ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Ι / ADAPTED PHYSICAL EDUCATION – THERAPEUTIC GYMNASTIC I
ΚωδικόςE22-449
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΒασίλειος Τσιμάρας
Γνωστικό ΑντικείμενοΚΥΡΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID400000388

Πρόγραμμα Σπουδών: Προπτυχικό Πρόγραμμα Σπουδών ΤΕΦΑΑ 2014-2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 17
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΚύρια Ειδικότητα7416

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία9
Class ID
600151956

Πρόγραμμα Τάξης

Κτίριο
Όροφος-
ΑίθουσαΆλλες Εγκαταστάσεις (Θέρμη) (1019)
ΗμερολόγιοΤρίτη 08:15 έως 10:15
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • 232 ΑΓΩΓΗ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ
  • ΕΠ0152Κ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές/τριες: α. Επαφή και εξοικείωση με άτομα με αναπηρίες ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. β. Ικανότητα εκτίμησης της φυσικής κατάστασης, προσδιορισμού του αναπτυξιακού επιπέδου (κινητικού) και καθορισμού της ευελιξίας των ατόμων με αναπηρίες ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. γ. Ικανότητα κατάρτισης και εφαρμογής προγραμμάτων ψυχοκινητικής αγωγής, φυσικοθεραπείας και κινησιοθεραπείας για τη βελτίωση και αποκατάσταση της κινητικής μειονεξίας. δ. Ικανότητα σχεδιασμού και εφαρμογής κατάλληλων προγραμμάτων προσαρμοσμένης φυσικής αγωγής και προσαρμοσμένης άσκησης για άτομα με αναπηρίες ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με σκοπό τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης, των κινητικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων, της κοινωνικότητας και της ποιότητας ζωής τους. ε. Ικανότητα σχεδιασμού και εφαρμογής προσαρμοσμένων αθλημάτων, κατάλληλων προγραμμάτων ψυχαγωγίας και αναψυχής για άτομα με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε περιβάλλον κατασκήνωσης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ / ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 1. Σχεδιασμός προγράμματος άσκησης για τη βελτίωση της αντίληψης του σώματος. 2. Σχεδιασμός προγράμματος άσκησης για τη βελτίωση της ικανότητας προσανατολισμού και των χωρικών σχέσεων. 3. Σχεδιασμός προγράμματος άσκησης για τη βελτίωση των αισθήσεων. 4. Προγράμματα άσκησης για άτομα με νοητική αναπηρία. 5. Δραστηριότητες άθλησης, ψυχαγωγίας και αναψυχής για άτομα με νοητική αναπηρία. 6. Προγράμματα άσκησης για άτομα με διαταραχές αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ). 7. Δραστηριότητες άθλησης, ψυχαγωγίας και αναψυχής για άτομα με διαταραχές αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ). 8. Προγράμματα άσκησης για άτομα με κώφωση / βαρηκοΐα. 9. Προγράμματα άσκησης για άτομα με τύφλωση / αμβλυωπία. 10. Προγράμματα άσκησης για άτομα με πολλαπλές αναπηρίες. 11. Είναι οι νοητικές διαταραχές νοσήματα; 12. Εγκεφαλική λειτουργική ασυμμετρία: θεωρία και έρευνα. 13. Νευροαναπτυξιακές διαταραχές και προτίμηση χεριού. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ Οργάνωση κατασκηνώσεων για άτομα με αναπηρία 1. Εισαγωγή – Βασικές έννοιες – Ιστορική αναδρομή κατασκηνώσεων. 2. Στόχοι της κατασκήνωσης για άτομα με αναπηρία – Κίνητρα συμμετοχής – Οφέλη. 3. Ρόλος και δεξιότητες συνοδών – Οφέλη από την εργασία σε κατασκήνωση. 4. Δεξιότητες ζωής – Εκπαίδευση. 5. Κατασκηνωτικά παιχνίδια για άτομα με αναπηρία. 6. Φυσικοθεραπεία 7. Φυσικοθεραπεία και αποκατάσταση. 8. Μέτρηση (γωνιομέτρηση) του εύρους κίνησης των αρθρώσεων (θεωρία). 9. Μέτρηση (γωνιομέτρηση) του εύρους κίνησης των αρθρώσεων (πράξη). 10. Έλεγχος της μυικής ισχύος. 11. Εφαρμογές μετρήσεων περιμέτρου μελών. 12. Μάλαξη. 13. Αρχές κινησιοθεραπείας. 14.Σχεδιασμός φυσικοθεραπευτικών προγραμμάτων.
Λέξεις Κλειδιά
αναπηρία, αναπτυξιακές διαταραχές, ψυχοκινητική αγωγή, προγράμματα ψυχαγωγίας, άσκησης, αποκατάστασης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
  • Προβολή βίντεο, φωτογραφίες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Όλες οι διαλέξεις πραγματοποιούνται με τη χρήση Η/Υ σε μορφή power point.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783,1
Άσκηση Πεδίου1255
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Συγγραφή εργασίας / εργασιών722,9
Εξετάσεις753
Σύνολο40016
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών περιλαμβάνει τη συγγραφή εργασιών, ενδιάμεσες εξετάσεις, εξέταση σε πρακτικές δοκιμασίες και τελική γραπτή εξέταση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Άσκηση και αναπηρία. Δ. Κοκαρίδας, Εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη, 2010 2. Προσαρμοσμένη Φυσική Δραστηριότητα, Αναψυχή & Σπορ. Sherrill C. Εκδοτικός οίκος: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Προσαρμοσμένη Φυσική Δραστηριότητα ΙΙ. Β. Τσιμάρας, Ηλεκτρονικές σημειώσεις, ΤΕΦΑΑ-Α.Π.Θ., 2015 2. Σημειώσεις Ειδικότητας Χειμερινού Εξαμήνου. Ε. Φωτιάδου, Ηλεκτρονικές σημειώσεις, ΤΕΦΑΑ-Α.Π.Θ., 2011 3. Ειδική Φυσική Αγωγή - Θεραπευτική Γυμναστική. Φ. Γιαγκουδάκη, Ηλεκτρονικές σημειώσεις ΤΕΦΑΑ-Α.Π.Θ., 2009 4. Θεωρία θεραπευτικών ασκήσεων - Προγράμματα αποκατάστασης. Α. Κίτσιος, Ε. Συκαράς, Ηλεκτρονικές σημειώσεις ΤΕΦΑΑ-Α.Π.Θ., 2011 5. Νευροαναπτυξιακές διαταραχές και προτίμηση χεριού. Γ. Γρούιος, Ηλεκτρονικές σημειώσεις, ΤΕΦΑΑ-Α.Π.Θ., 2017 6. Είναι οι νοητικές διαταραχές νοσήματα; Μια εξελικτική θεωρία.Γ. Γρούιος, Ηλεκτρονικές σημειώσεις, ΤΕΦΑΑ-Α.Π.Θ., 2017 7. Οργάνωση κατασκηνώσεων για άτομα με αναπηρία. Ε. Ιωαννίδου, Ηλεκτρονικές σημειώσεις, ΤΕΦΑΑ-Α.Π.Θ., 2017
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-10-2019