Ηγεσία στην Εκπαίδευση και Οργάνωση Εκπαιδευτικών υπηρεσιών: Ερευνητικές Προσεγγίσεις

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΗγεσία στην Εκπαίδευση και Οργάνωση Εκπαιδευτικών υπηρεσιών: Ερευνητικές Προσεγγίσεις / Leadership in Education and Organization of Educational Services : Research Approaches
ΚωδικόςΥ.003
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΕυγενία Πετρίδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017408

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΗΓΕΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗ (2019-2020)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό2110

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ "ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΗΓΕΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ" (2019 ΕΩΣ 2019)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 27
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό2110

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΗγεσία στην Εκπαίδευση και Οργάνωση Εκπαιδευτικών υπηρεσιών: Ερευνητικές Προσεγγίσεις
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600152969
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα επιχειρεί να προσφέρει στους φοιτητές/τριες βασικές γνώσεις ηγεσίας στις εκπαιδευτικές μονάδες με στόχο την άσκηση αποτελεσματικών ηγετικών συμπεριφορών στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι κλασσικές και σύγχρονες προσεγγίσεις στην Ηγεσία και στην Επιστημονική Διοίκηση της Εκπαίδευσης και ειδικότερα των εκπαιδευτικών οργανισμών , θα αποτελέσουν το θεωρητικό υπόβαθρο του μαθήματος. Αποτελέσματα ερευνητικών προσεγγίσεων σε ειδικά θέματα που σχετίζονται με όλες τις διαστάσεις της Ηγεσίας και των επιμέρους σχέσεών της με τους οργανωσιακούς θεσμούς, την οργανωσιακή κουλτούρα την οργανωσιακή ανάπτυξη, την ανάπτυξη και δυναμική των ομάδων, την υποκίνηση, την διοίκηση αλλαγών, την διαχείριση συγκρούσεων, κ.ά. θα παρουσιαστούν με σκοπό να εφοδιάσουν τους φοιτητές/τριες με ειδικές γνώσεις και δεξιότητες για την άσκηση αποτελεσματικής ηγεσίας στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον
Λέξεις Κλειδιά
Ηγεσία, εργασιακή συμπεριφορά, διαχείριση συγκρούσεων, σχολική μονάδα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων147
Συγγραφή εργασίας / εργασιών62
Εξετάσεις2
Σύνολο250
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση περιλαμβάνει δύο στάδια. Το πρώτο αφορά στη συγγραφή και παρουσίαση της ομαδικής εργασίας (30%) και το δεύτερο τις γραπτές εξετάσεις 70%.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
θανασούλα – Ρέππα Α., (2008) Εκπαιδευτική Διοίκηση και Οργανωσιακή Συμπεριφορά, Αθήνα: Έλλην. Βακόλα, Μ. και Νικολάου Ι. (2012), Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά, Εκδόσεις Rosili, Αθήνα. Bush T. (2011) Theories of Educational Leadership and Management, London: Sage Coleman, M. and Earley, P. (2004) Leadership and Management in Education: Cultures, Change and Context, London : Oxford University Press Καψάλης Α.(επιμέλεια, 2005): Οργάνωση και Διοίκηση Σχολικών Μονάδων Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας Μπρίνια Βασιλική (2008) , Management Εκπαιδευτικών Μονάδων, Αθήνα, εκδόσεις Σταμούλη Mullins, L.J. (2014), Μάνατζμεντ και Οργανωσιακή Συμπεριφορά, Εκδόσεις Utopia. Παπακωνσταντίνου Γ., Αναστασίου Σ. ( 2013) Αρχές Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού. Η διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού της Εκπαίδευσης, Αθήνα, Gutenberg. Πασιαρδής Π.( 2014) Εκπαιδευτική ηγεσία , Αθήνα, Μεταίχμιο Πετρίδου Ευγενία , Διοίκηση –Μανατζμεντ: Μια εισαγωγική προσέγγιση , Θεσσαλονίκη, εκδόσεις σοφία, 3η έκδοση 2011. Χατζηπαναγιώτου, Π. (2003). Η διοίκηση του σχολείου και η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Θεσσαλονίκη : Κυριακίδης. Χυτήρης,Λ.(2017).ΟργανωσιακήΣυμπεριφορά.ΗΑνθρώπινηΣυμπεριφοράσεΟργανισμούςκαιΕπιχειρήσεις,εκδ.Ε.Αντωνακοπούλου,Αθήνα, Δ!έκδοση
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-11-2020