ΓΙΟΓΚΑ/ΠΙΛΑΤΕΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΓΙΟΓΚΑ/ΠΙΛΑΤΕΣ / Yoga/Pilates
ΚωδικόςΓΕ5810
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τις Σέρρες
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΕΝΙΚΑ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID260000545

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Σερρών (2014)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 21
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΠρακτική ΕπιλογήΧειμερινό/Εαρινό-3

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΓΙΟΓΚΑ/ΠΙΛΑΤΕΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600154025
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα αποτελεί το βασικό εισαγωγικό μάθημα στις αρχές που διέπουν το σχεδιασμό και τη διδασκαλία ομαδικών ή ατομικών προγραμμάτων γιόγκα και πιλάτες με στόχο την προαγωγή της υγείας και της ευεξίας. Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εισαγωγή των σπουδαστών στις βασικές αρχές της γιόγκα και του πιλάτες ως μορφών άσκησης, έτσι ώστε να κατανοηθεί η συνολική εικόνα της εφαρμογής τους με στόχο την προώθηση ενός υγιούς τρόπου ζωής. Ο φοιτητής αποκτά μία συνολική αντίληψη για το σχεδιασμό και τη διδακτική αυτών των μορφών άσκησης και με αυτή την έννοια το μάθημα αποτελεί βάση πάνω στην οποία συγκεκριμένες μεθοδολογίες και διαδικασίες αναπτύσσονται σε επιμέρους μαθήματα ειδίκευσης. Τέλος, στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους σπουδαστές της σημασίας της εφαρμογής των αρχών που διέπουν το σχεδιασμό και τη διδασκαλία προγραμμάτων γιόγκα και πιλάτες με στόχο την προαγωγή της υγείας και της ευεξίας, σε ένα διακριτό επιστημονικό πεδίο/επάγγελμα. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: • Έχει κατανοήσει τις βασικές αρχές που διέπουν το σχεδιασμό και τη διδασκαλία προγραμμάτων άσκησης γιόγκα/ πιλάτες και τη σύνδεσής τους με την εφαρμογή τους στην πράξη • Έχει γνώση των μορφών άσκησης γιόγκα/ πιλάτες και των διδακτικών μεθόδων που χρησιμοποιούνται για την αποτελεσματικότερη προώθηση ενός υγιούς τρόπου ζωής, οι οποίες υποστηρίζονται από επιστημονικά εγχειρίδια προχωρημένου επιπέδου και ενσωματώνουν όλες τις σύγχρονες εξελίξεις στο χώρο της γιόγκα και του πιλάτες. • Είναι σε θέση να διακρίνει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες μιας ομάδας ασκουμένων, ή ενός ασκούμενου, σε μία μελέτη περίπτωσης και να μπορεί να εκτιμήσει και να εφαρμόσει το κατάλληλο πρόγραμμα γιόγκα / πιλάτες. • Να μπορεί να χρησιμοποιεί τις βασικές στάσεις, κινήσεις της γιόγκα και του πιλάτες και τις αντίστοιχες διδακτικές προσεγγίσεις, επιλέγοντας την καταλληλότερη, ή συνδυασμό των καταλληλότερων για κάθε περίπτωση, επιδεικνύοντας επαγγελματική προσέγγιση για την επίλυση προβλημάτων που άπτονται των αρχών του σχεδιασμού και της διδασκαλίας προγραμμάτων γιόγκα και πιλάτες. • Να αναλύει και να υπολογίζει τις βασικές ποσοτικές και ποιοτικές παραμέτρους (διάρκεια, συχνότητα, επαναλήψεις, στάσεις, ασκήσεις, όργανα) κατά το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός προγράμματος γιόγκα/ πιλάτες. • Να συνεργαστεί με τους συμφοιτητές του για να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν ένα σχέδιο προγράμματος γιόγκα/ πιλάτες σε μια μελέτη περίπτωσης που περιλαμβάνει την επιλογή των βασικών στάσεων/κινήσεων και τη διδακτική της (αναπνοές, επαναλήψεις, διάρκεια στάσης, χρήση μουσικής) • Να είναι σε θέση να κοινοποιεί και να παρουσιάζει πληροφορίες, ιδέες, προβλήματα και λύσεις τόσο σε ειδικευμένο, όσο και σε μη-ειδικευμένο κοινό (προφορική παρουσίαση), αλλά και πρακτικές συνεδρίες προγραμμάτων γιόγκα / πιλάτες (π.χ. μια συνεδρία πιλάτες με όργανα – ασκήσεις, μυϊκές ομάδες, επαναλήψεις, επιλογή οργάνων-swiss ball, rings – επιλογή μουσικής)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Yoga • Ιστορία και Φιλοσοφία της Yoga. Τι είναι Yoga - Τι σημαίνει η λέξη Yoga - Ορισμοί της Yoga. Οφέλη της Yoga. Ανατολική Yoga - Δυτική Yoga ( Διαφορές). 8 στάδια της Yoga (8 μονοπάτια της Yoga). • Διάφορα είδη της Yoga που συναντάμε στο χώρο του Fitness. Asanas (Τι είναι - Βασικές Asanas - Παραλλαγές - Ευθυγράμμιση). • Χαιρετισμοί στον Ήλιο ( Sun Salutation mild, A, B ) Pranayama (Αναπνοές) - Διαλογισμός – Χαλάρωση. Οφέλη Αναπνοών και Διαλογισμού. • Πλάνο μαθήματος - Οργάνωση μαθήματος - Τρόποι διδασκαλίας. Ενδείξεις - Aντενδείξεις στάσεων (asanas). Σημεία Προσοχής. • Ανατομία - Κινησιολογία - Φυσιολογία της Yoga. • Yoga & διαφορετικοί πληθυσμοί Pilates • Ιστορικά στοιχεία Pilates - Τι είναι Pilates. Οφέλη του Pilates. Βασικές Αρχές ενός προγράμματος Pilates - Στοιχεία "Μοντέρνου Pilates". Στάση Σώματος. • Βασικά στοιχεία Ορθοσωμίας στον σύγχρονο άνθρωπο. Ο πυρήνας του ανθρώπινου σώματος - Μύες του περινέου. Τεχνικές Αναπνοής. Ασκήσεις για τη βελτίωση της τεχνικής της αναπνοής • Προθέρμανση – Προασκήσεις. • Προτεινόμενη σειρά ασκήσεων σε βασικό & μεσαίο επίπεδο . • Props Pilates (με ατομικά όργανα). • Πλάνο μαθήματος - Οργάνωση μαθήματος. Αρχές διδασκαλίας. Ενδείξεις - Αντενδείξεις ασκήσεων. Σημεία Προσοχής. Pilates & διαφορετικοί πληθυσμοί
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις40,2
Άσκηση Πεδίου220,8
Πρακτική (Τοποθέτηση)301,2
Εκπόνηση μελέτης (project)220,8
Σύνολο783
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
• Πρακτική τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει την εκτέλεση και παρουσίαση βασικών στάσεων και ασκήσεων αλλά και ενός προγράμματος γιόγκα ή πιλάτες. • Προφορική τελική εξέταση (40%) που περιλαμβάνει: - Ανάλυση και εφαρμογή εννοιών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης - Επίλυση προβλημάτων σχετικών με θέματα εφαρμογής των βασικών αρχών που διέπουν το σχεδιασμό προγραμμάτων γιόγκα και πιλάτες. - Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων της θεωρίας
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
BLOUNT, T., & McKENZIE, E. (2007). ΠΙΛΑΤΕΣ. ΞΕΝΙΑ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ. ΑΘΗΝΑ. MΟRIABADI, U. (2006). PILATES O ΠΛΗΡΗΣ ΟΔΗΓΟΣ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ, ΣΑΛΤΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ: ΘΕΣ/ΝΙΚΗ. BROOK, S. (2005). PILATES KAI ΣΩΜΑ. Σ. ΠΑΤΑΚΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΝΕΜΗΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ: ΑΘΗΝΑ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
ΦΙΛΙΝΗΣ, Μ. (2009). ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΗΣ HATHA YOGA. ΑΘΛΟΤΥΠΟ: ΑΘΗΝΑ.
Τελευταία Επικαιροποίηση
02-09-2019