Σχολική Φ.Α

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣχολική Φ.Α / Physical Education
ΚωδικόςΓΜ1300
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τις Σέρρες
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID260000630

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Σερρών (2014)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 64
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-3

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣχολική Φ.Α
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600154092
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. Τμήμα Β1 Πέμπτη 10:15-11:45
2. Τμήμα Β2 Τρίτη 08:45-10:15
3. Τμήμα Β3 Τετάρτη 08:45-10:15
4. Τμήμα φοιτητών ΜΕ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΦΟΙΤΗΣΗΣ
Τύπος Μαθήματος
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μέσα από το μάθημα ο/η φοιτητής/ήτρια γνωρίζει το εφαρμοσμένο πεδίο της σχολικής Φυσικής Αγωγής (Φ.Α.) και επιπλέον του/της δίνεται η δυνατότητα να παρατηρήσει και να εκτελέσει ένα ευρύ πεδίο κινητικών δραστηριοτήτων. Το πεδίο αυτό ανταποκρίνεται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και αποσκοπεί στο να είναι σε θέση ο φοιτητής/ήτρια να συντάξει προγράμματα για το μάθημα της φυσικής αγωγής στις δύο βασικές βαθμίδες της εκπαίδευσης Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: • Να γνωρίζει τα θεματικά αντικείμενα του μαθήματος Φ.Α. (σύμφωνα με τα αντίστοιχα αναλυτικά προγράμματα) στις δύο (βασικές) βαθμίδες εκπαίδευσης • Να σχεδιάζει και να οργανώνει ένα ημερήσιο μάθημα Φ.Α., που αφενός θα ανταποκρίνεται στη διδακτέα ύλη της Φ.Α. και για τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης και αφετέρου θα εμπεριέχει πρωτότυπα στοιχεία “άσκησης”, που θα ανταποκρίνονται στα χαρακτηριστικά των μαθητών/τριών της εκάστοτε βαθμίδας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
- Γνωριμία και τρόποι ανάπτυξης των βασικών κινητικών δεξιοτήτων μετακίνησης (βάδισμα, τρέξιμο, χόπλα, κουτσό, γκαλόπ, γλίστρημα), χειρισμού (ρίψη, υποδοχή, χτύπημα, κλώτσημα και σταμάτημα), σταθεροποίησης (προσγείωση, σταμάτημα, αλλαγή κατεύθυνσης, ισορροπία) - Ιδέες δραστηριοτήτων εξερεύνησης των βασικών κινητικών δεξιοτήτων μέσω των εννοιών της προσπάθειας (δύναμη, χρόνος, ροή), του χώρου (επίπεδο κατεύθυνση, πεδίο) και της σχέσης (με συνασκούμενο, με αντικείμενα και συνδυαστικά). - Γνωριμία και ανάπτυξη των μεθόδων εξάσκησης των βασικών κινητικών δεξιοτήτων (μερική και ολική μέθοδος, μαζική και κατανεμημένη μέθοδος, ομαδοποιημένη και τυχαία μέθοδος, μεταβαλλόμενη και σταθερή μέθοδος) - Ανάπτυξη αντιληπτικών ικανοτήτων (κιναίσθηση, όραση, ακοή, αφή, συντονισμός) - Ανάπτυξη φυσικών ικανοτήτων (δύναμη, αντοχή, ταχύτητα, ευλυγισία) ελεύθερα ή σε κυκλική γύμναση - Γνωριμία και χρήση του φάσματος των στυλ διδασκαλίας στη Φυσική Αγωγή - Παιχνίδια, είδη παιχνιδιών και χρήση τους στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής - Ανάπτυξη μη λεκτικής επικοινωνίας (κινητική έκφραση)/Ανάπτυξη δημιουργικότητας - Δομή ενός ημερησίου μαθήματος φυσικής αγωγής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και δείγμα τέτοιου μαθήματος
Λέξεις Κλειδιά
Φυσική Αγωγή, κινητικές δεξιότητες, στυλ διδασκαλίας, μέθοδοι εξάσκησης, παιχνίδια
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση Τ.Π.Ε. Internet για αποστολή-λήψη Email στην επικοινωνία με τους φοιτητές/ήτριες
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις251,0
Πρακτική (Τοποθέτηση)130,5
Εξετάσεις401,5
Σύνολο783
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Αξιολόγηση βάσει της τακτικής και ενεργούς συμμετοχής στο μάθημα (20%)και με προφορικές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου (80%). Τα κριτήρια αναφέρονται στον Οδηγό Σπουδών του Τμήματος και κοινοποιούνται στους/ις φοιτητές-τριες στο πρώτο μάθημα
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- ΔΕΡΡΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ, ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΟΛΓΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΠΑΧΤΑ ΜΑΡΙΑ, ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ, (2016). Η φυσική αγωγή στην αρχή του 21ου αιώνα. Εκδόσεις Κυριακίδη. - ΛΕΥΘΕΡΟΥΔΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ, (2016). Ημερήσια μαθήματα φυσικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο. Εκδόσεις Κυριακίδη. - ΔΙΓΓΕΛΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (2016). Για ένα ενδιαφέρον μάθημα φυσικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο. Εκδόσεις Κυριακίδη. - Donelly Frances Cleland, Mueller S. Suzanne, Gallahue L. David, Επιμ. Τσορμπατζούδης Χαράλαμπος, Ευαγγελινού Χριστίνα, Μτφρ. Σοκοδήμου Υβόννη, Βαρλάμη Χριστίνα, (2019). Αναπτυξιακή φυσική αγωγή για όλα τα παιδιά. UNIVERSITY STUDIO PRESS
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
• Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Pangazi R. Εκδ. Σάλτο. • Η φυσική αγωγή στην αρχή του 21ου αιώνα, Σκοποί-Στόχοι, Επιδιώξεις, Δερρή Β. Εκδ. Σάλτο. • Τα βιβλία του εκπαιδευτικού για το δημοτικό σχολείο www.pi-school.gr . • Teaching Physical Education (5th Edition) Muska Mosston Muska Mosston (Author) Teaching Physical Education for Learning, Judith Rink . • The Physical Education Activity Handbook (12th Edition) Neil Schmottlach Neil Schmottlach, Jerre McManama. Συναφή επιστημονικά περιοδικά: - Physical Educator - Physical Education and Sport Pedagogy
Τελευταία Επικαιροποίηση
17-03-2020