ΔΙΟΙΚΗΣΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΡΩΜΑΪΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΟΙΚΗΣΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΡΩΜΑΪΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ / ADMINISTRATION, SOCIETY AND ECONOMY OF THE ROMAN EMPIRE
ΚωδικόςΙΡΩ302
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙστορίας και Αρχαιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΠΠΔΕ 1
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280007450

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας 2015-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 70
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΟΙΚΗΣΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΡΩΜΑΪΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600154688

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Β (118)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 11:00 έως 13:30
Τύπος Μαθήματος
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται να εξοικειωθούν με τα βασικά χαρακτηριστικά της διοικητικής, οικονομικής και κοινωνικής συγκρότησης της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, ενός πολιτικού μορφώματος το οποίο απετέλεσε το ιστορικό υπόβαθρο της σύγχρονης Ευρώπης. Επίσης αναμένεται να εμβαθύνουν στις ποικίλες δομές αγωγής των νέων και στις πολιτικές και ιδεολογικές τους παραμέτρους.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Επισκόπηση των βασικών χαρακτηριστικών της διοικητικής, οικονομικής και κοινωνικής συγκρότησης της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Έμφαση στη μελέτη των θεσμών που σχετίζονται με την αγωγή των νέων και τις πολιτικές και ιδεολογικές τους λειτουργίες. Εβδομάδα #1 Η αυτοκρατορική εποχή: το περιεχόμενο της έννοιας και τα βασικά γνωρίσματα της περιόδου. Οι βασικές γραμματειακές πηγές : ιστοριογράφοι, περιηγητές, ρήτορες και φιλόσοφοι των αυτοκρατορικών χρόνων. Οι επιγραφικές πηγές και τα είδη τους Εβδομάδα #2 Η Ρωμαϊκή διοίκηση: επαρχίες και πόλεις Εβδομάδα #3 Η κοινωνία της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας: τα ανώτερα στρώματα (συγκλητικοί, ιππείς, τοπικές βουλευτικές τάξεις) Εβδομάδα #4 Η κοινωνία της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας: τα κατώτερα στρώματα (λαϊκά στρώματα στις πόλεις και στην ύπαιθρο, δούλοι) Εβδομάδα #5 Η ρωμαϊκή οικονομία: γεωργία, εμπόριο, βιοτεχνία και πίστωση. Εβδομάδα#6 Θεσμοί αγωγής: το γυμνάσιο των κλασικών και πρώιμων ελληνιστικών χρόνων Εβδομάδα#7 Θεσμοί αγωγής: το γυμνάσιο των ελληνικών πόλεων κατά τους ρωμαϊκούς χρόνους, μεταβολές και συνέχειες. Εβδομάδα# 8 οι φοιτώντες στο γυμνάσιο: παίδες, έφηβοι, νέοι, πρεσβύτεροι, γέροντες Εβδομάδα# 9 Σωματική άσκηση,. Εβδομάδα# 10 ρητορική εκπαίδευση, πνευματική αγωγή. Εβδομάδα# 11 Γυμνάσιο και λατρείες. Εβδομάδα#12 Η συγκρότηση της νεότητας Εβδομάδα# 13 Αποτίμηση: ο πολιτικός και ιδεολογικός ρόλος του γυμνασίου
Λέξεις Κλειδιά
Εκπαίδευση, λόγιοι, πολιτισμός, γλώσσα, ιστορία, Βυζάντιο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1254,2
Συγγραφή εργασίας / εργασιών301
Εξετάσεις250,8
Σύνολο1806
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
G. Alföldy, Ιστορία της ρωμαϊκής κοινωνίας (μετάφραση Άγγελος Χανιώτης), Αθήνα 1992. P. Garnsey, R. Saller, Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Οικονομία, κοινωνία και πολιτισμός (μετάφραση Β. Ι. Αναστασιάδης, επιμέλεια Γ. Α. Σουρής), Ηράκλειο 1995. Β. Μπόκολας, Παιδεία και Πόλις. Ελληνική παιδεία, «πολιτική» και νεότητα, Αθήνα 2015
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-10-2020