους εκπαιδευτικούς.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα θα εξετάσει την έννοια, τα είδη, τη διαδικασία και τα εργαλεία αξιολόγησης του μαθητή και της μάθησης, γενικότερα, στην προσχολική εκπαίδευση. Στόχοι του μαθήματος είναι, οι φοιτητές:
Να γνωρίσουν τις βασικές αρχές της αξιολόγησης για τη μάθηση και τις θεωρίες που την καθοδηγούν.
Να κατανοήσουν το ρόλο της αξιολόγησης του μαθητή στο σχεδιασμό και την οργάνωση της μαθησιακής διαδικασίας.
Να διακρίνουν τα είδη της αξιολόγησης (π.χ. διαμορφωτική, τελική κ.ά.), τα χαρακτηριστικά και τους στόχους που εξυπηρετούν.
Να αναλύσουν και να ερμηνεύσουν τα δεδομένα που έχουν συλλέξει με στόχο να διευκολύνουν τη μάθηση και την ανάπτυξη των παιδιών της προσχολικής ηλικίας
Λέξεις Κλειδιά
αξιολόγηση για τη μάθηση, φάκελος αξιολόγησης του μαθητή, προσχολική εκπαίδευση, παρατήρηση-καταγραφή
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [68405453]: ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ, Marilyn Fleer, Μπιρμπίλη Μαρία
Βιβλίο [50662498]: Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση: Παιδαγωγική και διδακτική διάσταση, ΚΑΚΑΝΑ ΔΟΜΝΑ ΜΙΚΑ, ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ ΚΑΦΕΝΙΑ, ΧΑΝΙΩΤΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ, ΚΑΒΑΛΑΡΗ ΕΥΗ