ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ / MOTOR LEARNING AND DEVELOPMENT
ΚωδικόςΕΠ0127Κ
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Τζέτζης
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600001300

Πρόγραμμα Σπουδών: Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών ΤΕΦΑΑ 2014-2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 49
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης534

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600152124
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ή ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εισαγωγή των σπουδαστών στις βασικές έννοιες των πρακτικών εφαρμογών της προσαρμοσμένης φυσικής δραστηριότητας. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση: • Να κατανοεί τις βασικές προσαρμογές των κινητικών δραστηριοτήτων για τα άτομα με αναπηρία • Να γνωρίζει τα ψυχομετρικά εργαλεία και τα όργανα που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση των κινητικών ικανοτήτων των μικρών παιδιών και των ατόμων με αναπηρία. • Να σχεδιάζει και να εφαρμόζει προσαρμοσμένα προγράμματα άσκησης για παιδια και άτομα με αναπηρία • Να αντιληφθεί τη σχέση της βελτίωσης των κινητικών ικανοτήτων με την ποιότητα ζωής των ατόμων με αναπηρία • Να αντιλαμβάνεται ποιες είναι οι πρακτικές εφαρμογές μίας έρευνας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
- Η σημασία των πρακτικών εφαρμογών της έρευνας στην προσαρμοσμένη φυσική δραστηριότητα για τη βελτίωση της κινητικής ικανότητας και της ποιότητας ζωής των παιδιών και ενηλίκων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία. - Το περιβάλλον στο οποίο ανατρέφεται ένα παιδί μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ψυχοκινητική ανάπτυξή του. Πρακτικές εφαρμογές για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος του παιδιού στο σπίτι και στο σχολείο. - Η επίδραση του ιδρυματισμού στην ψυχοκινητική ανάπτυξη του παιδιού. Πως μπορεί πρακτικά να αλλάξει το ιδρυματικό περιβάλλον με στόχο τη βελτίωση της ανάπτυξης των εγκαταλελειμμένων ή ορφανών παιδιών. - Πρακτικές εφαρμογές για τη βελτίωση της δύναμης και της ισορροπίας σε άτομα με τύφλωση. - Πρακτικές εφαρμογές για τη βελτίωση της ρυθμικής αντίληψης και της ικανότητας ισορροπίας σε άτομα με βαρηκοΐα ή κώφωση. - Η Θεραπευτική ιππασία ως αποτελεσματική μέθοδος παρέμβασης για τη λειτουργική ικανότητα ατόμων με αναπηρία. - Το τραμπολίνο ως μία εναλλακτική μέθοδος φυσικής δραστηριότητας για τη βελτίωση της κινητικής ικανότητας και συναρμογής παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές. - Το παιχνίδι και η κίνηση ως αποτελεσματική μέθοδος για την καταπολέμηση της αρνητικής ή βίαιης συμπεριφοράς. Πρακτική εφαρμογή κατάλληλων προγραμμάτων. - Δόμηση και οργάνωση κινητικών δραστηριοτήτων για παιδιά με διαταραχές αυτιστικού φάσματος. Πρακτικές εφαρμογές. - Η σημασία της συμμετοχής των γονέων και του υποστηρικτικού οικογενειακού περιβάλλοντος στην εκπαίδευση παιδιών με διαταραχές αυτιστικού φάσματος. - Προσαρμογές της άσκησης σε άτομα με χρόνιες παθήσεις
Λέξεις Κλειδιά
Πρακτικές εφαρμογες, ανάπυξη, προσαρμοσμένη φυσική δραστηριότητα, κινητική ικανότητα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Σεμινάρια120,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων753
Εκπόνηση μελέτης (project)502
Συγγραφή εργασίας / εργασιών753
Σύνολο25110,0
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
01-07-2015