ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ / T-A-2 Regional and urban development and ecomomic resilience
ΚωδικόςΘ-Α-2
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΜηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό, 3ος / Διδακτορικό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016370

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ "ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 14
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικόΧειμερινή-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600153670
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υφίστανται γενικές προαπαιτήσεις
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα • κατανοούν το ρόλο του χώρου στη διαμόρφωση των οικονομικών φαινομένων • κατανοούν τον τρόπο λειτουργίας της σύγχρονης οικονομίας, από την τοπική έως την παγκόσμια κλίματα, καθώς και των στενών δεσμών μεταξύ των τοπικών γεγονότων και των παγκόσμιων φαινομένων, • εξοικειωθούν με το εύρος των πολιτικών που χρησιμοποιούνται για την ενίσχυση της χωρικής ανάπτυξης
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα καλύπτει ένα σημαντικό εύρος των θεωρητικών προσεγγίσεων γύρω από την περιφερειακή και αστική ανάπτυξη αναλύοντας τόσο τις βασικές έννοιες του χώρου, όσο και τους παράγοντες χωροθέτησης, αλλά και το ρόλο του χώρου στην ανάπτυξη. Το μάθημα χωρίζεται σε τρεις βασικές ενότητες. Η πρώτη περιλαμβάνει τις βασικές θεωρητικές συζητήσεις, με ιδιαίτερη έμφαση στις πιο πρόσφατες· η δεύτερη αφορά τις πολιτικές περιφερειακής / αστικής / τοπικής ανάπτυξης, ενώ η τρίτη πραγματεύεται μια σειρά ειδικών θεμάτων ιδιαίτερης σημασίας για την κατανόηση των χωρικών διαστάσεων του σύγχρονου κόσμου. Ταυτόχρονα, κάθε μια από τις διαλέξεις στηρίζεται σε τρεις κατηγορίες υλικού: α) Υλικό από τα βασικά εγχειρίδια, β) εκτενή βιβλιογραφία (κυρίως διεθνή, αλλά και ελληνική), γ) μελέτες περίπτωσης
Λέξεις Κλειδιά
περιφερειακή ανάπτυξη, αστική ανάπτυξη, οικονομική γεωγραφία, αναπτυξιακός προγραμματισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις19
Σεμινάρια17
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων20
Συγγραφή εργασίας / εργασιών20
Εξετάσεις3
Σύνολο79
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
H αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει μέσω: Α. Γραπτής εξέτασης στο τέλος του εξαμήνου (40% της συνολικής βαθμολογίας) Β. Αξιολόγησης των εβδομαδιαίων εισηγήσεων* (60% της συνολικής βαθμολογίας) ---------------------------------------- *Οι φοιτητές θα αναλάβουν να παρουσιάσουν εισηγήσεις σε 10 από τις εβδομάδες διδασκαλίας. Οι εισηγήσεις θα προετοιμαστούν με βάση την καταρχήν βιβλιογραφία που θα διανεμηθεί στο πρώτο μάθημα και σε άμεση συνεργασία με τον διδάσκοντα. Η κάθε εισήγηση θα αποτελεί μια κριτική παρουσίαση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας γύρω από το αντικείμενο που εξετάζει Κάθε μεταπτυχιακός φοιτητής/τρια πρέπει να δηλώσει: - 2 θέματα ως Εισηγητής/τρια (1ος και 2ος) και - 1 θέμα ως Σχολιαστής/τρια (Συζητητής -Discussant) Στο τέλος του εξαμήνου κάθε μεταπτυχιακός φοιτητής/τρια θα καταθέσει τα κείμενα των εισηγήσεών του/της. Η αξιολόγηση των εβδομαδιαίων εισηγήσεων (δηλ. τα κριτήρια και η σχετική τους βαρύτητα για την κατηγορία (Β) της συνολικής αξιολόγησης) θα γίνει με βάση: α) τα γραπτά κείμενα των δυο Εισηγήσεων τα οποία θα καταθέσει στο τέλος του εξαμήνου (60%) β) την προφορική παρουσία στις διαλέξεις τόσο ως Εισηγητής/τρια ή Σχολιαστής/τρια όσο και με τη γενικότερη συμμετοχή σε όλες τις διαλέξεις (40%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-01-2019