ΜΕΤΑΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΕΙΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΕΤΑΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΕΙΣ / POSTCOLONIAL REVISIONS
ΚωδικόςΛογ6-389
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007100

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 2
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΕΤΑΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΕΙΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600154622

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 112 (111)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 11:00 έως 13:30
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με το πέρας της διδασκαλίας οι φοιτητές/τριες του μαθήματος θα πρέπει να έχουν αποκτήσει: •πολύ καλή γνώση των μυθιστορημάτων υπο συζήτηση •ικανοποιητική γνώση της ιστορίας της Βρετανικής αποικιοκρατίας κατά τον 18ο και 19ο αιώνα •γνώση σύγχρονων μετα-αποικιοκρατικών θεωριών •κατανόηση της διπλής σχέσης που υπάρχει ανάμεσα στα λογοτεχνικά κείμενα και στο κοινωνικό και ιστορικό περιβάλλον μέσα στο οποίο γράφονται και διαβάζονται.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Πρόκειται για τριτοετές μάθημα το οποίο αναλύει τους τρόπους με τους οποίους συγγραφείς της μετα-αποικιοκρατίας ξαναγράφουν κλασσικά κείμενα της Αγγλικής λογοτεχνίας. Συγκεκριμένα, στόχος του είναι να ερευνήσει το αθέατο σύστημα ιδεών σχετικών με τη φυλετική και πολιτισμική διαφορετικότητα το οποίο διαμόρφωσε τόσο τη συγγραφή όσο και την ανάγνωση γνωστών Αγγλικών μυθιστορημάτων του 18ου και 19ου αιώνα. Το μάθημα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις μετα-αποικιοκρατικές αναγνώσεις των κλασσικών αυτών μυθιστορημάτων οι οποίες ξεσκεπάζουν τους ρατσιστικούς και ξενοφοβικούς λόγους που τα δομούν. Τα μυθιστορήματα που συζητιούνται είναι των Daniel Defoe (Robinson Crusoe), J.M. Coetzee (Foe), Charlotte Bronte (Jane Eyre) και Jean Rhys (Wide Sargasso Sea).
Λέξεις Κλειδιά
μετα-αποικιοκρατική θεωρία; μετα-αποικιοκρατική λογοτεχνία; εναθεώρηση; φυλή; μεταμοντερνισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση powerpoint και οπτικοακουστικού υλικού κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Χρήση Moodle στην πλατφόρμα του E-Learning για διαδραστικές ασκήσεις με τους/τις φοιτητές/τριες, ανάρτηση σημαντικού υλικού του μαθήματος και συνδέσμων με δίκτυα και ιστοσελίδες σχετικών με τις θεματικές και τους στόχους του μαθήματος, ανάρτηση οπτικο-ακουστικού υλικού και παρουσιάσεων των φοιτητών/τριών, κατάθεση εργασιών για έλεγχο λογοκλοπής και ανατροφοδότηση, διεργασία κουίζ καθώς και για επικοινωνία.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1174,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων50,2
Εκπόνηση μελέτης (project)100,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών50,2
Εξετάσεις130,5
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση γίνεται με δύο τρόπους: είτε με παρουσίαση στη τάξη, συγγραφή δοκιμίου (50% της συνολικής βαθμολογίας) και τελική εξέταση (το άλλο 50% της συνολικής βαθμολογίας)(πρόκειται για προαιρετικό τρόπο αξιολόγησης), ή μόνο με εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Essential Reading Bronte, Charlote. Jane Eyre. Ed. Q. D. Leavis. Harmondsworth, Middlesex: Penguin Books, 1966. Coetzee, J. M. . Foe. Harmondsworth, Middlesex: Penguin Books, 1986. Defoe, Daniel. Robinson Crusoe. Ed. and Intro. J. Donald Crowley. Oxford: Oxford University Press, 1972. hooks, bell . ‘Postmodern Blackness’. Colonial Discourse and Post-colonial Theory: A Reader. Ed. Patrick Williams and Laura Chrisman. New York: Harvester Wheatsheaf, 1993. Rhys, Jean. Wide Sargasso Sea. Ed. Angela Smith. Harmondsworth, Middlesex: Penguin Books, 1997. Said, Edward. Orientalism: Western Conceptions of the Orient (Harmondsworth, Middlesex: Penguin Books, 1991), 1-28. Bibliography Ashcroft, Bill, Gareth Griffiths and Helen Tiffin. The Empire Writes Back: Theory and Practice in Post-colonial Literatures. London: Routledge, 1989. (PR9080.A85) Ashcroft, Bill, Gareth Griffiths and Helen Tiffin. The Post-colonial Studies Reader. London: Routledge, 2006. (PR9080.P57) Boehmer, Elleke. Colonial and Postcolonial Literature: Migrant Metaphors. Oxford: Oxford University Press, 2005. Bolt, Christine. “Race and the Victorians.” British Imperialism in the Nineteenth Century. Ed. C. C. Eldridge. London: Macmillan, 1984. (*) Childs, Peter. “Introduction: Colonial History, National Identity and ‘English’ Literature.” Post-Colonial Theory and English Literature. Edinburgh: Edinburgh University Press, 1999. 1-31. (PR25.P66) Jordan, Winthrop D. “First Impressions: Initial English confrontations with Africans.” “Race” in Britain: Continuity and Change. Ed. Charles Husband. London: Hutchisnson, 1982. (*) Lazarus, Neil. The Cambridge Companion to Postcolonial Literary Studies. Cambridge, UK and New York: Cambridge University Press, 2004. (JV51.C36) Kabani, Rana. Imperial Fictions: Europe’s Myths of Orient. London: Pandora, 1994. Said, Edward. Culture and Imperialism. London: Vintage, 1994 (especially the introduction). Daniel Defoe Childs, Peter. “Daniel Defoe: Robinson Crusoe.” Post-Colonial Theory and English Literature. Edinburgh: Edinburgh University Press, 1999. 99-142. (PR25.P66) Donoghue, Frank. “Inevitable Politics: Rulership and Identity in Robinson Crusoe.” Studies in the Novel 27.1 (Spring 1995): 1-11. (*) Hulme, Peter. “Robinson Crusoe and Friday.” Colonial Encounters: Europe and the Native Caribbean, 1492-1797. London and New York: Routledge, 1992. 176-222. (F1619.3.G68H85) Rogers, Pat. Robinson Crusoe. London: George Allen & Unwin, 1979. 1-50. (*) Seidel, Michael. Robinson Crusoe: Island Myths and the Novel. Boston: Twayne Publishers, 1991. ix-23. Watt, Ian. The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson and Fielding. London: Chatto & Windus, 1963.
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-11-2020