Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΜΕΡΟΣ 1
Eισαγωγή - Προγραμματισμός της Διεπαφής: Περιγραφή των διεπαφών και των λειτουργιών ενός τυπικού φορητού συστήματος σε iOS, Android και Windows8/10.
Εκπαιδευτικές διαδράσεις των φορητών τεχνολογιών: Εξ αποστάσεως μάθηση από φορείς εκπαίδευσης με χρήση υπολογιστικών συσκευών και Web υπηρεσίες.
Εφαρμογές των φορητών διεπαφών: Νέες τεχνολογίες που επιταχύνουν την πρόσβαση στην πληροφορία και συνεισφέρουν στο διαμοιρασμό γνώσης και εκπαιδευτικών εμπειριών. Wiki και ολοκληρώση - ενσωμάτωση σε Κοινωνικά Δίκτυα.
ΜΕΡΟΣ 2: Σχεδιασμός και ανάπτυξη εφαρμογών Android
- Εισαγωγή: οι βασικές προκλήσεις των κινητών συσκευών, το τοπίο ανάπτυξης εφαρμογών για κινητά, γιατι Android, ιστορική αναδρομή στο Android
- Οικοσύστημα Android: αρχιτεκτονική λειτουργικού, κύκλος εκτέλεσης, Android SDK, IDE για ανάπτυξη εφαρμογών Android, δομή εφαρμογής Android, στοιχεία Android
- Εισαγωγή στο Android Studio (AS): επισκόπηση λειτουργιών, βασικές ρυθμίσεις IDE, εξομοιωτής Android vs φυσική συσκευή, επιχώρια προσαρμογή εφαρμογών, θέματα, εντοπισμός σφαλμάτων, εργαστηριακή άσκηση: Hello World app
- Δημιουργία της διεπιφάνειας των εφαρμογών Android: Δομικές μονάδες UI (π.χ. View, ViewGroup, Layouts), κατευθυντήριες γραμμές material design, Design mode στο AS (design view, blueprint view), Text mode (XML editor), ConstraintLayout, εργαστηριακή άσκηση: LayoutSample app
- Διαδραστικότητα και πολλαπλές δραστηριότητες: χειριστές συμβάντων, κύκλος ζωής εφαρμογών, αποθήκευση και αποκατάσταση δυναμικής κατάστασης, ρητές και έμμεσες προθέσεις, αναδυόμεντα μηνύματα toast, εργαστηριακές ασκήσεις: εφαρμογή SayHello, εφαρμογή SayHelloIntents
- Μόνιμη αποθήκευση με SQLite: Βάσεις δεδομένων SQLite, εισαγωγή σε SQL, κλάσεις SQLite στο Android, εργαστηριακή άσκηση: εφαρμογή ProductsDatabase
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Μέρος 1
a. J. Nielsen, Designing Web Usability, New Riders Publishing 2000 (υπάρχουν ανάτυπα στη Βιβλιοθήκη).
b. M. Driscoll, Web Based Training, Wiley & Sons, 2002 (υπάρχουν ανάτυπα στη Βιβλιοθήκη).
c. J. Steele, N. To, The Androids Develiper's Cookbook, Pearson Education, 2012.
ΜΕΡΟΣ 2: Σχεδιασμός και ανάπτυξη εφαρμογών Android
- Hagos, T. (2018). Learn Android Studio 3:Efficient Android app development. Apress.
- Smyth, N. (2017). Android Studio 3.0 development essentials. Payload Media.
- Google (n.d.). Material design. Retrieved from https://material.io/design/